Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Proč zní nejnovější Aston Martin docela jinak než stroje AMG, ač má jejich motor?
9.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Se zvukem aut se čaruje a výfukem vše nespravíte. Technici Astonu se museli mnohem více snažit, aby jejich DB11 zněl docela jinak než Mercedesy.
Aston Martin DB11 je na světě už nějakou dobu - představil se prvně s novým, 5,2l dvanáctiválcem, a v letošním roce také v levnější verzi s německou V8. Konkrétně to je motor M178, který se stejným objemem čtyř litrů pracuje téměř ve všem, co u Mercedesu nosí označení AMG a čísla 63.
Jenže Aston nemůže znít jako Mercedes, byť třeba takové AMG GT S je radost poslouchat, potkáte-li ho někdy na ulici. Při představení osmiválcového DB11 jsme psali o tom, že v rámci úprav pro zástavbu do Astonu motor dostal mimo mnoha jiného nové sání a nový výfuk, a to s cílem zvuku typického pro velké Astony.
Tady je nutno trochu přibrzdit, protože pro velké Astony je v posledních dekádách typický dvanáctiválec (byť DB7 byl k mání i s řadovou šestkou) a na jejich zvuku to je znát. Čtyři chybějící válce a křížovou klikovou hřídel tak snadno neschováte, zejména máte-li přeplňovaný motor a navíc s turby uprostřed V, což znamená v podstatě nulový prostor, fyzický i metaforický, na hrátky s délkou svodů.
Zvuk Astonu DB11 V8 je přesto podstatně odlišný od AMG GT S. Je vyšší, méně dunivý, méně bublavý, byť počet válců nezakryje a v nižších otáčkách je stále slyšet velmi jasný baryton. V přímém srovnání s AMG GT S si ale rozdílů všimnete a pokud jste zvyklí auta poznávat podle zvuku, nebudete mít tyhle dvě aplikace M178 V8 problém od sebe odlišit.
„Když se podíváte na sonogram motoru AMG, vidíte, že generuje hlavní hluk ve velmi nízkých frekvencích, je to motor se silnými basy,” vysvětluje Simon Croft, manažer globální strategie uvádění nových produktů na trh u Astonu. „To není charakteristika, která by byla v linii s naší značkou. Potřebovali jsme dominantní zvuky posunout výše ve frekvenčním rozsahu,” dodává.
Největší úpravy na motoru se tedy odehrály právě po stránce zvuku. Není to však zvuk falešný. „Změnili jsme způsob, jakým vzduch do motoru vstupuje, změnili jsme způsob, jakým výfukové plyny odcházejí a jakým vychází z motoru zvuk, změnili jsme elektroniku motoru a progresi plynového pedálu a dokázali jsme motoru dát charakter Astonu místo charakteru AMG,” pokračuje Croft.
Jistě, není to dvanáctiválec, ale rozdíl oproti Mercedesu-AMG GT S je znatelný. Pokud vám bublání V8 nevoní a máte radši jekot dvanáctiválce, asi vás nepřesvědčíme, ale nám se zvuk DB11 V8 líbí. Předvést ho můžou videa níže, první ukazuje V12, druhé jako gros tohoto článku ukazuje testování DB11 V8 na Nordschleife i se zvukem, a třetí dává srovnání s AMG GT S...






















Aston Martin DB11 V8 má motor z Mercedesu, ale s podstatně odlišným zvukem. Poslední obrázek pochází od Mercedesu a ukazuje, jak jsou v motoru M178 uložená turba a že má křížovou klikovou hřídel
AMG GT ve verzi S jsme testovali a má zvuk posazený opravdu docela hluboko
Pokud vás nebaví řeči youtubera, přeskočte na čas 0:51
V tomto případě je zvuk nejlépe slyšet od 0:25
Mercedes-AMG GT S můžete poslouchat už od začátku, nejlépe však od 0:08
Zdroj: Auto Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 4 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 6 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 7 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 9 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch