Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mercedes-AMG GT: osmiválcové twin-turbo v detailech, váží jen 209 kg
25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Odhalování tajemství nového modelu AMG pokračuje, tentokrát rozborem 510koňové pohonné jednotky. Čtyřlitr M178 má 128 koní a 163,2 Nm na litr.
Postupné rozkrývání kouzel chystaného sportovního kupé z Affalterbachu rozhodně není u konce. Po nekonečné sérii videí, která nám před týdnem demonstrovala famózní zvukovou kulisu tu ovšem máme první hmatatelnější informace týkající se jeho pohonné jednotky. Tou je už bez jakéhokoliv překvapení vidlicový osmiválec o objemu čtyři litry osazený dvojicí turbodmychadel, s jejichž pomocí dosahuje v nejsilnější verzi s dodatkem S výkonu až 510 koní.
Agregát M157 byl vyvinut nejen s ohledem na tento konkrétní model, ale také na celou enklávu těch následujících. Mezi prvními bude dozajista C 63 AMG. Zpět ale k samotnému motoru. Ten váží bez náplní jen 209 kilogramů a jeho přesný objem je 3 982 kubických centimetrů. Zmiňovaných 510 koní dosahuje při 6 250 otáčkách a točivým momentem 650 Nm bude smažit zadní kola v rozmezí 1 750 až 4 750 otáček.
V součtu to dělá přesně 128 koní a 163,2 Nm na litr, což možná na první pohled neoslní, na druhý ale definitivně nezklame. Podle křivky průběhu točivého výkonu půjde o statečného tahouna, který se bude schopen vytočit kousek pod sedmitisícovou hranici, přičemž dech mu začne lehce docházet až někde u 6 500. Jednotka V8 splňuje emisní normu Euro 6 s pomocí standardně dodávaného systému start/stop a pyšní se například samostatným chadicím okruhem pro turbodmychadla při vysokém tepelném zatížení. Jejich maximální plnicí tlak dosahuje hodnoty 1,2 baru a rotory uvnitř se roztočí až na 186 tisíc otáček za minutu.
Další lahůdkou jsou například aktivní úchyty motoru pro zlepšení boční dynamiky nebo dva setrvačníky s odstředivým kyvadlem eliminujícím torzní vibrace hnacího ústrojí - ve prospěch hladší jízdy. V8 přiváží v útrobách hliníkovou klikovou skříň vytvořenou odléváním do pískových forem, dále blok typu closed-deck (s uzavřeným chadicím prostorem) či technologii Nanoslide na stěnách válců (nanesení ultratenké vrstvičky nanokrystalů slitiny železo-uhlík na stěnu hliníkových válců za účelem snížení třecích ztrát). Ve válcích budou svojí práci odvádět kované hliníkové písty opatřené pístními kroužky - taktéž s nízkým třením - to kvůli dalšímu snížení spotřeby oleje a paliva.
Podle posledních zpráv se AMG GT představí on-line nejpravděpodobněji 9. září, tedy ještě předtím než si ho budou moci první fandové prohlédnout naživo na počátku října při výstavní premiéře v Paříži. Nejprve se vůz objeví v silnější 510koňové verzi S, aby ho v následujících měsících mohla doprovodit standardní verze GT s výkonem 462 koní. Obě budou jistě stát za to.
Nová pohonná jednotka M157 dostala od AMG jen to nejlepší. Podle snímků už se také „smažila“ na testovací stolici. Mercedes-AMG GT s tímhle motorem pojede jako ďábel a zřejmě při tom i pěkně zahraje do uší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 7 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 9 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 10 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel