Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu
4.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vzhledem k novým evropským regulacím můžeme ve zbytku letoška čekat ještě řadu změn v nabídkách benzinových motorů. Neunikl jim ani Mercedes třídy E.
Honba za co nejnižší papírovou spotřebou ještě nikdy nebyla tak aktuální jako nyní. Jak jsme však nedávno konstatovali při vyhlášení loňského vítěze v boji o snižování emisí CO2, není to až tak dobrá zpráva, jak by se mohlo zdát. Automobilky totiž s ohledem na velmi přísné pokuty za nedodržení prakticky nesplnitelných limitů emisí oxidu uhličitého, které nevycházejí z ničeho jiného než spotřeby paliva, zavádí především taková opatření, aby snížily spotřebu při eurotestech. A ty s jízdní realitou řady z nás nemají mnoho společného. Snadno se pak stane, že papírový pokles spotřeby o 20 procent nemá v případě vašeho jízdního stylu žádný reálný efekt, nebo má dokonce účinek záporný.
Recept na snížení normované spotřeby je obvykle velmi jednoduchý a vede přes snížení objemu motoru a instalaci přeplňování turbem, popř. kompresorem. Zejména u výkonnějších motorů nebo aut, u nichž lze očekávat vyšší zatížení, pak jde z hlediska praktického využití v naprosté většině případů o kontraproduktivní krok. Ale co se dá dělat, hlavně že tabulková spotřeba je nízká a pokuty nižší.
Tento přístup v dnešním automobilovém světě nemíjí prakticky nikoho, zejména ne evropské automobilky. A rozhodně se mu nevyhýbá ani Mercedes-Benz, který čerstvě představil nové motorizace pro sedan a kombi třídy E. Výše zmíněným způsobem jsou ale upraveny jen částečně.



První novinkou je instalace inovovaného benzinového šestiválcového tříapůllitru, který známe třeba již z nového Mercedesu C Coupe. Ten se dočkal pouze dílčích úprav a prodloužení převodů, neboť jej automobilka v tuto chvíli není schopna nahradit něčím jiným. Dá se však očekávat, že pozici tohoto motoru zaujme do budoucna menší přeplňovaný čtyřválec nebo šestiválec, jak se ostatně stalo v mnoha jiných případech.
Na každý pád, inovovaný Mercedes E 350 BlueEfficiency (jde opravdu o benzinový motor) má nově výkon zvýšený na 225 kW (306 koní), což je o 10 kW více než dosud. Také jeho nejvyšší točivý moment vzrostl, a to o 10 Nm na 370 Nm. S výkonem dále pracuje inovovaná převodovka 7G-Tronic Plus s prodlouženými převody, která jej posílá na kola zadní nápravy.
Takto vybavené Éčko zrychlí na stovku za 6,3 sekundy a dosáhne omezené rychlosti 250 km/h. Co je ale tím podstatným, normovaná kombinovaná spotřeba klesla o plných 20 procent na 6,8 litru na 100 km pro sedan a 7,0 litru pro kombi.
Mnohem „evropštější” inovace přináší další benzinová verze E 500 BlueEfficiency, kde se již odehrály klasické změny. Vůz je nově vybaven motorem 4,6 V8 s dvěma turbodmychadly namísto dosud nabízeného atmosférického pětiapůllitru. Výkon samozřejmě stoupl na 300 kW (408 koní), stejně tak točivý moment se posunul až k hranici 600 Nm, což jsou o 15 kW resp. 70 Nm lepší hodnoty než dříve. I v tomto případě je vůz vybaven automatem 7G-Tronic Plus a poháněna jsou zadní kola.
Tip: Přečtěte si více o dosavadním motoru Mercedesu E 500 v našem testu verze kupé.
Akceleraci na stovku si takto vybavené E s karoserií sedan odbude za 5,2 sekundy, maximální rychlost odhadnete jistě sami. Kombinovaná spotřeba klesla v tomto případě o 17 % na 8,9 litru benzinu na 100 km jízdy. Jaká bude ta skutečná? To se teprve uvidí.
Nepochybujte o tom, že oba vozy jsou standardně vybaveny systémem start and stop, kterého se „dočkají” i všechny ostatní motorizace. Sedmistupňový automat se pak stane standardem i pro varianty E 200 CDI, E 220 CDI, E 200 a E 250, vše samozřejmě především v zájmu snížení normovaných emisí CO2.
Kdy se tyto novinky dostanou do prodejů Mercedes zatím neupřesnil, očekáváme ale, že se tak stane prakticky ihned.
Mercedes-Benz E 350, E 500 a další provedení pro rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva