Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 3 hodinami | Petr Prokopec
Němci dlouho odmítané řešení se dnes jeví být tím jediným, které dokáže udržet jejich elektrické sny při životě. A zákazníci ho berou, jediné původně plánované elektrické verze modelů Terra a Traveler od Scoutu chce méně než pětina zájemců. Takhle budou verze zvané Harvester fungovat.
Znovuzrození automobilky Scout pod taktovkou Volkswagenu lze z našeho úhlu považovat za úspěch. Němci ale možná podobně nadšení nebudou, neboť původně doufali, že SUV Traveler a pick-up Terra budou nabízet pouze s čistě elektrickým pohonem. Nicméně při naplnění tohoto záměru by Scout nejspíš velmi rychle tam, kde od roku 1980 odpočíval - do rakve. Proto krátce po debutu obou aut značka uvedla, že k mání budou i varianty osazené také spalovacími motory.
Ty ale nebudou sloužit přímo k pohonu, budou to generátory elektřiny. Scout už tehdy tušil, jak si s věcí poradí, protože ale šlo o změnu strategie až v pozdější fázi vývoje těchto auto, mělo jak vedení Scoutu, tak lidé z mateřského Volkswagenu jen základní informace o tom, jak bude vše řešeno. Od té doby nicméně řekou Potomac, která leží pár kilometrů od ústředí znovuzrozené značky, proteklo dost vody, a tak jsme dočkali kýženého upřesnění. Ryan Decker, ředitel pro strategické plánování Scoutu, totiž kolegům z Edmunds potvrdil očekávání vytušené z prvních prezentačních videí. Tedy že spalovací agregát na palubě nemá nijak narušit jinak jemnou a bezhlučnou funkčnost, kterou zákazníci od elektromobilů očekávají.
Benzínový motor bude totiž skutečně až za zadní nápravou, daleko v útrobách vozu. Dle Deckera je tedy „tak daleko, že ho neuslyšíte a neucítíte, místo toho budete mít i nadále pocit, že řídíte tichý malý elektromobil“. Což jsou jistě krásná slova. Lze ale očekávat, že jim Scout skutečně dostojí? Na to bychom příliš nesázeli, s elektromobily osazenými „mobilní elektrárnou“ již nějaké ty zkušenosti máme. A pokaždé byl u nich projev spalovacího motoru jasně patrný, bez ohledu na to, o jaký typ či umístění šlo.
Decker neupřesnil, jaký agregát bude u novinek Scoutu použit. Protože nicméně bude muset jít o velmi kompaktní motor, nedá se očekávat velký objem. První technické nákresy Scoutu naznačují použití litrového tříválce TSI, který se ale se svými dosavadními výkony nezdá být dostatečný pro potřeby vozu. Možné je tedy, že půjde o dosud neexistující verzi motoru (více přeplňování, více objemu apod. Anebo o úplně jiný motor - Terra a Traveler navíc mají dorazit až v příštím roce, pročež mohou dostat přeplňovanou čtyřválcovou jedna-pětku, o které se též hovoří. S ní by dojezd auta měl narůst z 563 km, na které má dosáhnout čistě elektrické provedení, prakticky na nekonečno. Formálně se ale mluví o 805 km.
Šéf Scoutu Scott Keogh svého kolegu doplnil tím, že spalovací motor by neměl nikterak ovlivnit ani jízdní vlastnosti vozů. „Stále budete mít stoprocentní stoupavost, stále budete mít velkou světlou výšku, stále budete mít přední zavazadelník, zkrátka stále budete mít totéž,“ říká. Z toho důvodu prý verze pojmenované Harvester lákají i jinak zapřisáhlé elektromobilisty, neboť jízdu v nich očišťují o jakékoli nepříjemné drama. A lidé je podle všeho berou. Podle dat průběžně zveřejňovaných na fóru příznivců novinek si verzi se spalovacím motorem objednalo už přes 83 % zájemců. A toto číslo stále stoupá, čistě elektrická verze by optikou dnes běžných měřítek VW pomalu ani nemusela existovat.
Lze už jen dodat, že Scout nechyběl na letošním veletrhu elektroniky CES v Las Vegas. Kromě elektrických verzí přivezl i tu benzínovou, která byla poprvé zvěčněna na oficiálních snímcích i s přídavnou nádrží. Vidíme kanystr připevněný na zadních dveřích, který ale pochopitelně neslouží jako nádrž pro benzínový motor - ta bude umístěna vpředu a bude se tankovat v zásadě běžným způsobem. Palivo navíc má jen definitivně odstranit obavy z dnes stále více skloňované „range reality”, tedy reálně mizerného dojezdu elektrických aut.
Už i Scout Traveler se ukázal ve verzi Harvester, přičemž přítomnost benzinového agregátu potvrzuje hlavně krytka hrdla palivové nádrže na přední pravé straně vozu. Tady jej ještě podtrhuje zářivě červený kanystr usazený na zadních dveřích. Foto: Scout Motors
Zdroj: Edmunds, Scout EV Forum, Scout Motors
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 36 minutami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 2 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 3 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva