Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Italové ukázali revoluční brzdy. Zaujmou už na pohled, to podstatné ale vidět není
29.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Je to asi jiná revoluce, než byste na první pohled čekali, přehlížet ji ale nelze. Jde to u hlavně o hmotnost a ta je na těchto místech velmi důležitá.
Firma Brembo sídlící nedaleko Milána proslula svými brzdovými systémy pro auta všeho druhu. Značka se za poslední dekády stala synonymem pro spolehlivé brzdové komponenty a její výrobky najdeme na většině výkonných aut předních výrobců. Takové pozice na trhu ale nelze dosáhnout bez neustálých inovací, a tak ze severu Itálie přichází zase něco nového.
Brembo to nazývá „esteticky revoluční brzdový třmen“, což zní trochu komicky. Pravda, tyhle brzdy i jinak vypadají, jen o vzhled tady ale v žádném případě nejde. Firma tvrdí, že díky nové konstrukci třmenů dosála významného snížení jejich hmotnosti, konkrétně se má jednat o 400 gramů na každém z kol. To je významný posun a Italové tvrdí, že jde o absolutně nejlehčí brzdové třmeny pro silniční auta, která kdy svět poznal.
Nový hliníkový materiál měl zlepšit poměr hmotnosti vůči tuhosti výrobku a odlitek tak nyní má být o 8 % lehčí proti nejlepším srovnatelným produktům jiných značek. Během vývoje procesu zapojilo Brembo poznatky z topologie a také softwarové nástroje, které umožňují simulovat tuhost dílů a identifikovat přebytečný materiál. Výsledkem modernizace je nová geometrie pro lepší výkon.
Firma neprováhala možnost podotknout, že jí pomohly více než 45leté zkušenosti s motorsportem, kde redukce hmotnosti hraje významnou roli. Odlehčování ale významně pomáhá i osobním automobilům, hlavně na tomto místě. Lehčí brzdy znamenají nižší neodpruženou hmotnost a to pomáhá i schopnosti podvozku kopírovat povrch.
Také vizuálně je možné zaznamenat, že na nových třmenech došlo odstranění materiálu - novinka například v oblasti pístů působí až nekompletně. Brembo zároveň hlásí, že úbytek hmoty se snížením váhy hned využije Horacio Pagani na nově vyrobených supersportch z řady Huayra.
Na fotkách vidíme třmeny modré, barvu lakování povrchu ale Brembo pochopitelně umí přizpůsobit libovolnému přání. Společnost nezapomněla podotknout, že představená technologie posouvá hranice brzdných schopností, takže jen o „esteticky revoluční” počin tady rozhodně nejde...



Brembo představilo nové brzdové třmeny, které snižují hmotnost na dosud nepoznanou mez, alespoň u produkčních vozů. Tím autům pomohou v mnoha ohledech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 9 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnes Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 5 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 6 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 8 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 9 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.