Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mercedes ukázal nový diesel OM 654, ohromí hmotností, dynamikou i spotřebou
16.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoulitrová pohonná jednotka dostala 192 koní, jeho normovaná spotřeba v případě třídy E ale klesá na pouhých 3,9 l/100 km. Co za tím stojí?
Pokud vám neuniklo představení nového Mercedesu třídy E, případně informace související s českými cenami, pak jistě víte, že verze E 220d dostala do vínku dvoulitrový turbodiesel s kódovým označením OM 654. Ten je zcela nový, přičemž v nabídce značky postupně nahradí předchozí 2,1litrovou pohonnou jednotku OM 651, kterou Mercedes postupně vyvíjel už dlouhých 8 let a která navazovala na ještě starší agregáty stejného objemu. Třícípá hvězda se však kupodivu o jeho vlastnostech nikterak rozsáhle nerozepsala, čemuž jsme se divili - jindy by značka na takové novince postavila obsáhlou tiskovou zprávu.
Jak se ovšem nyní ukazuje, u německé automobilky nelelkovali, pouze si nechávali jedno ze svých es v rukávu pro pozdější příležitosti. Podrobná prezentace motoru tedy přichází ke slovu až nyní, pár dnů po oznámení českých cen, nicméně stále ještě dlouho dobu předtím, než první exempláře dorazí ke svým majitelům. Ti se v případě nového dieselu mohou těšit na přibližně 13procentní úsporu paliva ve srovnání s předchozí jednotkou a snad i zlepšení jízdního projevu. Dvoulitr totiž váží pouze 168,4 kilogramu namísto 202,8 kg, což nepochybně prospěje dynamice i jízdní agilitě.
Kromě toho třícípá hvězda sáhla po vstřikování common-rail čtvrté generace či ocelových pístech, jenž se pyšní stupňovitými spalovacími miskami. Samotné válce jsou pak potaženy materiálem Nanoslide, které by měly přinést nižší míru hluku a vibrací. Mercedes navíc již od počátku počítal s přísnějším měřením emisí v rámci tzv. RDE (Real Driving Emissions) a hnací ústrojí osadil mnohasměrnou recirkulací výfukových par či vstřikováním roztoku močoviny AdBlue, které je součástí samotného agregátu.
S ohledem na kompaktní rozměry motoru je možná podélná i příčná zástavba, přičemž problémem není ani pohon předních, zadních nebo všech čtyř kol. Tím se ale dostáváme na konec technického popisu, pročež můžeme přesedlat na technické parametry. Ty počítají s výkonem 192 koní (namísto předchozích 168) v 3 800 otáčkách, případně pak s točivým momentem 400 Nm, jenž je v rozmezí v pásmu 1 600 až 2 800 ot./min.
S tímto výkonem zvládne Mercedes E 220d zrychlení z klidu na stovku za 7,3 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 240 km/h. Spotřeba pak byla vyčíslena na 4,3 až 4,7 l/100 km ve městě, 3,6 až 4,1 litru mimo zástavbu a 3,9 až 4,3 litru v průměru. Zmínit ještě můžeme ekvivalent spotřeby v podobě emisí CO2 v rozmezí 102 až 112 gramů na kilometr, případně pak na úplný závěr českou cenu, jenž startuje na 1 270 500 Kč.
Nový dvoulitrový turbodiesel Mercedesu váží pouze 168 kg. Přitom produkuje 192 koní, v případě nové třídy E tak má zajistit zrychlení z klidu na stovku za 7,3 sekundy a průměrnou spotřebu 3,9 až 4,3 litru na sto kilometrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie