Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Jaguar pracuje na dotykových oknech, možných problémů se nebojí
13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V budoucnu vám postačí pouhý dotyk ke stažení nebo aretování oken. Obávat se nemáte ani selhání technologie během případné havárie.
„Dotykáče“ jsou v poslední době v módě. A nezáleží na tom, zda se jedná o dotykové displeje telefonů či automobilů nebo třeba zásuvky ve vaší kuchyni. Čím méně tlačítek či kupříkladu klik nebo madel máte, tím lépe. Nejdále aktuálně hodlá zajít Jaguar, který pracuje na „dotykových oknech”. K jejich spuštění či naopak aretaci tak již nebude třeba mačkat tlačítka na dveřích či třeba středové konzoli. Místo toho se jednoduše dotknete skla a chytrá elektronika obstará zbytek.
O dané záležitosti se na autosalonu v Detroitu rozhovořil firemní šéfdesignér značky Ian Callum, který uvedl, že „ke stažení okna postačí, abyste se dotkli skla v určité oblasti. Vše je samozřejmě nyní ve fázi vývoje, ale tento systém stoprocentně dorazí do výroby. Víme totiž, jak vše technologicky vyřešit, jen si momentálně nejsem jist, kdy se tak skutečně stane.“
Méně sdílný však již byl Callum v rámci funkčnosti zařízení. Naznačil ale, že očekávat nemáme jediný problém v rámci bezpečnosti či diskomfortu, jako se to stalo v případě dotykového ovládání přihrádky před spolujezdci. Ti totiž velmi často malé tlačítko nevědomky stlačili kolenem a schránku tak nechtěně otevřeli.
S ohledem na tento nešvar přišlo rychle přepracování, to si ale v případě dotykových oken Jaguar nebude moci dovolit. Jakékoliv selhání v této záležitosti by totiž již mohlo způsobit ohrožení zdraví či dokonce životů pasažérů, zvláště třeba při havárii, kdy dojde k zaklínění dveří a tak jedinou únikovou cestou jsou okna.
Z toho důvodu zatím není jisté, zda se společně s dotykovou technologií i nadále nebudou vyskytovat ona tlačítka na dveřích. Callum však naznačil, že v této oblasti neexistuje jediná nejasnost ohledně veškerého počínání. Doufejme tedy, že technici a inženýři značky mají vše propracované do detailu.
Původní dotykové ovládání přihrádky před spolujezdcem (na snímku vlevo) bylo zdrojem problémů, proto Jaguar přistoupil k jeho přepracování
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva