Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
VW chystá 10stupňový automat a diesel TDI s výkonem 100 kW na litr
27.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen nemívá skromné plány a ani ty s motory a převodovkami mezi ně nepatří. Přijde s automatem s 10 stupni a dieselem o výkonu 136 k/litr.
Mít v nabídce sedmi- nebo osmistupňový automat dnes pomalu nic neznamená. Japonské značky by to možná viděly jinak, když si ale projdete třeba naše testy BMW, najdete takové ústrojí v každém druhém testovaném autě. Osm stupňů je ale dnes standardem třeba i u Jaguarů, Range Roverů, sedm nebo osm kvaltů mají dnes často i Porsche a auta koncernu VW vůbec, Mercedesy i další značky. Osmičkou zkrátka už nezaujmete.
ZF proto už před lety avizovalo devítistupňový automat, který se letos objeví třeba v nabídce Dodge Dart, Jeepu Liberty a Chrysleru 200 nebo Range Roveru Evoque. Podle ZF jde o přirozený limit a honba za maximálním počtem převodových stupňů automatů je tím u konce, jenže každý si to nemyslí. Hyundai už dříve avizoval, že jde do desetikvaltu a snad aby občas nechápající šéf VW Martin Winterkorn nezůstal pozadu, avizoval tentýž krok na Vienna Motor Symposium, které proběhlo tento týden... asi budete vědět, kde.
Dr. Winterkorn pochopitelně připustil, že jde o odpověď na zpřísňující se limity spotřeby alias emisí CO2, neboť desetistupňový automat má dále pomoci se snižováním papírové spotřeby paliva. O reálném efektu se nehovořilo, šéf VW ale trvá na tom, že spalovací motory nejsou mrtvou záležitostí a koncern jim věří i pro své budoucí plány. „Od roku 2000 jsme snížili spotřebu našich motorů TDI a TSI o více než 30 procent. Jsem přesvědčen, že do roku 2020 můžeme dosáhnout dalšího zvýšení efektivity motorů o 15 procent,” konstatoval Winterkorn s tím, že nová převodovka, sázející znovu na dvojici spojek (tedy řešení, kterému koncern říká DSG), v tom má být firmě nápomocna.
Není zatím jasné, kdy by se takové ústrojí mělo objevit na trhu a totéž platí i pro další avizovanou novinku. VW prý pracuje na dieselovém motoru TDI s litrovým výkonem 100 kW (136 koní), což by v praxi mohlo znamenat třeba 270koňový dvoulitr. Jednotka by měla využít nově vyvíjeného elektrického turbodmychadla, které vyvíjí více výrobců a jemuž u Volkswagenu říkají e-booster. Doktor W. pak dále prozradil, že jednotka bude spoléhat na vstřikovače pracující s tlakem 3 000 barů a měla by pochopitelně přinést nejen vysoký výkon, ale i mimořádnou provozní efektivitu.
Aby toho nebylo málo, Winterkorn dále prozradil svou náklonnost k pohonu s pomocí CNG, neboť podle něj jde o „technologii přátelskou k přírodě, hospodárnou a přitom vhodnou pro každodenní použití.” Navíc prý existuje již dostatečná infrastruktura, aby zmíněné platilo. A jak je na tom šéf Koncernu s náklonností k hybridům a elektromobilům, které si třeba u jeho kolegy z Maserati moc dobré renomé nevysloužily?
V krátkém časovém horizontu Winterkorn věří plug-in hybridům jako je třeba inovovaná Panamera E-Hybrid, do budoucna by ale chtěl „elektrifikovat všechny třídy aut”. Snad tím myslí budoucnost, kdy toto řešení bude reálně použitelné a nebude dělat z řidiče oběť limitů současných akumulátorů...
Martin Winterkorn se očividně nebrání ničemu, pro nejbližší budoucnost ale věří hlavně automatu DSG s neskutečnými 10 stupni a motorům TDI s vysokým litrovým výkonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva