Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje
10.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní divize z Affalterbachu chce být výkonnější než konkurence. Dosáhnout toho hodlá za pomoci nového softwaru i technologie turbodmychadel.
Mercedes nedávno oznámil, že investuje nemalých 81 miliard korun do vývoje nových benzinových a dieselových motorů. Součástí toho se samozřejmě stanou i pohonné jednotky s logem AMG, které zdaleka nevyčerpaly svůj potenciál. Šéf vývoje těchto agregátů Janko Wicke totiž uvedl, že jak dvoulitrové čtyřválce, tak i čtyřlitrové osmiválce mohou vyprodukovat ještě více koní, pokud si to trh bude přát.
„Máme prostor k navýšení výkonu (na motoru V8), ovšem žádné číslo vám zatím neřeknu. Je to ovšem cíl pro příští rok,“ uvedl Wicke. Můžeme tak jen spekulovat, jakých hodnot dosáhne čtyřlitrová jednotka, která aktuálně ve své vrcholné formě dává 510 koní výkonu a 700 Nm točivého momentu. Pokud ovšem začínáte přemýšlet o překonání šestisetkoňové hranice, pak asi nebudete daleko od pravdy.
Wicke přitom dodal, že navýšení výkonu bude dosaženo za pomoci přehrání softwaru i výměny některých komponentů. Tím zásadním zřejmě budou jiná turbodmychadla, neboť třícípá hvězda dosud používala pouze nanejvýš variantu twin-scroll. Do budoucna se ale nejspíše dočkáme variabilní geometrie lopatek či rovnou elektricky roztáčených kompresorů a dmychadel.
Při pohledu na konkurenci, zejména z řad koncernu Volkswagen Group, se může zdát, že Mercedes poněkud zaspal dobu. Navíc při stále častějších řečech o konci spalcovacích motorů by investice do jejich budoucna nemusela dávat smysl. Nicméně šéf vývoje jednotek AMG zastává ten názor, že „tady neustále bude trh pro motory V8, a proto s nimi chceme pokračovat“.
Zatímco navyšování výkonu osmiválců je jisté, u dvoulitrů vše závisí zejména na konkurenci. Teoretický limit je ovšem hodně vysoko, problémem by prý nemuselo být ani 400, 500 nebo dokonce 600 koní. I když reálně čtyřválcové agregáty AMG tak vysoko nezamíří, hlavně kvůli životnosti. Wicke však dodává, že pokud vyvstane potřeba po silnějších motorech, Mercedes vždy bude mít odpověď.
Závěrem pak jen zmíníme, že kromě těchto motorů se hodlá divize z Affalterbachu držet také dvanáctiválců. Důvodem jsou opět požadavky trhu. „Není potřeba mít více válců než osm, ale vše záleží na zákaznících a tom, po čem touží. Pokud to bude motor V12, pak mu ho prodáme.“ Zdá se tedy, že objemné motory AMG tu s námi ještě nějaký ten pátek budou.
Mercedes-AMG C 63 Cabrio je zatím posledním dílkem sportovní divize z Affalterbachu. Také v jeho případě čtyřlitrový osmiválec produkuje až 510 koní
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
- Masarykův okruh v roce 2025 29.1.2025
- KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota 29.1.2025
Nejčtenější články
- Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.30. 23:32 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch