Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní

(+ videa) Downsizing se u nejtradičnějšího amerického sporťáku nekoná. Základním motorem se stane vidlicový osmiválec LT1 s objemem 6,2 litru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní

25.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Downsizing se u nejtradičnějšího amerického sporťáku nekoná. Základním motorem se stane vidlicový osmiválec LT1 s objemem 6,2 litru.

Před měsícem jsme díky zdroji uvnitř automobilky získali velmi realisticky vypadající počítačové vizualizace některých detailů sedmé generace Chevroletu Corvette. Ten samý informátor kromě jiného psal, že GM zmenší základní motor V8 na 5,5 litru a jeho výkon se ve srovnání se současnou LS3 nezmění. Neměl pravdu.

Koncern General Motors dnes představil novou pohonnou jednotku pro příští Corvette, kterým se stal small block LT1 a jeho objem činí 6,2 litru. Nejvyšší výkon agregátu s tradičním ventilovým rozvodem OHV je 450 hp, tedy 456 koní a maximální točivý moment 610 newtonmetrů. To je o 30 koní a 35 newtonmetrů více, než může nabídnout základní Corvette C6.

Díky těmto hodnotám (vyšší měrný točivý moment než u Z06 7,0 V8) se odhaduje čas akcelerace z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) na méně než čtyři vteřiny, čímž se výchozí C7 přiblíží atmosférické Z06, která to zvládne za 3,7 sekundy.

Přes vyšší výkony a přirozené nasávání bez turba nebo kompresoru se ani nová Corvette nevyhne některým opatřením zaměřeným na snižování spotřeby - přímé vstřikování, relativně vyšší kompresní poměr 11,5:1 anebo variabilní časování ventilů by snad nemuselo být na škodu, LT1 má ale navíc také systém deaktivace válců.

GM se na první prezentaci kromě jiné pochlubilo přímým srovnáním s motorem BMW 4,4 V8 bi-turbo, který je podle Chevroletu oproti jejich nové chloubě LT1 o více než deset centimetrů delší a 18 kilogram těžší. Spotřeba Corvette C7 by měla přibližně o dvacet procent a na dálnici by měla podle amerických norem jezdit za rovných devět litrů na sto.


Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní - 1 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 01Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní - 2 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 02Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní - 3 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 03Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní - 4 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 04Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní - 5 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 05Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní - 6 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 06Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní - 7 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 07Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní - 8 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 08Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní - 9 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 09Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní - 10 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 10Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní - 11 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 11Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní - 12 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 12Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní - 13 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 13Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní - 14 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 14Motor Chevrolet Corvette C7 v detailech: osmiválec 6,2 LT1 má přes 450 koní - 15 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 15
LT1 má podle zvyku jen dva ventily na válec, průměr nasávacího je 55 mm, výfukový má 40,4 mm

Zdroje: Motor Authority, Autoblog

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.