Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
VW testuje karbonová kola, dostane je do rukou lidu?
20.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Velmi lehká, ale velmi pevná kola z karbonu jsou stále novinkou, která ještě není standardem ani ve světě supersportů. A možná už míří níže.
O koncernu Volkswagen si můžete myslet leccos, zejména pak o jeho „lidovosti”, jisté úspěchy mu ale ani v tomto směru upřít nelze. A ne, nemluvíme o původním Brouku, mluvíme o současnosti - dnešní auta koncernu nejsou levná a lidová ani když se jmenují Škoda nebo Seat, natož pak Volkswagen, přesto se najdou věci, které VW dokáže činit lidovějšími.
Podívejte se na takovou Octavii RS, Seat Leon Cupra nebo VW Golf R. To jsou auta v cenovém rozpětí mezi 600 tisíci a 1 milionem Kč, která nabízejí v prvním případě velmi rychlý rodinný vůz, v druhém extrémně rychlý hot hatch a ve třetím jeden z nejrychlejších kompaktů vůbec. Ten se snadno vyrovná Ferrari z předminulé dekády a přitom stojí zlomek jejich ceny. Tohle je jistá forma zlidovění kdysi nedostupných met a bude to platit ještě víte, až VW vyrukuje se sériovým Golfem R400.
Podobně velké firmy mají zkrátka moc nad tím, co učinit bezprecedentně dostupným pramenící už z dostupných úspor z rozsahu produkce. A nyní to vypadá, že by právě VW mohl poslat lidu další technické řešení, které se ještě nedávno zdálo být snem i pro zámožné majitele výjimečných aut - karbonové kolo.
Teprve před třemi léty šlo první ryze takové do prodeje a dnes jej vídáme třeba na extrémních sporťácích od Koenigseggu. Že tomu tak nebude věčně, naznačily už zkazky BMW, které chce taková kola vyrábět též a snížit s jejich pomocí neodpruženou hmotnost svých aut až o 35 procent. VW evidentně míří stejným směrem, akorát ne sám.
Firmy ThyssenKrupp Carbon Components a Maxion Wheels oznámily, že vyvíjejí nové hybridní kolo používající zejména karbon (nejde tedy o ryze karbonový produkt jako u Carbon Revolution CR9), které má být oproti současným kovaným hliníkovým diskům lehčí dokonce o 40 procent. To je samo o sobě zajímavé, tisková informace obou společností ale hovoří také o tom, že Volkswagen již jejich kola testuje na blíže neupřesněném voze a že cílem je dodávat taková kola ve velkém právě podobným výrobcům.
Pochopitelně, VW je velká firma a kola může testovat také na Lamborghini Huracán. Také ale může jít o něco podstatně dostupnějšího, co by vstup do světa karbonových kol otevřelo podstatně většímu množství zákazníků. Stane se to? Uvidíme, byla to každopádně velká věc - v odlehčení kol stále tkví velký prostor pro vylepšení dynamiky i jízdního komfortu bez podstatných zásahů do zbytku konstrukce vozu.







První čistě karbonové kolo CR9 od Carbon Revolution šlo do prodeje teprve před 3 léty. Ta hybridní by se nyní mohla snést blíže „lidovým vrstvám”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 02.23. 21:21 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch