Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není

Nové CTR se tváří jako ještě větší ministr války než základní Civic. Proti němu navíc dostal unikát vykukující zprostředka zadního nárazníku. Proč?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není

9.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové CTR se tváří jako ještě větší ministr války než základní Civic. Proti němu navíc dostal unikát vykukující zprostředka zadního nárazníku. Proč?

Vzhled nové Hondy Civic stále rozděluje. Jedni jej milují, neboť novinka ze Země vycházejícího slunce rozhodně nesplývá s davem a navíc oproti předchůdci již nepůsobí až tak moc „japonským“ dojmem. Pro druhé jde ovšem o mišmaš, který nemá pořádně ani hlavu, ani patu, a až příliš se snaží ohromit. Do kterého tábora patříte, to si rozhodněte sami. Ať tak či tak, jisté je, že nové Hondy Civic jste si všimli, přehlédnout ji vážně nelze.

Ještě dále než standardní provedení zachází varianta Type-R, která nám byla představena v průběhu prvního novinářského dne aktuálně probíhajícího ženevského autosalonu. Včera jsme tento hot hatch zařadili mezi 10 aut, která je třeba vidět alespoň na živých fotkách, když už ne přímo na vlastní oči. Expresivní design základu rozvádí nové CTR na mnohem širší úrovni.

Rozdíly oproti standardu se dají najít všude - na čelním i zadním nárazníku, na vytažených blatnících či mohutném zadním křídle. Těmito doplňky ovšem základní Civic může osadit pomalu každý druhý tuner, čímž by výjimečnost verze Type-R poněkud zanikala. Naštěstí zde ale ještě máme tři koncovky výfuku, které každému ihned dají najevo, s čím má tu čest.

Toto uspořádání je poměrně neobvyklé, zvláště když krajní koncovky mají větší průměr než ta prostřední. Alex Kersten z Car Throttle tak vyrazil zjistit, proč Honda zvolila právě takové řešení a zjistil, že vzhledová stránka tady nebyla tou hlavní motivací. Místo toho hlavní roli hrál zvuk.

Úkolem menší prostřední koncovky je vytvářet ve středních a vyšších otáčkách zvuk s opačnou fází na nižších frekvencích. Ptáte se na důvod? Smyslem je redukce dunění, která je projevům moderních turbomotorů tak vlastní a z hlediska dlouhodobého používání není zase tak příjemná, jak se na první poslech může zdát.

Nový Type-R tak v má nízkých otáčkách vydávat hlubší, chraplavý zvuk a ve vyšších právě díky prostřední koncovce vyšší tóny, které budou pro ucho řidiče i okolí ještě podmanivější. Dole americká V8, nahoře Ferrari, s větší dávkou nadsázka - takto nějak má řešení Hondy fungovat.

Zní to chytře, trochu smutnější je, že Japonci neodolali jedné z módních věcí a nový Type-R bude při podřazování dávat automatické („falešné”, přes spojku, jinak to neumí) meziplyny. Kdo to zažil a meziplyny umí dávat sám, ví, že to je jedna z nejotravnější věcí, které vás v autech s manuálním řazením mohou potkat. Dobrou zprávou budiž, že na rozdíl od řady konkurenčních aut půjde tuto věc vypnout a nechat motoru s šestistupňovým spolupracovat tak precizně, jak to dokáže zajistit jen zručný řidič...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.


Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 1 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 01Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 2 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 02Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 3 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 03Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 4 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 05Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 5 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 06Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 6 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 07Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 7 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 08Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 8 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 09Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 9 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 10Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 10 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 11Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 11 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 12Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 12 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 13Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 13 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 14Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 14 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 15Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 15 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 16Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 16 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 17Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 17 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 18Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 18 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 19Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 19 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 20Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 20 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 21
Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 21 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 22Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 22 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 23Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 23 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 24Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 24 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 25Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 25 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 26Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 26 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 27Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 27 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 28Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 28 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 29Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 29 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 30Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 30 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 31Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není - 31 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 32
Nová Honda Civic Type-R se chlubí třemi koncovkami výfuku. Kvůli vizáži přitom tuto neobvyklou koncepci nedostala

Zdroj: [https://www.carthrottle.com/post/wqx2p4v/ Car Throttle]

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše