Technika

1000 článků.

VW v tichosti zařízl jeden ze svých nejvíc ikonických motorů, i když by ho lidé s chutí kupovali dál

před 5 hodinami | Petr Prokopec

VW v tichosti zařízl jeden ze svých nejvíc ikonických motorů, i když by ho lidé s chutí kupovali dál Volkswagen „drobnosti” typu zákazník nebo poptávka dávno nezajímají, kupředu ho žene hlavně ideologie a vlastní nesmyslné cíle. Kvůli nim motor VR6 sk...

Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality

20.12.2024 | Petr Prokopec

Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality Je hezké, že třícípá hvězda chce k této věci přistupovat s maximální odpovědností, pokud to ale současně vede k tomu, že ji učiní prakticky nepoužitel...

Mechanik rozebral legendární motor 5,0 V10 TDI od VW, je to geniální noční můra servisních techniků

17.12.2024 | Petr Prokopec

Mechanik rozebral legendární motor 5,0 V10 TDI od VW, je to geniální noční můra servisních techniků Opravovat tenhle motor je peklo, když je ale v pořádku, předvádí věci, které dnes s jinými agregáty nemáte šanci zažít. Podívejte se na něj do detailu...

Technický šéf potvrdil, že nejnovější Lamborghini vůbec nemuselo být hybridní, podobný výkon by dostalo i ze samotného V8

5.12.2024 | Petr Prokopec

Technický šéf potvrdil, že nejnovější Lamborghini vůbec nemuselo být hybridní, podobný výkon by dostalo i ze samotného V8 Je smutné, když se i takto úzkoprofilová auta šijí víc na míru normám spotřeby paliva než technické realitě. Od začátku Temerariu vyčítáme, že je zbyt...

Mercedes odhalil tajemství svých supervýkonných motorů pro Formuli 1 jako nikdy předtím, asi už nemá co ztratit

2.12.2024 | Petr Prokopec

Mercedes odhalil tajemství svých supervýkonných motorů pro Formuli 1 jako nikdy předtím, asi už nemá co ztratit Jsou to nejlepší motory turbohybridní éry ef-jedniček, které Mercedesu pomohly zajistit plejádu titulů mezi jezdci i konstruktéry, takže byly dlouho p...

V drsných čínských crash testech se rozemelou na kaši i ta nejdražší evropská auta, klidně už v 50 km/h

1.12.2024 | Petr Prokopec

V drsných čínských crash testech se rozemelou na kaši i ta nejdražší evropská auta, klidně už v 50 km/h Auta drahých značek vnímáme jako automaticky bezpečná, proto obvykle ani neprochází veřejně známými crash testy. Číňané ale bourají i s nimi, navíc v ...

Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km

25.11.2024 | Petr Prokopec

Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km Kdysi převratný technický vynález, který nejprve bodoval na speciálech pro Le Mans a v monopostech Formule 1, se postupně stal normou a dnes i významn...

Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný

24.11.2024 | Petr Prokopec

Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný Britové jsou historicky proslulí svou technickou výjimečností a ve stejném duchu by zjevně rádi pokračovali i v čínském područí. Původně chtěli být do...

Potvrzeno: Nejnovější Mercedes skutečně dostal motory z Číny, žádné jiné. A další novinky na tom budou stejně

21.11.2024 | Petr Miler

Potvrzeno: Nejnovější Mercedes skutečně dostal motory z Číny, žádné jiné. A další novinky na tom budou stejně Dokážete si představit výmluvnější faktické naplnění spojení „kapitulace německého automobilového průmyslu”? My ne. Němci už sami nejsou schopni ani e...

Hybridní motory v mistrovství světa v rallye po pouhých dvou letech končí, i pro takové využití jsou drahé a neefektivní

19.11.2024 | Petr Prokopec

Hybridní motory v mistrovství světa v rallye po pouhých dvou letech končí, i pro takové využití jsou drahé a neefektivní Máte pocit, že hybridní pohony aut jsou dílem evoluce, výsledkem přirozené snahy o nalezení co nejefektivnějšího řešení? Kdepak, i ty jsou úlitbou nor...

Italové vyvíjí nový motor V12, jaký naposledy použilo Bugatti. Má mít 2 000 koní, poprvé se předvedl v akci

16.11.2024 | Petr Prokopec

Italové vyvíjí nový motor V12, jaký naposledy použilo Bugatti. Má mít 2 000 koní, poprvé se předvedl v akci Vývoj nových spalovacích motorů neustal, někteří se dál snaží dostat z moderně postavených jednotek jinak známých koncepcí co nejvíc. Italská firma Gi...

Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta

6.11.2024 | Petr Prokopec

Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta Mercedes otevřel první továrnu na recyklaci vzácných kovů z baterií elektrických aut, což někteří považují za pomyslné uzavření kruhu a zásadní ekolog...

Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby

3.11.2024 | Petr Prokopec

Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby Pokud už máte dost všech litrových, hybridních či elektrických motorů, na tomto stroji konečně spočine vaše okolo se zalíbením. A to přesto, že předem...

Nařizování elektromobilů v EU musí ihned skončit, říká „motorový papež”, jinak toho Číňané využijí tak, jak Brusel nečeká

30.10.2024 | Petr Prokopec

Nařizování elektromobilů v EU musí ihned skončit, říká „motorový papež”, jinak toho Číňané využijí tak, jak Brusel nečeká Někteří mají pocit, že když okamžitě nenacpeme všechny zdroje do elektrických aut, ujede nám vlak elektromobility, čehož využijí Číňané. Je to úplně j...

Nový vrcholný McLaren je rozpačitý, záblesky výjimečnosti se ale najdou. Revoluční řešení podvozku mění zažitá pravidla

27.10.2024 | Petr Prokopec

Nový vrcholný McLaren je rozpačitý, záblesky výjimečnosti se ale najdou. Revoluční řešení podvozku mění zažitá pravidla Nemáme pocit, že by britská novinka byla tím přelomovým autem, kterým se snaží být, to ale neznamená, že je tuctová. Neobvyklé ztvárnění podvozku přec...

Nové pohádky o brzkém nasazení baterií s tuhým elektrolytem ukazují, jak moc se automobilky chytají každého stébla

25.10.2024 | Petr Prokopec

Nové pohádky o brzkém nasazení baterií s tuhým elektrolytem ukazují, jak moc se automobilky chytají každého stébla Zázraky na počkání a nemožné do dvou, maximálně do tří let. To si současně malují Číňané i Američané, ačkoli všechny dosavadní sliby vyletěly komínem ...

Technik ukázal, jak může dopadnout turbomotor BMW, když dodržujete předepsané, dlouhé intervaly výměn oleje

14.10.2024 | Petr Prokopec

Technik ukázal, jak může dopadnout turbomotor BMW, když dodržujete předepsané, dlouhé intervaly výměn oleje Automobilky i výrobci maziv si mohou říkat, co chtějí, ale jezdit na jeden olej několik let desítky tisíc km je prostě zvěrstvo. A může to mít své nás...

Tohle auto ještě víc podtrhuje tragičnost nového BMW M5. Má víc výkonu, a přesto je skoro o 600 kilo lehčí

1.10.2024 | Petr Prokopec

Tohle auto ještě víc podtrhuje tragičnost nového BMW M5. Má víc výkonu, a přesto je skoro o 600 kilo lehčí Nejsou zase tak dávno doby, kdy 600 kg znamenalo hmotnost téměř celého auta, dnes je to pouhý mezigenerační rozdíl mezi vytouženou vrcholnou verzí M5 ...

Nové spalovací motory Toyoty slibují revoluci, špičková verze má zastínit dokonce i legendární šestiválec

28.9.2024 | Petr Prokopec

Nové spalovací motory Toyoty slibují revoluci, špičková verze má zastínit dokonce i legendární šestiválec Zatímco konkurence po léta házela spalovací motory přes palubu, Toyota jim zůstala věrná a potichu pracovala na jejich další evoluci. Nyní chce dostat...

Detaily k brutálnímu 1079koňovému turbomotoru nové vrcholné Corvette berou dech, výrobce překonal sám sebe

26.9.2024 | Petr Prokopec

Detaily k brutálnímu 1079koňovému turbomotoru nové vrcholné Corvette berou dech, výrobce překonal sám sebe Když u Chevy začali pracovat na motoru pro novou Corvette ZR1, chtěli jí nadělit 850 koní. Jenže ty odevzdával předprodukční prototyp tak snadno, že t...