Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mercedes nechce tříválcové motory, efektivity BMW prý dosáhne i se čtyřválcem
22.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka chce v roce 2020 dosáhnout cíle 95 g emisí CO2 na km. Pomoci jí v tom má nový benzinový motor 1,2 a turbodiesel 1,5, čtyřválcové.
Downsizing motorů je trendem, kterého se zřejmě ještě nějakou dobu nezbavíme. Minimálně ne do té doby, než majitelé přeplňovaných pohonných jednotek s objemem menším než dvoulitrová lahev Coca-Coly zavalí autoservisy svými nepojízdnými automobily. I když pravděpodobně ani poté nezvítězí rozum nad zelenou lobby. Motory se třemi či s pouhými dvěma válci tak zřejmě budou četnějším úkazem. Nikoliv ovšem u Mercedesu, který aktuálně ve spolupráci s Renaultem vyvíjí novou rodinu nízkoobjemových benzinových čtyřválců, které se svou efektivitou mají vyrovnat tříválcovému agregátu BMW.
„Nechceme tříválce,“ říká k tomu Jurgen Doring, hlava strategie pohonných jednotek Mercedesu, a dodává, že značka nehodlá upustit ani od velkoobjemových motorů. I v roce 2020 by tak měla být možná koupě např. třídy S s benzinovým dvanáctiválcem pod kapotou. A to přesto, že právě v tomto roce by Mercedes-Benz chtěl dosáhnout svého cíle, jímž je redukce emisí CO2 na úroveň 95 g/km. Tajemstvím plánovaného úspěchu má být větší výskyt plug-in hybridů, které by úroveň vypouštěných emisí u velkých modelů měly snížit na 60 g/km. Mercedes-Benz E 300 Hybrid je se svými 109 g/km jen začátkem, podle Doringa by totiž v budoucnu každý čtvrtý prodaný vůz značky měl mít pod svou kapotou alternativní pohonné ústrojí.
Mimo to hodlá Mercedes také výrazným způsobem redukovat hmotnost, přičemž plánem je u každého nového modelu čtrnáctiprocentní dieta ve srovnání s předchůdcem. Oproti BMW tak zřejmě bude značka s třícípou hvězdou lehčí a přitom kultivovanější, což jí umožní právě větší počet válců pod kapotou. Blížící se změna emisních norem ovšem také znamená daleko více práce na stávajících pohonných jednotkách. Evropská unie se totiž konečně hodlá zaměřit i na skutečně škodlivé částice NOx. Lobbysmu se ovšem nezbavíme ani v roce 2015, neboť nová směrnice EU6 povolí turbodieselům trochu větší produkci částic NOx než u benzinových motorů.
Je tedy jasné, že redukcí všech emisí nejde Evropskému parlamentu o ochranu životního prostředí, nýbrž o napakování vlastních kapes. Ty zřejmě budou plné až v roce 2020, kdy v platnost vejde nové nařízení EU7 nastavující benzinovým i dieselovým motorům stejné limity. Doring přitom prohlašuje, že technologie Bluetec by Mercedesu měla zajistit její snadné splnění. Rok 2014 nám přitom naznačí, jak to s budoucností Mercedesu vypadá ve skutečnosti a ne jen v rámci tiskových prohlášení. Do prodeje totiž dorazí faceliftovaná třída A a třída B, které pod kapotu dostanou právě nově vyvíjené motory v podobě benzinového čtyřválce 1,2 a turbodieselu 1,5 l.



Mercedes vyvíjí novou rodinu čtyřválcových motorů, které se poprvé objeví v roce 2014 pod kapotami tříd A a B. Mimo to značka zaměří svou pozornost na redukci částic NOx u svých stávajících pohonných jednotek
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 6 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
Poslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 2 hodinamiHezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
před 4 hodinamiEU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
před 5 hodinamiBrutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 6 hodinamiDodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 14:36 - řidičBOB
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB