Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou
25.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Revoluci v segmentu nečekejte, za pomoci radaru, laseru a kamer by ale Mazda chtěla dotáhnout konkurenci v oblasti podpůrných systémů řízení.
V současném automobilovém světě není kladen důraz pouze na elektromobitu, jak by se na první pohled mohlo zdát, ale rovněž na bezpečnostní technologie. Laťka se každým rokem posouvá o něco výše, přičemž za lídra v tomto segmentu je všeobecně považováno švédské Volvo. Na paty by mu ovšem rády šlapaly mnohé další značky. A nejen ty evropské, ale rovněž japonské. I proto bude nová Mazda 6, kterou tento týden čeká jakási druhá premiéra na pařížském autosalonu, vybavena systémem zvaným i-Activ Sense.
Představit si pod tím můžete spolupráci celé řady elektronických pomocníků, které ke své práci využívají signály z kamer, senzorů, radarů a infračervených laserů. V prvé řadě jde o nový tempomat MRCC (Mazda Radar Cruise Control), který již dle názvu využívá radaru umístěného v čelní masce a na základě odraženého signálu automaticky upravuje rychlost. A to v rozmezí od 30 do 200 km/h.
O novinku v segmentu se nejedná, stejně jako jsou dobře známé systémy varující před vpředu jedoucím vozidlem FOW (Forward Obstruction Warning) a nežádoucím vyjetím z pruhu LDWS (Lane Departure Warning System). Druhý zmíněný bezpečnostní prvek přitom pracuje na bázi kamerového snímání a funguje při rychlostech od 65 km/h. První systém ovšem používá radaru, stejně jako slepé úhly monitorující RVM (Rear Vehicle Monitoring).
Z ranku známých technologií je také bezpečnostní systém Pre-Crash Safety snažící se předejít haváriím. Na rozdíl od „volváckého“ City Safety je ovšem rozdělen na dvě části, které pracují v odlišných rychlostech. SBS (Smart Brake Support) operuje při rychlostech od 15 do 145 km/h, zatímco pro tempo od čtyř do 30 km/h je tu SCBS (Smart City Brake Support).
SBS přitom zpracovává signál z radaru a dokáže operovat na vzdálenost až 140 metrů před vozem, zatímco SCBS vychází z údajů infračerveného laseru a monitoruje prostor přímo před vámi. Při nečinnosti vám přitom nejprve upozorní pípnutím, posléze nápisem Brake na 3,5palcovém displeji na přístrojovém štítu. Teprve poté přichází ke slovu samočinné brzdění, na rozdíl od Volva ale zřejmě ne se stoprocentní účinností do určitého tempa.
Stranou zájmu techniků značky nezůstala ani světla, která novince umožní adaptivní svícení do zatáček nebo automatické přepínání mezi denním, nočním a dálkovým svícením. Ani tím ovšem nová Mazda 6, ať již jako sedan nebo jako kombi, segment nezmění. Stane se ovšem mnohem žádanější.

O bezpečnostním systému i-Active Sense vám leccos prozradí tento obrázek. Nová šestka prostě bude chtít vidět všude...
Mazda 6 má tento týden premiéru na autosalonu v Paříži ve verzi Wagon, sedan už jsme mohli vidět v Moskvě
Zdroj: Mazda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Nejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
před hodinouÚplně nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali stát opuštěná na kraji silnice, teď se prodávají v aukci za směšné peníze
před 2 hodinamiMohutný úpadek nizozemského automobilového parku předem ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva