Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Volkswagen MSB: platforma od Porsche pro všechny koncernové zadokolky
3.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý koncern VW pokračuje v dobývání světa zjednodušováním automobilových architektur - nově přichází s platformou pro luxusní zadokolky.
Po včerejším představení nové platformy MQB s motorem uloženým vpředu napříč má Škoda, Volkswagen i Seat a ingolstadtská A3 na několik (možná desítek) let vystaráno. Klidné spaní může mít rovněž zbytek portfolia Audi a typová řada Continental od Bentley, které využívají šasi MLB (Modularer Längsbaukasten) s motory umístěnými podélně a pohonem všech nebo předních kol. Jenže co koncernové zadokolky, myslel dnes ještě někdo na klasickou koncepci s motorem vpředu a poháněnou zadní nápravou?
Odpovědí je ano a aktuálně vám můžeme přiblížit první detaily o další nové konstrukci nesoucí interní označení MSB. Tato zkratka vychází z německého Modularer Standardbaukasten a za její vývoj je k velké nelibosti Audi odpovědné Porsche. Nejsou to ověřené informace, ale v době, kdy se rozhodlo o přidělení této zakázky (no, spíše úkolu...), nebyly vztahy mezi Zuffenhausenem a Ingolstadtem právě nejvřelejší. Jestli se to zlepšilo, možná zjistíme v průběhu nejbližších několika let. Říká se totiž, že tato platforma určená pro příští Panameru a novou generaci vozů Bentley by se mohla stát základem také pro vlajkovou loď Audi - model A9.
MSB by ovšem mohla dát život spoustě dalších, dosud jen v teoretické rovině uvažovaných automobilů. Naprosto ideálně by se hodila k oživení projektu Lamborghini Estoque, ačkoli Italové momentálně mnohem více myslí na SUV. A rozhodně by mohla být základem pro Panameru Coupé jako nástupce Porsche 928 a pár dalších karosářských verzí, i když to není až tak divoké fantazírování, jak by se mohlo zdát - zdeoje potvrzují odhodlání Porsche vydat se tímto směrem během několik let.
A čím že má být ona MSB pozoruhodná? Tak předně nižší hmostností při současném zvýšení torzní tuhosti. Zprávy říkají, že dnešní Panamera by byla díky nové platformě o 90 kg lehčí. Konstruktéři při jejím návrhu a stavbě využili mix vysokopevnostních ocelí a hliníku a u finálního vozu může být výsledná hmotnost dále snížena aplikací kompozitů. Použití podobného řešení (s karbonem) se očekává u další platformy s motorem uprostřed připravované pro následující Audi R8, Lamborghini Gallardo a přímého soupeře pro Ferrari 458 Italia od Porsche.
Pro VW je samozřejmě důležitá i ta skutečnost, že naprosto všechny nově vznikající platformy bude možné kombinovat s technikou pohonu všech kol, aby bylo možné v rámci různých modelových řad a značek vytvořit větší diferenciaci. Každopádně MQB, MLB i MSB pokryjí naprostou většinu aut, která si koncern Volkswagen zamane mít pod svými křídly.


Nová platforma by se mohla stát základem nejen pro novou Panamera, ale v případě pozitivní konstelace hvězd také výchozím prvkem pro Lamborghini Estoque
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 9 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 11 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva