Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 | Petr Prokopec
S ohledem na aktuální trendy v automobilovém světě by leckdo jistě čekal snahu o maximální využití dosavadní techniky, zrovna v tomto případě ale na nic takového nedošlo. Novinka z Molsheimu vyfasovala zcela novou platformu i kompletní pohon, což technikům přineslo radostnější i méně radostné výzvy.
Nové Bugatti Tourbillon bylo světu poprvé představeno loni v červnu. A i když majitelé musí za privilegium jej vlastnit vysázet na stůl 3,8 milionu Eur (skoro 96 milionů Kč), tedy prakticky dvakrát víc než za předchozí Chiron, za jeho volant hned tak neusednou. S prvními dodávkami se totiž počítá až v roce 2026, během toho letošního musí automobilka z Molsheimu splnit své dosavadní závazky. Vyrobeny totiž nejsou všechny exempláře otevřené varianty Mistral, stejně jako okruhového provedení Bolide.
Automobilka ale tuto časovou mezeru nevyplní jen ruční montáží zřejmě posledních aut v historii značky poháněných čistě spalovacím osmiválcem s koncepcí W16, nýbrž také dotažením vývoje Tourbillonu. A zároveň také topí pod kotlem PR aktivit, pročež se nyní spolu s technickým šéfem značky Emiliem Scervem a hlavním technikem Paulem Burhamem můžeme Tourbillonu znovu podívat pod sukně. Oba technici totiž zmiňují, že s příchodem zcela nové platformy se dočkali dlouho nepoznané svobody, která ale byla zároveň limitována použitím odlišného pohonného ústrojí.
Novinka totiž dostala do vínku 8,3litrový atmosférický šestnáctiválec doplněný třemi elektromotory, který je o 25 centimetrů delší. Samotný Tourbillon je však při délce 4 671 milimetrů jen o 2,5 mm delší než Chiron, zároveň je oproti němu také nižší. Bugatti ovšem chtělo klientele nabídnout stejně prostornou kabinu. Cestující tak mají atmosférickou jednotku hned za zády, což skrze zvuk a vibrace logicky umocní zážitek z jízdy.
Bugatti ale právě proto muselo přesunout palivové nádrže na strany šasí, stejně jako omezilo možnost posunu sedadel dopředu či dozadu. Majitelé si je tak mohou nastavit jen výškově, štelovací je dle jejich dispozic pouze box s plynovým a brzdovým pedálem. Zároveň značka rozsázela po obvodu šasí osm chladičů, kdy pět se nachází v přední části. Dva z nich přivádí chladný vzduch ke spalovacímu ústrojí, zbývající trojice se pak stará o chlazení interiéru a elektrických komponentů.
Jak pak už nejspíš víte, dva elektromotory byly usazeny vpředu a roztáčí pouze přední kola, zatímco ten třetí asistuje šestnáctiválci při pohonu těch zadních. Mezi ně se pak nastěhovala baterie o kapacitě 25 kWh ve tvaru písmene T, která pomohla snížit těžiště. Nižší je ovšem i pohotovostní hmotnost vozu, třebaže Bugatti zatím finální data stále neupřesnilo. S výkonem 1 800 koní ale máme počítat.
Tourbillon by tak měl bez problémů zvládat zrychlení na stovku za rovné 2 sekundy, zatímco jeho maximum nakonec bude ležet za metou 445 km/h, kdy má zasáhnout omezovač. Celkově k mání bylo 250 exemplářů, momentálně však již přímo od automobilky není k dispozici jediný. Jaké překvapení...












Nový Tourbillon přitahuje pohledy i bez karoserie, jde o automobilové porno svého druhu. Techniky kvůli příchodu zcela nového motoru a platformy čekaly nové výzvy - některé vítali, jiné méně. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tohle by mohlo být hezké čínské auto, je to ale bohužel nové Audi A6 sedan i se svou lacinou plastovou kabinou
před hodinouNepoučitelní: Ford letos zabije Focus ST, ale slibuje, že modely ST a RS se vrátí s tím nejnevhodnějším možným pohonem
před 2 hodinamiCarlosovi málem zkazili Velikonoce, akcionáři Stellantisu ho chtěli připravit o zlatý padák v hodnotě přes 0,5 miliardy Kč
před 3 hodinamiMuž najel s autem 1,6 milionu km a výrobce mu za to dal nové zdarma. Nyní vzal další a znovu s ním ujel 1,6 milionu km
před 4 hodinamiEU se pro jednou lekla sama sebe, plán zakázat karbonová vlákna v Evropě prý odpíská
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.16. 11:49 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 04.16. 10:46 - spooon
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.15. 10:15 - Truck Daškam
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom
- Politický koutek 04.13. 11:16 - Zajda