Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje
10.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní divize z Affalterbachu chce být výkonnější než konkurence. Dosáhnout toho hodlá za pomoci nového softwaru i technologie turbodmychadel.
Mercedes nedávno oznámil, že investuje nemalých 81 miliard korun do vývoje nových benzinových a dieselových motorů. Součástí toho se samozřejmě stanou i pohonné jednotky s logem AMG, které zdaleka nevyčerpaly svůj potenciál. Šéf vývoje těchto agregátů Janko Wicke totiž uvedl, že jak dvoulitrové čtyřválce, tak i čtyřlitrové osmiválce mohou vyprodukovat ještě více koní, pokud si to trh bude přát.
„Máme prostor k navýšení výkonu (na motoru V8), ovšem žádné číslo vám zatím neřeknu. Je to ovšem cíl pro příští rok,“ uvedl Wicke. Můžeme tak jen spekulovat, jakých hodnot dosáhne čtyřlitrová jednotka, která aktuálně ve své vrcholné formě dává 510 koní výkonu a 700 Nm točivého momentu. Pokud ovšem začínáte přemýšlet o překonání šestisetkoňové hranice, pak asi nebudete daleko od pravdy.
Wicke přitom dodal, že navýšení výkonu bude dosaženo za pomoci přehrání softwaru i výměny některých komponentů. Tím zásadním zřejmě budou jiná turbodmychadla, neboť třícípá hvězda dosud používala pouze nanejvýš variantu twin-scroll. Do budoucna se ale nejspíše dočkáme variabilní geometrie lopatek či rovnou elektricky roztáčených kompresorů a dmychadel.
Při pohledu na konkurenci, zejména z řad koncernu Volkswagen Group, se může zdát, že Mercedes poněkud zaspal dobu. Navíc při stále častějších řečech o konci spalcovacích motorů by investice do jejich budoucna nemusela dávat smysl. Nicméně šéf vývoje jednotek AMG zastává ten názor, že „tady neustále bude trh pro motory V8, a proto s nimi chceme pokračovat“.
Zatímco navyšování výkonu osmiválců je jisté, u dvoulitrů vše závisí zejména na konkurenci. Teoretický limit je ovšem hodně vysoko, problémem by prý nemuselo být ani 400, 500 nebo dokonce 600 koní. I když reálně čtyřválcové agregáty AMG tak vysoko nezamíří, hlavně kvůli životnosti. Wicke však dodává, že pokud vyvstane potřeba po silnějších motorech, Mercedes vždy bude mít odpověď.
Závěrem pak jen zmíníme, že kromě těchto motorů se hodlá divize z Affalterbachu držet také dvanáctiválců. Důvodem jsou opět požadavky trhu. „Není potřeba mít více válců než osm, ale vše záleží na zákaznících a tom, po čem touží. Pokud to bude motor V12, pak mu ho prodáme.“ Zdá se tedy, že objemné motory AMG tu s námi ještě nějaký ten pátek budou.





















Mercedes-AMG C 63 Cabrio je zatím posledním dílkem sportovní divize z Affalterbachu. Také v jeho případě čtyřlitrový osmiválec produkuje až 510 koní
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
dnesHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 2 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 4 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 5 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 7 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva