Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Volva S60, V60 a XC60 2013 dostala dálková světla, která nezhasnou a neoslní
4.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nový systém Active High Beam Control umožňuje jen částečné odclonění paprsku čelních světel, a tak lépe svítit a přitom neoslnit.
Lidstvo se v posledních desetiletích stěhuje do měst a potřeba dálkových světel tak trochu ustupuje do pozadí. Ne všude se v aglomeracích svítí a dobré čelní světlomety jsou základem, jak se dostat v bezpečí do místa určení. Švédská automobilka chce v rámci superfaceliftu prakticky celé své modelové řady, jehož výstavní premiéra je naplánována na ženevský autosalon, ukázat, že to jde lépe než dosud. A bez systému nočního vidění.
Základem systému Active High Beam Control jsou adaptivní světlomety s automatickým přepínáním mezi dálkovým a denním režimem, které již nějakou tu dobu známe. Problémem těchto světel však doposud byla delší reakční doba, kvůli které v mnoha případech dochází k zbytečnému oslnění před vámi jedoucích nebo protijedoucích řidičů.
Volvo proto přichází se systémem, který k adaptivnosti a automatice přidává ještě výstup z kamery umístěné na čelním okně (kterou používají také bezpečnostní systémy značky). Pokud toto zařízení rozpozná jiný vůz před tím vaším, utlumí jen tu část paprsku, která by mohla oslňovat. Veškeré další okolí je přitom nadstandardně osvětleno, a tak by z takového setkání měli vyjít oba řidiči spokojeni.
Jestli tomu tak bude i v praci teprve uvidíme, Volvo nicméně tvrdí, že systém je velmi citlivý. Má dokázat reagovat i na motocykly či další menší dopravní prostředky a být také výrazně rychlejší dnešní systémy. Řešení funguje při rychlostech od 15 km/h, přičemž přesnost orámování před vámi či protijedoucího vozu dosahuje 1,5 stupně.
Zajímavé přitom je, že nová technika bude k mání pouze pro evropské verze Volva S60, V60 a XC60. Za oceánem jejich využití brání tamní legislativa.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Nová technologie Active High Beam Control je k mání pouze pro evropské verze faceliftovaného Volva S60, V60 a XC60. Jejím základem je přitom částečné odclonění paprsků čelních světlometů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Kudy do Dolomit 11.25. 04:26 - irischamplin
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Policejní kontroly a měření 11.25. 03:31 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz