Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není
9.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové CTR se tváří jako ještě větší ministr války než základní Civic. Proti němu navíc dostal unikát vykukující zprostředka zadního nárazníku. Proč?
Vzhled nové Hondy Civic stále rozděluje. Jedni jej milují, neboť novinka ze Země vycházejícího slunce rozhodně nesplývá s davem a navíc oproti předchůdci již nepůsobí až tak moc „japonským“ dojmem. Pro druhé jde ovšem o mišmaš, který nemá pořádně ani hlavu, ani patu, a až příliš se snaží ohromit. Do kterého tábora patříte, to si rozhodněte sami. Ať tak či tak, jisté je, že nové Hondy Civic jste si všimli, přehlédnout ji vážně nelze.
Ještě dále než standardní provedení zachází varianta Type-R, která nám byla představena v průběhu prvního novinářského dne aktuálně probíhajícího ženevského autosalonu. Včera jsme tento hot hatch zařadili mezi 10 aut, která je třeba vidět alespoň na živých fotkách, když už ne přímo na vlastní oči. Expresivní design základu rozvádí nové CTR na mnohem širší úrovni.
Rozdíly oproti standardu se dají najít všude - na čelním i zadním nárazníku, na vytažených blatnících či mohutném zadním křídle. Těmito doplňky ovšem základní Civic může osadit pomalu každý druhý tuner, čímž by výjimečnost verze Type-R poněkud zanikala. Naštěstí zde ale ještě máme tři koncovky výfuku, které každému ihned dají najevo, s čím má tu čest.
Toto uspořádání je poměrně neobvyklé, zvláště když krajní koncovky mají větší průměr než ta prostřední. Alex Kersten z Car Throttle tak vyrazil zjistit, proč Honda zvolila právě takové řešení a zjistil, že vzhledová stránka tady nebyla tou hlavní motivací. Místo toho hlavní roli hrál zvuk.
Úkolem menší prostřední koncovky je vytvářet ve středních a vyšších otáčkách zvuk s opačnou fází na nižších frekvencích. Ptáte se na důvod? Smyslem je redukce dunění, která je projevům moderních turbomotorů tak vlastní a z hlediska dlouhodobého používání není zase tak příjemná, jak se na první poslech může zdát.
Nový Type-R tak v má nízkých otáčkách vydávat hlubší, chraplavý zvuk a ve vyšších právě díky prostřední koncovce vyšší tóny, které budou pro ucho řidiče i okolí ještě podmanivější. Dole americká V8, nahoře Ferrari, s větší dávkou nadsázka - takto nějak má řešení Hondy fungovat.
Zní to chytře, trochu smutnější je, že Japonci neodolali jedné z módních věcí a nový Type-R bude při podřazování dávat automatické („falešné”, přes spojku, jinak to neumí) meziplyny. Kdo to zažil a meziplyny umí dávat sám, ví, že to je jedna z nejotravnější věcí, které vás v autech s manuálním řazením mohou potkat. Dobrou zprávou budiž, že na rozdíl od řady konkurenčních aut půjde tuto věc vypnout a nechat motoru s šestistupňovým spolupracovat tak precizně, jak to dokáže zajistit jen zručný řidič...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.































Nová Honda Civic Type-R se chlubí třemi koncovkami výfuku. Kvůli vizáži přitom tuto neobvyklou koncepci nedostala
Zdroj: [https://www.carthrottle.com/post/wqx2p4v/ Car Throttle]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
Hyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před hodinouK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva