Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Pirelli Noise Canceling System: o polovinu méně hluku od kol pro Audi RS6 a RS7
24.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová pneumatika je prozatím k mání jen v 21palcovém rozměru. Později má ale následovat velikostní sestup i využití u modelů ostatních automobilek.
Pirelli o sobě v poslední době dává najevo hlavně svým zapojením ve Formuli 1, jde ale spíše o nechvalnou známost než proslulost. Zvláště po závodě na britském okruhu Silverstone, kde se běhoun odděloval od bočnic snadněji než dobře propečené maso od kosti. Měli bychom ovšem zmínit, že královská motoristická disciplína vlastně dostala jen to, oč žádala. Jasně, nebezpečné pneumatiky nikdo nechtěl, jenže nekonečně kvalitní rovněž ne, což je jistě v rozporu s divizí, která se zabývá silničními gumami.
Právě toto oddělení je totiž zodpovědné za novou technologii nazvanou Pirelli Noise Canceling System. Přičemž již z názvu pneumatiky vyplývá, že zaměřena je především na redukci hluku v kabině, a to prý až o 50 procent ve srovnání se standardním obutím. Zařídit to má vrstva polyuretanu přidaná do vnitřku pláště, která prý má pohlcovat velkou porci hluku. Ten se tak nadále nemůže šířit především skrze sloupek řízení do kabiny.
Audi RS6 a RS7 jsou přitom prvními automobily na světě, které nové obutí získají. Bude ovšem za příplatek, a to prý docela tučný - tomu se ostatně nemůžeme divit už kvůli rozměru. Oba vozy totiž dostanou jednadvacetipalcové provedení, přičemž pro kombi je určena 285milimetrová šířka při 30procentním profilu, zatímco liftback (či co je vlastně A7 zač) se může těšit na šíři 275milimetrovou (profil zůstává stejný).
Postupem času by se ovšem obutí, označované na bocích písmeny PNCS, mělo rozšířit i k jiným výrobcům. Navíc italská společnost plánuje i sestup k menším rozměrům. Aktuálně ovšem nevíme, kdy se tak stane, ani kolik méně hlučné pneumatiky budou stát. To ostatně zatím zůstává tajemstvím i u zmíněných modelů Audi RS6 a RS7.
Pneumatiky Pirelli Noise Canceling System mají přinést do kabiny o 50 % nižší hlučnost
Zdroj: Pirelli přes Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 7 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před hodinou - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 3 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 4 hodinami - Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva