Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Jen pro plnoleté: nový vzduchem chlazený 500koňový čtyřlitr je automobilové porno
9.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
I v dnešní době může vzniknout nový motor chlazený vzduchem, který při čtyřlitrovém objemu dává 500 koní ve více než 9 000 ot/min. Bere dech.
Vlastnit alespoň jednou v životě Porsche 911 je snem snad každého fanouška rychlých kol. Pokud už ale dáte dohromady potřebnou částku na nový stroj, musíte se spokojit s mnoha ústupky proti tradicím - 911 má dnes vodou chlazený motor, často jen automat, elektricky posilované řízení, start-stop a rozměry, vedle kterých původní 911 vypadá jako z panoptika. A pokud se rozhodnete koupit ojetý kus, potřebujete - snad až na generaci 996, která éru vodou chlazených motorů začala - pořád spoustu peněz a k tomu se smířit se všemi riziky vlastními ojetině.
Co s tím? Ti, kterým učarovala 911 ve své tradiční podobě a přitom by rádi koupili nový vůz, mohou hledat útěchu u firmy Singer Vehicle Design. Pravda, účet za auto vyrobené dnešními metodami dle původních předloh bude ještě vyšší než v případě nové 911 i většiny ojetin, dostanete ale něco skutečně výjimečného. A teď to něco bude ještě výjimečnější.
Singer totiž rozjel spolupráci se společností Williams Advanced Engineering, jejíž podstatou je zcela nový motor. Pohonná jednotka bude samozřejmě šestiválcová, plochá a především vzduchem chlazená (i navzdory čtyřem ventilům na válec), což zaručí ten správný zvuk připomínající sypání brambor po bramborovém korytu. Tím ale pozitiva nekončí, nadále je totiž možné počítat s atmosférickým plněním, přes horentní výkon.
Ze čtyřlitrového objemu nově Singer vydoluje 500 koní, což je stejný výkon, jakým disponuje třeba moderní Porsche 911 GT3. Nicméně v případě vizuálně a částečně i konstrukčně letitého vozu bude spojen s nižší hmotností, očekávat tak lze působivé jízdní zážitky. I proto, že červené pole otáčkoměru začíná nad devíti tisíci otáčkami. Stran toho se pohonná jednotka pochlubí i karbonovým boxem sání, titanovými ojnicemi, výfukem z titanu a Inconelu či hořčíkovými komponenty.
Již to samo o sobě budí respekt, nicméně úpravce si zajistil ještě pověstnou třešinku na dortu. Je jí Hans Mezger, možná největší expert přes motory Porsche všech dob, který u nového agregátu působí jako konzultant. Počítat tedy můžete jen se samými „pozitivy a sociálními jistotami“, nicméně jak jsme zmínili již v úvodu, ta bude třeba zaplatit. Vůbec bychom se přitom nedivili, kdyby jen samotný motor vyšel na dva tři miliony korun.
Jako první z něj bude profitovat Scott Blattner, který si u Singeru zadal nikoli stavbu staro-nového vozu, ale přestavbu původního Porsche 911 z roku 1990. Jde přitom o člověka, který má od kalifornské firmy další tři vozy, pročež není divu, že jej Singer takto odměnil. Tím nám informace zatím končí, aktuálně tedy nezbývá nic jiného než vyčkat, než Singer pustí do světa video mapující zvukový projev motoru i dynamiku samotného vozu. Obojí bude jistě podobně dechberoucí jako přiložené obrázky. Vážně stojí za zhlédnutí...







Singer oznámil vývoj nového motoru pro staronová Porsche 911. Kalifornská firma na nich spolupracuje se společností Williams Advanced Engineering, na celý projekt pak dohlíží legendární Hans Mezger
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva