Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 | Petr Prokopec
S ohledem na aktuální trendy v automobilovém světě by leckdo jistě čekal snahu o maximální využití dosavadní techniky, zrovna v tomto případě ale na nic takového nedošlo. Novinka z Molsheimu vyfasovala zcela novou platformu i kompletní pohon, což technikům přineslo radostnější i méně radostné výzvy.
Nové Bugatti Tourbillon bylo světu poprvé představeno loni v červnu. A i když majitelé musí za privilegium jej vlastnit vysázet na stůl 3,8 milionu Eur (skoro 96 milionů Kč), tedy prakticky dvakrát víc než za předchozí Chiron, za jeho volant hned tak neusednou. S prvními dodávkami se totiž počítá až v roce 2026, během toho letošního musí automobilka z Molsheimu splnit své dosavadní závazky. Vyrobeny totiž nejsou všechny exempláře otevřené varianty Mistral, stejně jako okruhového provedení Bolide.
Automobilka ale tuto časovou mezeru nevyplní jen ruční montáží zřejmě posledních aut v historii značky poháněných čistě spalovacím osmiválcem s koncepcí W16, nýbrž také dotažením vývoje Tourbillonu. A zároveň také topí pod kotlem PR aktivit, pročež se nyní spolu s technickým šéfem značky Emiliem Scervem a hlavním technikem Paulem Burhamem můžeme Tourbillonu znovu podívat pod sukně. Oba technici totiž zmiňují, že s příchodem zcela nové platformy se dočkali dlouho nepoznané svobody, která ale byla zároveň limitována použitím odlišného pohonného ústrojí.
Novinka totiž dostala do vínku 8,3litrový atmosférický šestnáctiválec doplněný třemi elektromotory, který je o 25 centimetrů delší. Samotný Tourbillon je však při délce 4 671 milimetrů jen o 2,5 mm delší než Chiron, zároveň je oproti němu také nižší. Bugatti ovšem chtělo klientele nabídnout stejně prostornou kabinu. Cestující tak mají atmosférickou jednotku hned za zády, což skrze zvuk a vibrace logicky umocní zážitek z jízdy.
Bugatti ale právě proto muselo přesunout palivové nádrže na strany šasí, stejně jako omezilo možnost posunu sedadel dopředu či dozadu. Majitelé si je tak mohou nastavit jen výškově, štelovací je dle jejich dispozic pouze box s plynovým a brzdovým pedálem. Zároveň značka rozsázela po obvodu šasí osm chladičů, kdy pět se nachází v přední části. Dva z nich přivádí chladný vzduch ke spalovacímu ústrojí, zbývající trojice se pak stará o chlazení interiéru a elektrických komponentů.
Jak pak už nejspíš víte, dva elektromotory byly usazeny vpředu a roztáčí pouze přední kola, zatímco ten třetí asistuje šestnáctiválci při pohonu těch zadních. Mezi ně se pak nastěhovala baterie o kapacitě 25 kWh ve tvaru písmene T, která pomohla snížit těžiště. Nižší je ovšem i pohotovostní hmotnost vozu, třebaže Bugatti zatím finální data stále neupřesnilo. S výkonem 1 800 koní ale máme počítat.
Tourbillon by tak měl bez problémů zvládat zrychlení na stovku za rovné 2 sekundy, zatímco jeho maximum nakonec bude ležet za metou 445 km/h, kdy má zasáhnout omezovač. Celkově k mání bylo 250 exemplářů, momentálně však již přímo od automobilky není k dispozici jediný. Jaké překvapení...
Nový Tourbillon přitahuje pohledy i bez karoserie, jde o automobilové porno svého druhu. Techniky kvůli příchodu zcela nového motoru a platformy čekaly nové výzvy - některé vítali, jiné méně. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Aston Martin s novým šéfem nastínil svou budoucnost. Znovu odpískal první elektromobil, ne všechny novinky ale dávají smysl
před hodinou - Majitel krachujícího KTM se v zoufalosti zbavuje cenných aktiv. Kontrolní balík akcií slavné MV Agusty prodal Rusům
před 2 hodinami - Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
před 4 hodinami - Po silnicích jezdí úplně nová sorta nesnesitelných řidičů. Mají výkonný elektromobil a asi pětkrát do měsíce jedou rychle
před 5 hodinami (1) - Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 10:06 - Snowman000
- OT - zavírám krám, uklízím 02.05. 08:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.04. 14:05 - řidičBOB
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep