Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní
25.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Downsizing se u nejtradičnějšího amerického sporťáku nekoná. Základním motorem se stane vidlicový osmiválec LT1 s objemem 6,2 litru.
Před měsícem jsme díky zdroji uvnitř automobilky získali velmi realisticky vypadající počítačové vizualizace některých detailů sedmé generace Chevroletu Corvette. Ten samý informátor kromě jiného psal, že GM zmenší základní motor V8 na 5,5 litru a jeho výkon se ve srovnání se současnou LS3 nezmění. Neměl pravdu.
Koncern General Motors dnes představil novou pohonnou jednotku pro příští Corvette, kterým se stal small block LT1 a jeho objem činí 6,2 litru. Nejvyšší výkon agregátu s tradičním ventilovým rozvodem OHV je 450 hp, tedy 456 koní a maximální točivý moment 610 newtonmetrů. To je o 30 koní a 35 newtonmetrů více, než může nabídnout základní Corvette C6.
Díky těmto hodnotám (vyšší měrný točivý moment než u Z06 7,0 V8) se odhaduje čas akcelerace z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) na méně než čtyři vteřiny, čímž se výchozí C7 přiblíží atmosférické Z06, která to zvládne za 3,7 sekundy.
Přes vyšší výkony a přirozené nasávání bez turba nebo kompresoru se ani nová Corvette nevyhne některým opatřením zaměřeným na snižování spotřeby - přímé vstřikování, relativně vyšší kompresní poměr 11,5:1 anebo variabilní časování ventilů by snad nemuselo být na škodu, LT1 má ale navíc také systém deaktivace válců.
GM se na první prezentaci kromě jiné pochlubilo přímým srovnáním s motorem BMW 4,4 V8 bi-turbo, který je podle Chevroletu oproti jejich nové chloubě LT1 o více než deset centimetrů delší a 18 kilogram těžší. Spotřeba Corvette C7 by měla přibližně o dvacet procent a na dálnici by měla podle amerických norem jezdit za rovných devět litrů na sto.















LT1 má podle zvyku jen dva ventily na válec, průměr nasávacího je 55 mm, výfukový má 40,4 mm
Zdroje: Motor Authority, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Prvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 38 minutamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 2 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 3 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 5 hodinamiNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:49 - Stepan
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 09:27 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle