Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: nový tříválec dostanou i modely 508 a C5
27.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová pohonná jednotka bude k mání ve dvou úrovních. První vyprodukuje 110 koní a 102 gramů emisí CO2 na kilometr, druhá 130 koní a 107 g.
Mluvit o stále přísnějších emisních limitech by již pomalu mohlo být nošením dříví do lesa. O nesmyslech zaváděných Evropskou unií jsme napsali již bezpočet článků, dalšími vás tak už nebudeme (alespoň prozatím) zatěžovat. Rozhodně se ale nevyhneme následkům, jež mají tyto legislativní kroky za následek, přičemž tentokrát si podrobně posvítíme na nový motor 1,2 e-THP koncernu PSA Peugeot-Citroën, o kterém jsme se poprvé výrazně rozepsali již před dvěma měsíci.
Nyní ovšem francouzské automobilky vypustily do světa dodatečné informace s tím, že výroba pohonné jednotky již byla zahájena. Stalo se tak v továrně v Douvrinu, kde byla v posledních třech letech za 118 milionů Eur (cca 3,1 miliardy korun) zmodernizována montážní linka. Na ní by přitom mělo vznikat až tisíc agregátů denně, přičemž roční strop byl nastaven na 320 000 kusů.
Rozhodně tedy nejde o pohonnou jednotku, která by se v rámci koncernu neprojevila na snížení průměrných emisí. Už jen z toho důvodu, že kromě dosud oznámených modelů (Peugeot 208, 308, 2008, Citroën C3, C4, DS3) se objeví také pod kapotami vrcholných typů. Hledat ji tak budeme moci i v motorovém prostoru Peugeotu 508 nebo Citroënu C5.
K mání přitom bude agregát (interně nazvaný EB Turbo PureTech) ve dvou stupních naladění. Ten první počítá s výkonem 110 koní a točivým momentem 205 Nm, přičemž v závislosti na daném modelu by produkce emisí CO2 neměla překročit hodnotu 102 g/km, což v takové Francii znamená zisk státního bonusu ve výši 200 Eur (5 200 Kč) a pro nás informaci o papírové kombinované spotřebě nejvýše 4,25 litru benzinu na 100 km.
V případě druhé verze již s vládním příspěvkem ve všech případech počítat nelze, neboť emise CO2 mají u modelů postavených na platformě EMP2 dosahovat maximální výše 107 g/km. Na druhou stranu, zatížení je v takovém případě nulové, zatímco po stránce výkonů produkuje přeplňovaný tříválec 130 koní a 230 Nm, odpovídající kombinovaná spotřeba činí maximálně 4,46 litru benzinu na 100 km.
Jako první dorazí s těmito motory do prodeje Peugeot 308 a Citroën C4. Očekávat je máme v březnu příštího roku, přičemž na ceny je momentálně trochu brzy. To pak dvojnásobně platí o modelech 208 a C3, které se s pohonnými jednotkami e-THP představí v červenci 2014.
Výroba motoru 1,2 e-THP již byla zahájena. Do prodeje se pak tato pohonná jednotka dostane poprvé v březnu příštího roku pod kapotami modelů Peugeot 308 a Citroën C4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Škoda stvořila historický propadák, oslovuje 17krát míň lidí než nejžádanější Octavie
22.10.2024 - Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva