Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Rusové odhalili taje techniky Putinovy limuzíny, jíž sebevědomě nabízí Bentley
1.11.2018 | Petr Prokopec
Sama nabídka ruské techniky jedné z nejprestižnějších automobilek světa vzbudila pozornost, až teď se ale můžeme do detailu podívat na to, o co tu přesně běží.
Ruský projekt Kortež stál dozajista nemalé peníze. Nepřekvapilo nás tedy, že Rusové nehodlají novou značku Aurus ponechat pouze ve službách státního aparátu, ale zamíří s ní také k civilnímu publiku. Privátní klientela se ale asi bude jen těžko srocovat před showroomy značky v nekonečných frontách, ostatně i sama automobilka zmiňuje zpočátku prodej pouze několika set exemplářů ročně. Bylo proto nutné najít také jiná finanční zadní vrátka.
Jak jsme již dříve informovali, Rusové hodlají těžit také z jednotlivých komponentů, jimiž jsou modely nové značky osazeny. Osmiválcový motor tak možná nebude pohánět pouze samotná auta, ale zamíří rovněž do oblak, neboť by mohl být přepracován na leteckou jednotku. Devítistupňovou automatickou převodovku by pak podle Rusů mohlo používat Bentley, kterému ji nabídli. To už překvapivé je, a tak se podívejme, co mají Britové na stole.
Minimálně na papíře má automat KATE R932 co nabídnout. Převodovka nepoužívá konvertor točivého momentu, místo zde jsou čtyři planetární řady, jež ve spolupráci s novými třecími elementy navyšují jemnost řazení i efektivitu. Zásadní výhodou této konstrukce je, že zvládá přenést až 1 000 Nm, což ani u automatů zdaleka není samozřejmé.
Rusové zároveň zmiňují, že předpokládaná životnost převodovky činí 250 tisíc kilometrů. Automat je navíc poměrně kompaktní, na délku má 729 milimetrů, na šířku 423,5 mm a na výšku 453 mm. Jeho nevýhodou by ale mohla být hmotnost, neboť na vahách vykáže 138 kg. To je značný nárůst vůči osmistupňovému automatu ZF, jenž nyní Bentley užívá a který váží 87 kg.
Pro Brity by to přesto mohlo být zajímavé, protože u stávající převodovky musí počítat s jistým omezením. Automat od ZF zvládá u benzinových motorů pouze 900 Nm. Proto nová generace Bentley Continental GT s větším točivým momentem prozatím nepočítá, ačkoliv u minulé generace provedení Supersports disponovalo až 1 017 Nm.
Rusové začali s vývojem převodovky již v roce 2013. Nešlo přitom o jediný automat, ale o celou rodinu, do které spadá i sedmistupňová verze FT703. Ta je určena pro mainstreamové vozy s méně výkonnými motory, přenést zvládne maximálně 200 Nm na přední kola.
Stejně jako v případě devítistupňové převodovky také sedmistupňový automat nepoužívá konvertor točivého momentu, ale planetární řada. Nicméně v tomto případě již není jeho součástí elektromotor, který by produkoval dodatečných 46 kW. Právě ten by přitom pro Bentley mohl být tím dalším důvodem, proč nabídku ruské značky přijmou - lehká hybridizace je dnes v automobilovém průmyslu tématem číslo jedna.
Rusům díky projektu Kortež narostolo sebevědomí, novou devítistupňovou převodovku KATE R932 tak nyní nabízejí i Bentley
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva