Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Opel 1,6 SIDI Ecotec o výkonu 200 koní je první z řady nových benzinových motorů
15.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Značka Opel posiluje nabídku přeplňovaných motorů o nový benzínový čtyřválec SIDI Ecotec o objemu 1,6 litru. Následovat jej budou další.
Zážehová šestnáctistovka „foukaná“ turbodmychadlem není v portfoliu automobilky Opel žádným nováčkem. S výkonem 150 až 210 koní byste ji našli pod kapotami skoro všech vozů s bleskem v kroužku. Pro někoho možná trochu překvapivě využívá nejsilnější provedení 1,6 Turbo Corsa OPC Nürburgring Edition, která ji jako jeden z mála modelů nevyužívá v rámci dowsizingu.
Přeplňované šestnáctistovky v obyčejných modelech Astry, Insignie nebo Zafiry mají nejčastěji 150 nebo 180 koní a právě tyto verze Opel nahradí novým agregátem SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Ecotec o objemu 1 598 cm3. Podle objemu identického s předchůdcem se patrně nejedná o zcela novou konstrukci, ale pouze o přepracovaný stávající čtyřválec, který dostal přímé vstřikování.
Výsledkem je 200 koní ve skoro dieselových 4 700 otáčkách za minutu a 300 newtonmetrů při 1 700 ot./min. Opel bude do sestavy automaticky přidávat start-stop a slibuje kromě třináctiprocentní úspory paliva oproti minulé generaci 1,6 Turbo rovněž vyšší kultivovanost, plynulejší dodávku síly a snížení hluku. Pokud bychom jako referenční vůz uvažovali Astru s výkonem 180 koní, její spotřeba by měla spadnout z 6,8 na 5,9 litru na 100 km.
Šestnáctistovka s 200 koňskými silami nezůstane osamocená. Opel uvede v příštích dvanácti měsících celkem tři nové zážehové motory a ani diesely nezůstanou stranou. Jde o součást plánované obměny agregátů, z nichž část se bude vyrábět v maďarském Szentgotthárdu.
Nová přeplňovaná šestnáctistovka s přímým vstřikováním o výkonu 200 koní nahradí dřívější 1,6 Tubro se 180 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva