Mercedes-AMG GT: osmiválcové twin-turbo v detailech, váží jen 209 kg

Odhalování tajemství nového modelu AMG pokračuje, tentokrát rozborem 510koňové pohonné jednotky. Čtyřlitr M178 má 128 koní a 163,2 Nm na litr.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Mercedes-AMG GT: osmiválcové twin-turbo v detailech, váží jen 209 kg

25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Mercedes-AMG GT: osmiválcové twin-turbo v detailech, váží jen 209 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Odhalování tajemství nového modelu AMG pokračuje, tentokrát rozborem 510koňové pohonné jednotky. Čtyřlitr M178 má 128 koní a 163,2 Nm na litr.

Postupné rozkrývání kouzel chystaného sportovního kupé z Affalterbachu rozhodně není u konce. Po nekonečné sérii videí, která nám před týdnem demonstrovala famózní zvukovou kulisu tu ovšem máme první hmatatelnější informace týkající se jeho pohonné jednotky. Tou je už bez jakéhokoliv překvapení vidlicový osmiválec o objemu čtyři litry osazený dvojicí turbodmychadel, s jejichž pomocí dosahuje v nejsilnější verzi s dodatkem S výkonu až 510 koní.

Agregát M157 byl vyvinut nejen s ohledem na tento konkrétní model, ale také na celou enklávu těch následujících. Mezi prvními bude dozajista C 63 AMG. Zpět ale k samotnému motoru. Ten váží bez náplní jen 209 kilogramů a jeho přesný objem je 3 982 kubických centimetrů. Zmiňovaných 510 koní dosahuje při 6 250 otáčkách a točivým momentem 650 Nm bude smažit zadní kola v rozmezí 1 750 až 4 750 otáček.

V součtu to dělá přesně 128 koní a 163,2 Nm na litr, což možná na první pohled neoslní, na druhý ale definitivně nezklame. Podle křivky průběhu točivého výkonu půjde o statečného tahouna, který se bude schopen vytočit kousek pod sedmitisícovou hranici, přičemž dech mu začne lehce docházet až někde u 6 500. Jednotka V8 splňuje emisní normu Euro 6 s pomocí standardně dodávaného systému start/stop a pyšní se například samostatným chadicím okruhem pro turbodmychadla při vysokém tepelném zatížení. Jejich maximální plnicí tlak dosahuje hodnoty 1,2 baru a rotory uvnitř se roztočí až na 186 tisíc otáček za minutu.

Další lahůdkou jsou například aktivní úchyty motoru pro zlepšení boční dynamiky nebo dva setrvačníky s odstředivým kyvadlem eliminujícím torzní vibrace hnacího ústrojí - ve prospěch hladší jízdy. V8 přiváží v útrobách hliníkovou klikovou skříň vytvořenou odléváním do pískových forem, dále blok typu closed-deck (s uzavřeným chadicím prostorem) či technologii Nanoslide na stěnách válců (nanesení ultratenké vrstvičky nanokrystalů slitiny železo-uhlík na stěnu hliníkových válců za účelem snížení třecích ztrát). Ve válcích budou svojí práci odvádět kované hliníkové písty opatřené pístními kroužky - taktéž s nízkým třením - to kvůli dalšímu snížení spotřeby oleje a paliva.

Podle posledních zpráv se AMG GT představí on-line nejpravděpodobněji 9. září, tedy ještě předtím než si ho budou moci první fandové prohlédnout naživo na počátku října při výstavní premiéře v Paříži. Nejprve se vůz objeví v silnější 510koňové verzi S, aby ho v následujících měsících mohla doprovodit standardní verze GT s výkonem 462 koní. Obě budou jistě stát za to.


Mercedes-AMG GT: osmiválcové twin-turbo v detailech, váží jen 209 kg - 1 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 01Mercedes-AMG GT: osmiválcové twin-turbo v detailech, váží jen 209 kg - 2 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 02Mercedes-AMG GT: osmiválcové twin-turbo v detailech, váží jen 209 kg - 3 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 03Mercedes-AMG GT: osmiválcové twin-turbo v detailech, váží jen 209 kg - 4 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 04Mercedes-AMG GT: osmiválcové twin-turbo v detailech, váží jen 209 kg - 5 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 05Mercedes-AMG GT: osmiválcové twin-turbo v detailech, váží jen 209 kg - 6 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 06Mercedes-AMG GT: osmiválcové twin-turbo v detailech, váží jen 209 kg - 7 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 07Mercedes-AMG GT: osmiválcové twin-turbo v detailech, váží jen 209 kg - 8 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 08Mercedes-AMG GT: osmiválcové twin-turbo v detailech, váží jen 209 kg - 9 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 09
Nová pohonná jednotka M157 dostala od AMG jen to nejlepší. Podle snímků už se také „smažila“ na testovací stolici. Mercedes-AMG GT s tímhle motorem pojede jako ďábel a zřejmě při tom i pěkně zahraje do uší

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše