Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Němci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
před 3 hodinami | Petr Prokopec
Pro některé to vůbec není sport, pro jiné tak nanejvýš sport stárnoucích gentlemanů. Ať už ale golf vnímáte jakkoli, neovlivňuje jen zavazadelníky supersportů. Chytré tvary golfového míčku teď promlouvají i do konstrukce pneumatik.
Ani výrobci supersportů nepodřizují vývoj svých aut jen jízdním výkonům, ohledy berou také na specifické choutky podstatné části zákazníků. Jejich movitá klientela kupříkladu s oblibou vyráží na golf, a tak bagům či vozíkům bývá nezřídka uzpůsoben zavazadlový prostor, což normální smrtelníci obvykle stěží chápou. Nicméně kolik z nich si pořídilo třeba Mercedes-Benz SLS AMG? Žádný. Kolik ale mezi zákazníky bylo milovníků golfu? Jisté podstatná část. Třícípá hvězda tak logicky upravila záď podobným způsobem, jakým Porsche designovalo bagy a golfové vozíky. Ty se tedy snadno vejdou jak na zadní sedadla, tak do předního zavazadelníku modelu 911.
Golf měl nicméně na automobilovou branži daleko větší vliv, koneckonců jen stačí vzpomenout na ikonu od Volkswagenu, která hlavně u raných verzí GTI sázela na hlavici manuálu připomínající golfový míček. Tomu se přitom budeme dnes, neboť jeho tvar inspiroval společnost Continental při vývoji nové generace pneumatik EcoContact 7 a EcoContact 7S. Pokud se na něj totiž zadíváte zblízka, zjistíte, že není hladký. Místo toho jeho povrch tvoří 300 až 450 malých důlků, které zlepšují jeho aerodynamiku. Hráči golfu jej tak mohou odpálit na delší vzdálenost a navíc přesněji.
Právě aerodynamika je v dnešní době klíčovou oblastí při vývoji aut i jejich příslušenství, neboť vede k celkově vyšší efektivitě, tedy i nižší spotřebě čehokoli. I proto ostatně řadu běžných aut dnes zdobí různé plošky upravující proudění vzduchu, které byly dříve vyhrazeny pouze supersportům. Continental pak využil právě ony důlky, kterými jsou pneumatiky ozdobeny po celém obvodu boku pláště. Zredukovány jsou tak turbulence, které se za nimi vytváří, v důsledku čehož je na otočení kola potřeba méně energie. Souběžně s tím se prý prodloužil rovněž nájezd a snížil hluk. Skoro se chce člověku ptát, proč to nikoho nenapadlo dřív, zrovna důvody takovéto konstrukce golfových míčků jsou dobře známé.
Aerodynamická úprava ovšem není jedinou letošní novinkou, upravena byla také směs běhounu (označená Continentalem jako Green Chili 3.0). I ta přispívá k výše zmíněnému, stejně jako se podílí na lepší ovladatelnosti na suchu. Typ EcoContact 7 preferuje hlavně efektivitu provozu, zatímco „eSko“ se nepřekvapivě zaměřuje na sportovnější provoz. Očekávat máme zlepšenou přilnavost na mokru i vyšší preciznost při zatáčení, něco nám ale říká, že to bude hodně relativní. Vnitřní část obou pneumatik byla tak jako tak uzpůsobena tím směrem, aby došlo na redukci tření.
Continental i proto doporučuje obutí majitelům elektromobilů, jakkoli dodává, že s veškerými úsporami lze pochopitelně počítat také u spalovacích aut. Standardně je pak budou obouvat některé modely Volkswagenu, Mercedesu a čínského BYD, pro které již má firma oficiální požehnání. My pak už jen dodáme, že obě verze je možné již nyní koupit, přičemž třeba 17- a 18palcový rozměr vás vyjdou na přibližně 3 500 až 4 000 Kč v závislosti na šířce. Ovšem třeba dvacítky již vychází na sedm tisíc korun a jednadvacítky dokonce ještě o tisícikorunu dráž.
![Němci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív - 1 - Continental EcoContact 7 a 7S 2025 prvni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív - 2 - Continental EcoContact 7 a 7S 2025 prvni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív - 3 - Continental EcoContact 7 a 7S 2025 prvni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív - 4 - Continental EcoContact 7 a 7S 2025 prvni foto 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nové obutí EcoContact 7 a 7S bylo ovlivněno tvarem golfových míčků, na který odkazují důlky podél celého obvodu pláště. Ty mimo jiné redukují turbulence v okolí pneumatiky. Foto: Continental
Zdroj: Continental
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
před hodinouPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Audi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
před 56 minutamiBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
před hodinouŠéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
před 2 hodinamiNěmci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
před 4 hodinamiDealer VW zkouší prodat elektrický ID.Buzz v aukci, lidé mu ale nabízí jen zlomek ceníkové ceny
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva