Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní
25.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Downsizing se u nejtradičnějšího amerického sporťáku nekoná. Základním motorem se stane vidlicový osmiválec LT1 s objemem 6,2 litru.
Před měsícem jsme díky zdroji uvnitř automobilky získali velmi realisticky vypadající počítačové vizualizace některých detailů sedmé generace Chevroletu Corvette. Ten samý informátor kromě jiného psal, že GM zmenší základní motor V8 na 5,5 litru a jeho výkon se ve srovnání se současnou LS3 nezmění. Neměl pravdu.
Koncern General Motors dnes představil novou pohonnou jednotku pro příští Corvette, kterým se stal small block LT1 a jeho objem činí 6,2 litru. Nejvyšší výkon agregátu s tradičním ventilovým rozvodem OHV je 450 hp, tedy 456 koní a maximální točivý moment 610 newtonmetrů. To je o 30 koní a 35 newtonmetrů více, než může nabídnout základní Corvette C6.
Díky těmto hodnotám (vyšší měrný točivý moment než u Z06 7,0 V8) se odhaduje čas akcelerace z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) na méně než čtyři vteřiny, čímž se výchozí C7 přiblíží atmosférické Z06, která to zvládne za 3,7 sekundy.
Přes vyšší výkony a přirozené nasávání bez turba nebo kompresoru se ani nová Corvette nevyhne některým opatřením zaměřeným na snižování spotřeby - přímé vstřikování, relativně vyšší kompresní poměr 11,5:1 anebo variabilní časování ventilů by snad nemuselo být na škodu, LT1 má ale navíc také systém deaktivace válců.
GM se na první prezentaci kromě jiné pochlubilo přímým srovnáním s motorem BMW 4,4 V8 bi-turbo, který je podle Chevroletu oproti jejich nové chloubě LT1 o více než deset centimetrů delší a 18 kilogram těžší. Spotřeba Corvette C7 by měla přibližně o dvacet procent a na dálnici by měla podle amerických norem jezdit za rovných devět litrů na sto.
LT1 má podle zvyku jen dva ventily na válec, průměr nasávacího je 55 mm, výfukový má 40,4 mm
Zdroje: Motor Authority, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva