Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Opel 1,6 SIDI Ecotec o výkonu 200 koní je první z řady nových benzinových motorů
15.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Značka Opel posiluje nabídku přeplňovaných motorů o nový benzínový čtyřválec SIDI Ecotec o objemu 1,6 litru. Následovat jej budou další.
Zážehová šestnáctistovka „foukaná“ turbodmychadlem není v portfoliu automobilky Opel žádným nováčkem. S výkonem 150 až 210 koní byste ji našli pod kapotami skoro všech vozů s bleskem v kroužku. Pro někoho možná trochu překvapivě využívá nejsilnější provedení 1,6 Turbo Corsa OPC Nürburgring Edition, která ji jako jeden z mála modelů nevyužívá v rámci dowsizingu.
Přeplňované šestnáctistovky v obyčejných modelech Astry, Insignie nebo Zafiry mají nejčastěji 150 nebo 180 koní a právě tyto verze Opel nahradí novým agregátem SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Ecotec o objemu 1 598 cm3. Podle objemu identického s předchůdcem se patrně nejedná o zcela novou konstrukci, ale pouze o přepracovaný stávající čtyřválec, který dostal přímé vstřikování.
Výsledkem je 200 koní ve skoro dieselových 4 700 otáčkách za minutu a 300 newtonmetrů při 1 700 ot./min. Opel bude do sestavy automaticky přidávat start-stop a slibuje kromě třináctiprocentní úspory paliva oproti minulé generaci 1,6 Turbo rovněž vyšší kultivovanost, plynulejší dodávku síly a snížení hluku. Pokud bychom jako referenční vůz uvažovali Astru s výkonem 180 koní, její spotřeba by měla spadnout z 6,8 na 5,9 litru na 100 km.
Šestnáctistovka s 200 koňskými silami nezůstane osamocená. Opel uvede v příštích dvanácti měsících celkem tři nové zážehové motory a ani diesely nezůstanou stranou. Jde o součást plánované obměny agregátů, z nichž část se bude vyrábět v maďarském Szentgotthárdu.

Nová přeplňovaná šestnáctistovka s přímým vstřikováním o výkonu 200 koní nahradí dřívější 1,6 Tubro se 180 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před hodinouNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 2 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 4 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva