Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Jízdní dojmy a další testy > Článek
Audi RS6: první test z českých silnic
11.8.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Pětilitrový desetiválec z Lamborghini, doplněný o dvojici turbodmychadel, napěchovaný do civilně vyhlížejícího kombíku vyšší střední třídy? To není projekt šíleného tunera, ale sériový model RS6 z dílen německého Audi. Stvořili ingolstadtští technici dokonalý vůz, spojující přednosti několika různých aut, nebo to už zkrátka přehnali? Po prvních českých stovkách km víme vše podstatné.
Přehled kapitol
Ačkoli se Audi tváří, jako by jeho modely z řady RS byly těmi nejsportovnějšími vozy pod širým nebem, realita je trochu jiná. Ať už vzpomeneme na první RS4 nebo předchozí RS6, najdeme vždy především velmi rychlý cestovní vůz. I eReSo odvozené od předposlední generace A4, které má svou hmotností, velikostí i naladěním nejblíže k autu, schopnému zdolávat závodní okruhy levou zadní, se cítí nejlépe na běžných silnicích a dálnicích a ač jízdě po závodním okruhu vyloženě nevzdoruje, jako ryba ve vodě se na něm rozhodně necítí.
Byl jsem tedy překvapen, když se místem představení zbrusu nové generace RS6 měl stát mostecký autodrom. Relativně technický okruh je místem, který by u velkého kombi s hmotností vysoce přesahující dvě tuny pravděpodobně ukázal spíše jeho slabiny, než přednosti. Takový vůz si snad nikdo rozumný pro řádění na okruhu nevybere, byť jeho výkon může svádět i k podobným úvahám. Naštěstí se mostecký okruh stal pouze výchozím místem k vyzkoušení vozu v místech, která mu budou více či méně bližší. A tak jsme RS6 mohli protáhnout po rychlých dálnicích, technických silničkách i nekvalitních okreskách a víme téměř vše, co byste o ingolstadtské novince mohli chtít vědět.



Decentní vzhled, samozřejmě
Představa křiklavého Audi působí stejně absurdně jako plážové hrátky na Mont Blancu. Ačkoli je dávno ta tam doba, kdy čtyři kruhy značily absolutně nenápadná auta, pořád si nedokážu představit Audi běžné modelové řady v sebevýjimečnější verzi, kolem kterého by shlukovaly davy na náměstí. A nová RS6 v tomto směru tradice rozhodně nepošlapává.
I když na voze najdeme spoustu odlišných detailů od těch větších, jako je širší stavba a rozchod, až po ty menší, mezi které se řadí voštinová mřížka chladiče, trochu jiná světla či specifické nárazníky, většina běžných smrtelníků tuto verzi (po odstranění výsostných znaků) těžko rozezná od běžného provedení ve sportovním paketu S-line. Právě toto matení tělem skvěle zapadá do škály vlastností vozu, ale k tomu se dostaneme později.
Žádné velké překvapení nepřináší ani interiér, který zkrátka a jednoduše kombinuje to nejlepší, co může řada A6 nabídnout. Komu učarovaly ingolstadtské interiéry, ten bude i tentokrát nadšen, komu nikoli, mohl by v tomto případě zkusit změnit názor. V celém interiéru jsem našel jediné minus, a to nesmyslně zploštělý volant na spodní straně věnce. Toto řešení se vám bude zdát prima jen do chvíle než zjistíte, že plný rejd kol skutečně nenastane po otočení volantem o 180 stupňů a přehmátnutí v pomalé vracečce znamená mnohdy sáhnutí do prázdna - volant najednou „končí” a pokračuje jinde. Nevím, koho toto napadlo, ale dostává ode mne velké červené minus.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva