Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Poruchovost motorů aut dle značek: koncern VW opět líže dno
15.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová tabulka poruchovosti motorů od pojišťovny Warranty Direct má místy překvapivé výsledky. Jiné ale nesou v duchu tradic posledních let.
Když si člověk kupuje ojeté auto, chce, aby bylo spolehlivé. Je to pochopitelné, protože nasypat měsíc po pořízení do oprav stejné peníze, za jaké ho člověk koupil, není příjemná vyhlídka. O pravděpodobnosti, s jakou se tak stane, s různou mírou důvěryhodnosti vypovídají některé statistiky, které na to jdou většinou každá z trochu jiného úhlu. A každá říká trochu něco jiného, pochopitelně.
Podstatnou součástí auta je motor, jehož závada může být pořádně drahá, pokud to není drobnost jako svíčka, kus hadice nebo nějaké čidlo. Právě na to sází britská pojišťovna Warranty Direct, která vám pojistí motor s nájezdem do 160 tisíc kilometrů a pojištění trvá, dokud nenajedete 209 tisíc km. Díváme se tedy na data relativně mladých aut, jak se ukáže i z průměrného věku pojištěných vozů - hodnota vyšší než 5 let je spíše výjimka, 6 let rarita.
Pojištění motoru kryje vážnější závady související s blokem motoru, hlavou válců, těsněním pod hlavou, ložisky uvnitř motoru, olejovou pumpou, klikovou hřídelí včetně ložisek, písty a pístními kroužky, vložkami válců, ojnicemi, rozdělovačem, startérem, setrvačníkem, ventilovým ústrojím, turbodmychadly a mezichladiči, sáním, výfukovými svody či rozvody. V seznamu nevidíme zapalovací svíčky, cívky či kabely a také tu není poškození motoru zvěří. Neřešíme tu tedy úplné banality.
Hodnoty v procentech v tabulce níže ukazují jaká je pravděpodobnost, že nastane relativně vážná porucha motoru. Nízké číslo u auta celkově nespolehlivého znamená, že motor je relativně spolehlivou součástí. Naopak vysoké číslo u auta celkově spolehlivého znamená, že motor je slabým článkem - opět relativně ke zbytku auta. Statistika ovšem ukazuje údaje jen za celou značku, takže pár černých ovcí mezi neprůstřelnými motory té značky může výsledek zkreslit.
Celkovou spolehlivost udává tzv. index spolehlivosti, který ukáže, jak si auta dané značky stojí jako celek. Je tu zahrnuto úplně všechno, poruchovost samotná i cena oprav a další věci, takže když je značka drahá na servis, bude její index trpět. A právě u Bentley to je dobře vidět - je s indexem 548 zdaleka nejhorší. Průměr všech aut je 100 a nižší číslo je lepší.
Spolehlivosti motorů dle dat ze stejného zdroje jsme se věnovali i vloni, kdy motory TDI a TSI dopadly dost špatně. Ani tentokrát na tom koncern VW není lépe, jeho nejlepší značka ze „základní čtveřice” je Škoda na 25. místě, bereme-li v potaz jen index spolehlivosti motoru. Ten ale sám o sobě moc neřekne, proto jsme ho dali do kontextu s najetými kilometry, kde je Škoda opět na 25. místě, ale předběhl ji Volkswagen, který je třiadvacátý.
Ve vztahu ke kilometrům si oproti loňsku pohoršilo jak Volvo, tak i Mercedes; na špici je nově Land Rover, následovaný Chryslerem. Renault, vítěz pořadí ve spolehlivosti motoru, je zde čtvrtý. Podobně jako „Koncern”, i BMW je poměrně nízko, naopak překvapit může celkem slušné umístění SsangYongu, který není v povědomí zapsán jako etalon spolehlivosti. I Chrysler potěší jeho majitele či zájemce o koupi.
Poruchovost motorů aut dle značek
Poruchovost motorů ve vztahu k najetým kilometrům
Poruchovost motorů vybraných modelů aut
Warranty Direct také poskytuje data k jednotlivým modelům aut. Hodnocených vozů je spousta a v každé generaci mají zvláštní index, takže všechna data vám na tomto místě nepřiblížíme. Vybrali jsme ale tucet vozů, které jsou vyhledávané jako ojetiny a mohly by vás zajímat.
Pokud byste se chtěli podívat na další, stačí chvíli hledat. Věrohodnost statistiky zvažte sami, některé výsledky překvapí, jiné méně. Minimálně přítomnost Volva na vysokých příčkách ale naznačuje, že statistiky odolnosti a počtu najetých kilometrů při vyřazení možná nebudou úplně mimo...
Fotografie vybraných motorů
Motory pod kapotami Mercedesů si pohoršily, i když výsledek je stále slušný
Volvo je na tom stále velmi dobře
Naopak výsledky koncernu Volkswagen ani tentokrát neohromí
Zdroj: Warranty Direct's Reliability Index
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva