Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Opel Astra OPC 2012 má lamelový samosvorný diferenciál Drexler
15.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na povrch vyplouvají další detaily o nové Astře OPC. Nově jsme se dozvěděli, že o přenos výkonu na silnici se postará specifický samosvor od Drexleru.
Už párkrát jsme si „stěžovali”, že Opel posouvá do prodejů novou Astru OPC, aniž by ji představil se všemi jejími technickými detaily. Obecné informace jsou známé, řada podrobností ale zůstává obestřena tajemstvím. Je jasné, že se je postupně dozvíme, ať už se Opel k jejich zveřejňování postaví jakkoli, ale o to zřejmě automobilce jde. Nejnověji se výrobce podělil o pár informací týkajících se samosvorného diferenciálu, který používá jeho přední osa.
Už fakt, že jde o produkt známého německého výrobce tohoto „náčiní”, firmy Drexler, je dosti zajímavý. Její samosvorný diferenciál se prý dosud nikdy neobjevil v sériové vyráběné předokolce, to ale lidé od Opelu trochu přehání. Podle dostupných informací se to samé řešení nachází již v Corse OPC Nürburgring Edition, ale možná její pětisekusovou výrobu nepovažují Němci za dostatečně sériovou. Buď jak buď jde o nasazení dosti výjimečné.
OPC dostalo od Drexlera do vínku tzv. lamelový samosvor, který se u silničních aut s předním náhonem objevuje spíše zřídka. Obvykle se totiž uzavírá velmi agresivně a pro běžné řidiče se tím vůz stává i přes lepší trakci hnaných kol obtížněji ovladatelným - fungování diferenciálu totiž značně ovlivňuje řízení a jízda vyžaduje mnohem preciznější práci s plynem, na kterou řidiči odkojení „otevřenými” diferenciály nejsou zvyklí. Sázka na tento typ řešení je tedy od Opelu, zvláště v dnešní době, dosti odvážná. Automobilka ale tvrdí, že její řešení nedostatky netrpí.
Šéf divize OPC a bývalý závodník Volker Strycek (mimochodem, pěkné jméno...) k tomu dokonce řekl, že řešení Drexleru je naopak pro řízení velmi příjemné. Výsledek přímo srovnává s poslední generací Focusu RS, který používá diferenciál reagující na točivý moment (tedy tzv. torque-sensing, zná někdo lepší český popis?) od další veličiny oboru, firmy Quaife. Už u něj je přenos projevů práce diferenciálu do volantu omezený (ale zdaleka ne nulový či minimální) a Opel má být v tomto směru ještě dál - známé „tahání za volant” má být velmi malé a pomáhat tomu má i specifické řešení přední nápravy, kterému Opel říká HiPerStrut.
Zajímavé je, že sám Strycek, vítěz německého šampionátu cestovních vozů z roku 1984 (pozoruhodné je, že se jím stal, i když za celou kariéru nevyhrál v DTM ani jeden závod) působil jako jeden z testovacích pilotů, kteří měli na starosti závěrečné doladění nového OPC na Severní smyčce německého Nürburgringu před jeho uvedením na trh. Jestli je to zárukou kvalitního fungování vozu, to se teprve uvidí, lidé z Opelu jsou ale pochopitelně přesvědčeni, že ano.
Vůz má nabídnout více dynamiky současně s příjemnějším jízdním projevem a lepší trakcí přední osy. Postarat se o to má nejen nový diferenciál, ale i adaptivní tlumiče FlexRide, které budou pracovat s o 30 procent tužšími pružinami a o 5 procent tušími stabilizátory ve srovnání s výchozí Astrou GTC. V kombinaci s jízdním módem Race, který přitvrdí i zmiňované tlumiče, pak má být podvozek v extrému přibližně o polovinu tužší než v případě sériového GTC.
Motokára pro každý den? Uvidíme, zvláště české silnice budou pro OPC jistě prubířským kamenem.
V útrobách nejnovějšího „ópécéčka” se nachází něco takového, tento LSD pochází z dílen americké firmy Kaaz
Nová Astra na novějších oficiálních i živých snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 31 minutami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 2 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 3 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1