Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Honda Accord 2,2 i-DTEC Executive: Štika třídy
4.8.2008 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek
Honda Accord může směle konkurovat německým prémiovým vozům ve střední třídě. My jsme si ji vyzkoušeli v karoserii sedan a úsporným vznětovým čtyřválcem.
Už z dálky je zřejmé, že poslední generace Hondy Accord navazuje na sportovní styl minulého modelu. Ten je ještě více prohlouben a umocněn v neskutečně elegantní a přitažlivý celek, který již teď sklízí ve velké míře zasloužený obdiv široké veřejnosti, zejména díky přední částí vozu s větší pětiúhelníkovou mřížkou chladiče a ostřeji řezanými předními světly. Zadní světla jsou vyvedena v podobném stylu jako přední a spolu s jemnými liniemi zadního nárazníku dotvářejí trochu nasupený výraz celé zadní části. Zadek minulé verze byl proti tomu jednoduchý, ale fádní. Nejen vzhled získal extravagantnější ráz, změnil se také rozvor vozu na 2705 mm, čili prodloužení o příjemných 25 mm ve prospěch vnitřního prostoru. Anomálie v tomto ohledu nastává u verze Tourer, která má rovněž rozvor 2705 mm, ale ní došlo naopak ke zkrácení o 15 mm. Šířka Accordu je nyní o 80 mm větší, což je patrné na povytažených blatnících. Celková výška naopak klesla o 10 mm a tudíž se snížilo i těžiště vozu.
Uvnitř Hondy na vás oproti sportovnímu vnějšku dýchne velká dávka luxusu. Náš model, jak bylo zmíněno výše, byl ve výbavě Executive. Ačkoliv se Accord nabízí ve stupních výbavy Comfort, Elegance, Executive a Top Executive, má to jeden háček. Verze výbavy jsou pevně přidány jednotlivým motorizacím. Základní výbava Comfort je vyhrazena pouze zážehové verzi 2,0i, jiná alternativa není (výbava Elegance by jistě byla dobrou volbou). Vrcholový zážehový čtyřválec o objemu 2,4 l má základ Executive, možnost samozřejmě i Top Executive. Ale dost suchého popisu, ceník si může každý podrobně prostudovat na internetových stránkách dovozce značky Honda, pojďme se raději posadit.
Volant Accordu padne skvěle do ruky a má i příjemný průměr. Je na něm ovládání autorádia, tempomatu a telefonu. Vše je podřízeno jednoduchosti a praktičnosti. Červené ukazatele v přístrojovém panelu jsou ohraničeny kruhovými rámečky s imitací kovu. Uvnitř pravého rámečku se nachází multifunkční displej zobrazující množství důležitých informací. Tyto informace lze cyklicky měnit tlačítkem na volantu. Uvnitř levého rámečku naleznete tzv. indikátor řazení. Ten vám během jízdy ukazuje, jestli řadit nahoru (UP) či dolu (DOWN) v důsledku dosažení co nejpříznivější spotřeby paliva. Celý přístrojový panel je vybaven podsvícením s proměnlivou intenzitou. Ve středovém panelu je další informační displej zobrazující např. naladěnou frekvenci rádia, teplotu uvnitř a vně vozu a spoustu dalšího. Na jeho místě může být za navigační systém dodávaný do verze Top Executive. Ovládání dvouzónóvé klimatizace, rádia a CD přehrávače je jednoduché, neboť všechny ovladače jsou jasně popsané, a není jich zbytečně mnoho. Posezení na předních sedadlech snese velmi přísné hodnocení. Prostoru je vpředu dostatek a světlá kožená sedadla poskytují nadmíru pohodlí i velmi dobré boční vedení. Rozsah stavitelnosti sedadla je zde až neobvykle velký, vyjde tedy vstříc opravdu rozmanité skupině řidičů. S pozice řidiče je vše dobře přístupné. Výhled z vozu hlavně při couvání poněkud omezovaly silnější C-sloupky. Tento neduh nám byl vynahrazen parkovacími senzory. Pokud by se vám i to zdálo málo, lze si připlatit za zadní parkovací kameru. Pochvalu si zaslouží prakticky velká zpětná zrcátka s vyznačením mrtvého úhlu na obou stranách (základní výbava). Prostor na zadních sedadlech je spíše průměrný, navíc jsou sedadla umístěna o dost výše než ta přední, a to bude velikánům způsobovat menší potíže. Velikost zavazadlového prostoru o základním objemu 0,467 m3 je hodnota v této kategorii nijak ohromující.
Jízda se vznětovým motorem byla velmi kultivovaná a tichá. Zrevidovaný čtyřválec i-DTEC o zdvihovém objemu 2,2 l se vstřikováním Common-Rail druhé generace má oproti předchůdci vyšší výkon o 7kW (10k), tedy 110 kW (150k) při 4000 1/min a největší točivý moment 350 N.m v rozsahu 2000-2500 1/min. Využívá piezoelektrického vícestupňového vstřikování paliva a je vybaven částicovým filtrem. Oproti německým konkurentům nedosahuje tak vysokého výkonu, přesto honda netrpěla nedostatkem temperamentu ani špatnou reakcí na sešlápnutí plynového pedálu. I při pohotovostní hmotnosti 1610 kilogramů. Motor i-DTEC, stejně jako obě zážehové verze, splňuje emisní normu Euro 5. Kvalitní podvozek vychází vstříc nerovnostem a pohlcuje je s lehkostí. Neznamená to ale jeho měkké naladění. Při projíždění ostřejších serpentin zjistíte, že se karoserie oproti předchůdci již tak nenaklání, sedadla poskytují skutečně dobrou oporu a vůz se chová jistě a čitelně. Accord byl standardně obut do sedmnáctipalcových kol z lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 225/50. Je možné objednat si kola o palec větší i menší. Během rychlejší jízdy neproniká do interiéru výraznější hluk. Ať už pojedete svižně nebo pohodově, budete si pochvalovat dobře odstupňovanou šestistupňovou manuální převodovku. Ta řadí krátce a velmi přesně. U vznětové varianty je ruční řazení jako jediná možnost, alternativa pětistupňové automatické převodovky je nabízena pouze u obou zážehových motorů. Kombinovaná spotřeba paliva včetně jízdy po městě a rychlejší cestovní rychlostí po dálnici se pohybovala okolo 6,8 l/100 km. Při ucelenější rozumné jízdě se dá s tímto motorem jet i za 6 l/100 km, proto ho lze považovat za úsporný. S palivovou nádrží o objemu 65 litrů tak ujedete při troše snahy až tisícovku kilometrů na jedno natankování.
Z bezpečnostních prvků zmiňme pro všechny verze standardně montovaný stabilizační systém VSA+TSA, systémy ABS+EBD. Zajímavý je systém Motion Adaptive EPS, který jsme okusili v praxi. Ten pomáhá při jízdě zatáčkou nebo brzdění pokud dojde k lehkému prokluzu jednoho kola, zasáhne tak, že přidrží, popřípadě otočí volantem správným směrem. To má zamezit špatné reakci řidiče na natočení volantu a následnému správnému korigování vozu. Standardně jsou u všech verzí dva čelní airbagy, boční airbagy na předních sedadlech a hlavové airbagy po celé délce kabiny. Samozřejmostí je aktivní elektrický posilovač řízení, předpínače bezpečnostních pásů a aktivní přední opěrky hlavy.
Ze základní výbavy všech motorových variant můžeme jmenovat elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, volant stavitelný ve dvou osách, uchycení dětské sedačky ISOFIX vzadu, čtecí lampičku, palubní počítač a multifunkční displej, systém připomenutí servisu Honda a dvouzónovou klimatizaci. O ozvučení se stará rádio s CD a mp3 přehrávačem s automatickou regulací hlasitosti a šestice reproduktorů včetně subwooferu. Nutno říct, že základní výbava Comfort není vůbec holá. Náš Accord ve verzi Executive měl navíc například HID xenonové světlomety, ostřikovače předních světel, elektricky stavitelné sedadlo řidiče s pamětí, tempomat (u verze Top Executive adaptivní tempomat ACC + systém zabránění kolize CMBS), tmavá boční a zadní skla, kožený interiér, parkovací senzory, HFT Bluetooth, CD měnič na 6 disků+10 reproduktorů, USB konektor a další. Jak je vidět, výbava verze Executive už je opravdu hojná.
Testovaná Honda Accord 2,2 i-DTEC Executive neměla žádnou příplatkovou výbavu a cena tohoto provedení je na českém trhu stanovena na 859 000 Kč. Jeho největší konkurent bude zřejmě Mazda6 nejen s ohledem na cenu. Nemusí se však bát ani zaběhlých evropských konkurentů jako Ford Mondeo nebo VW Passat. Je jasné, že Honda svou osmou generací Accordu nastavila do boje těžký kalibr, který bude bojovat nejen výjimečným šmrncovním designem ale i velmi bohatou výbavou za velmi příznivou cenu.
Základní technické údaje
Motor: Vpředu napříč uložený přeplňovaný vznětový čtyřválec i-DTEC. Čtyři ventily ve válci. Zdvihový objemu 2199 cm3. Největší výkon 110 kW (150 k) při 4000 1/min. Největší točivý moment 350 N.m při 2000-2500 1/min.
Převodové ústrojí: Šestistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.
Karoserie: Čtyřdveřový sedan. Objem palivové nádrže 65 l.
Podvozek: Kotoučové brzdy na všech kolech s vnitřním chlazením. Systémy ABS+EBD, VSA+TSA. Hřebenové posilové řízení
Pohotovostní hmotnost: 1610 kg
Objem zavazadlového prostoru: 0,460 m3
Objem palivové nádrže: 65 l
Nejvyšší rychlost: 212 km/h
Zrychlení z 0 - 100 km/h: 9,7 s
Kombinovaná spotřeba paliva: 5,9 l/100km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva