Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Toto je motor příštího Civicu Type-R, bude silnější a lépe ovladatelný
5.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Desátý Civic bude ve verzi Type-R mít upravené ovládání turba, které má minimalizovat prodlevu turba. Do prodeje má přijít nejdříve v USA, pak i v Evropě.
Honda představila současný Civic Type-R před necelým rokem, takže si na příští generaci ještě nějakou dobu počkáme. To ale platí o Evropě, Američané mají nový Type-R dostat dříve, a tak se už nyní díky webu CivicX.com dostal na světlo světa obrázek dvoulitrového přeplňovaného motoru, který bude pohánět verzi Type-R desáté generace tohoto slavného kompaktu.
V Americe se totiž desátá generace Civicu už představila a verze Type-R by ale měla dostat stejný motor na obou stranách Atlantiku. V USA to totiž bude poprvé, co se Civic Type-R dostane oficiálně do prodeje a na rozdíl od standardního provedení má jít alespoň technicky o stejný vůz jako u nás. Stoprocentně jisti si tím ale pochopitelně budeme moci být až později.
Jak vypadá běžná verze amerického Civicu X, už chvíli víme. Pod širým nebem byl nafocen sedan a kupé se představilo v listopadu loňského roku. Na dostupných špionážních obrázcích níže vidíme, že gigantické křídlo dostala verze sedan; jestli bude v USA i kupé Type-R, nevíme.
Na obrázku vidíme, že turbodmychadlo dostalo elektrické ovládání obtokového ventilu (wastegate) spolu s blow-off ventilem. Toto řešení by mělo minimalizovat prodlevu turba; jak to dopadne ve skutečnosti, si ale počkejme. Zajímavé jsou tři koncovky výfuku uprostřed s tou prostřední menšího průměru. Může to být vyústění obtokového ventilu turba, jako u Ferrari F40, nebo jen designový prvek?
Stejný motor dostane pravděpodobně i Civic Si, trochu umírněnější sportovní verze amerického Civicu. Na fotkách níže, také z webu CivicX, vidíme v takovéto specifikaci nové kupé. Zde ale nebude mít dvoulitr přes 300 koní, nýbrž bude naladěn „jen” na zhruba 230 koní. V plnotučném Civicu Type-R by měl mít o něco víc než nyní, tedy více než 310 koní.


Motor příštího Civicu Type-R bude silnější a prý s menší prodlevou turba
Špionážní fotky webu CarScoops ukazují maskovaný Civic Type-R sedan
Stejný motor, jen naladěný na nižší výkon, by se měl dostat do Civicu Si
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 5 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 7 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 8 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 10 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva