Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Nový Ford Mustang může dostat i diesel, současné motory detailněji
8.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Spolu s globálním určením šesté generace Mustangu se podle modrého oválu pod kapotou objeví možná také naftový, hybridní nebo elektrický pohon.
Jakoby snad Ford dráždil hada bosou nohou. Po prvotním představení už je jasné, že Mustang přijde v dubnu i do Evropy se čtyřválcovým motorem EcoBoost, který fandům legendárního „pony caru“ není tak úplně po chuti. Bob Bascetti, jakožto globální šéf vývoje pohonných jednotek Fordu, totiž potvrdil, že v budoucnu bude i s Mustangem pokračovat v honbě za nižší papírovou spotřebou a emisemi. A nabízí se hned několik alternativ, jak toho dosáhnout.
Primárně se asi nebude jednat o naftový motor, ovšem nutno dodat, že ani jeho zástavba není vyloučena. Kromě té se zvažuje použití alternativnějších variant, a sice hybridu kombinujícímu benzinový motor s elektromotorem či zavedení plně elektrické verze. Všechno je zatím možné. Proč by na Starém kontinentu nemohl Ford nabízet hybrid, když i v Americe použije v Mustangu čtyřválec.
Co se z toho dá tedy vydedukovat? Nikdy nelze tupě věřit prohlášení jednotlivců, jenomže na druhou stranu v Evropě naftové verze letí. Proč by tedy nemohl Ford nabízet naftový Mustang, když tu výrobci prodávají už řadu kupátek s turbodieselem pod kapotou. Podle sportovnějšího zaměření vozu však tipujeme, že vznětový motor Mustang asi dostane, jenomže na čtyřválec nesázíme. Mohl by mít alespoň o dva válce víc než základní benzinový EcoBoost. Můžeme také vsadit na benzinový přeplňovaný šestiválec, k němuž má Ford přístup. Hybridní nafta je podle nás dost nepravděpodobným pohonem, avšak třeba takový benzinový pětiválec z Transitu by mohl k zástavbě elektromotoru posloužit dobře.
Zatím jsou to opravdu jen spekulace a nebudeme nad novinkou lámat hůl. Ford nás k novému Mustangu znovu přilákal zveřejněním podrobností o použitých motorech. Takže jen ve zkratce... Až motory schopné podepisovat se na asfalt tučnými černými pruhy jsou skutečně tím, co bude dělat Mustang Mustangem. Ford pod přední kapotu dodá celkem tři rozmanité jednotky s hliníkovým blokem, přičemž tou nejzajímavější volbou se definitivně stane nejnovější vydání pětilitrového osmiválce řady Coyote s výkonem 426 koní, které je schopné trápit zadní pneumatiky salvou 529 Nm.
Optimalizované sací potrubí a proměnné časování ventilů se tu stará o větší chuť po otáčkách a rychlejší reakce motoru, ale hlavně přinese také onen kýžený hrdelní soundtrack. U V8 zmiňme ve srovnání s předchozí jednotkou větší průměr ventilů, revidované vačky a dna pístů, tužší pružiny ventilů, optimalizované hlavy válců, lehčí a odolnější kované ojnice či kovaný klikový hřídel. Druhou alternativou pohonu je americký standard. Jedná se o šestiválec 3,7 l s výkonem 304 koní, který se však pod přední kapotou Mustangu zřejmě na Starý kontinent nepodívá.
Proto se raději vrhněme k bedlivě sledované základní motorizaci, jakou je už bez většího překvapení downsizingový krátkozdvihový čtyřválec EcoBoost. Ostatně není to poprvé a zřejmě ani naposledy, co se v Mustangu objeví jen čtyři písty, měla je už druhá a třetí generace. Ten nejnovější dokáže z objemu 2,4 litru s pomocí turbodmychadla twin-scroll a přímého vstřikování vyprodukovat až 309 koní, čímž překoná i šestiválec. Kromě toho má ještě o 50 Nm vyšší točivý moment, navíc v ještě širším pásmu otáček, což bude vyhovovat i méně zdatnějším „pilotům“. Je nám jasné, že v nabídce nachází místo hlavně kvůli nízkým papírovým údajům spotřeby a emisí, i když podle parametrů by mohl s Mustangem také hýbat. Zda dostane otravný moderní systém start/stop nevíme, jisti jsme si ale tím, že svým zvukovým projevem bude dost na štíru. Pokud však Ford použije zvukový generátor jako třeba u Focusu či Fiesty ST, pak by to tak zlé být nemuselo.
Jednoznačně pozitivní zprávou jsou ovšem avizované upravené šestistupňové převodovky. Ta manuální z dílen Getragu se prý vyznačuje přesnějším chodem, kratšími dráhami i hladšími změnami převodů. Radikálně lepší by měl být automat Select-Shift s pádly řazení na volantu, který umožní díky nízkému tření a výstupní hřídelí s kuličkovým ložiskem dosáhnout rychlosti přes 260 km/h (u topverze). Kromě toho bude umět dávat při podřazování automatické meziplyny. Volba automatické skříně by tedy už nemusela znamenat žádné ústupky.
Aktualizovaná fotogalerie Ford Mustang 2015
Kromě fotografií vozu Ford k Mustangu dodal nové fotografie techniky
Zdroje: Ford, GoAuto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 6 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 8 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 9 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 11 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 22:29 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch