Hankook iFlex je další bezvzduchová pneumatika, chce na silniční auta

Michelin již prodává bezvzduchové pneumatiky pro bagry, Hankook nicméně pracuje na tom stejném pro osobní auta. Montovaly by se běžně na disky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Hankook iFlex je další bezvzduchová pneumatika, chce na silniční auta

16.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Hankook iFlex je další bezvzduchová pneumatika, chce na silniční auta

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Michelin již prodává bezvzduchové pneumatiky pro bagry, Hankook nicméně pracuje na tom stejném pro osobní auta. Montovaly by se běžně na disky.

Třebaže to vloni na podzim vypadalo, že nejdále je s vývojem bezvzduchové pneumatiky firma Michelin, nemusí tomu tak být. Tenhle gumárenský gigant totiž v listopadu pořádně představil svůj nový produkt, nazvaný Tweel - kolo a pneumatiku v jednom. Její použití je nicméně primárně užitkové, nevyrábí se ve verzi pro běžná silniční auta.

S takovou věcí přichází nyní korejský Hankook, alespoň ve stádiu konceptu. Jeho pneumatika iFlex je také bezvzduchová, ale podle dostupných informací je schopna zvládnout zátěž, které se pneumatikám běžně dostává při rychlostech, jimiž se pohybují silniční vozy. Potvrdily to údajně i testy, kterými tato novinka na poli pneumatik prošla.

Informace ovšem pocházejí od Hankooku a je to také téměř všechno, co po technické stránce firma do světa vypustila. Žádné přesnější specifikace nejsou zatím známé, např. při jaké nejvyšší rychlosti mají tyto gumy vlastnosti srovnatelné s tradiční pneumatikou a kdy už je ovladatelnost auta ztížená. Vidíme-li správně, rozměry všech tří pneumatik na obrázku jsou 125/80-14, nikoliv R14, protože R odkazuje na radiální konstrukci tradiční pneumatiky. Rozměr na běžné osobní auto to tedy zejména šířkou běhounu tak úplně není.

Hankook se věnuje vývoji bezvzduchových pneumatik už několik let a iFlex je pátým konceptem. Oproti prvním čtyřem má pravděpodobně lepší vlastnosti a také je jeho výroba environmentálně méně náročná než dříve. Hlavně za to vděčí novému konstrukčnímu materiálu, který nebyl blíže upřesněn, ale má snížit energetickou náročnost výroby a usnadnit recyklaci.

Kdy můžeme iFlex či jeho produkční verzi očekávat v prodeji na běžné automobily, zatím není známo. Jistě tu budou nějaká omezení výšky profilu a spousta dalších překážek, které ještě bude potřeba překonat. Hankook neuvedl, kdy by chtěl uvést svou novinku do prodeje.


Hankook iFlex je další bezvzduchová pneumatika, chce na silniční auta - 1 - hankook iflex npt 01
Hankook iFlex je na dobré cestě být první bezvzduchovou pneumatikou pro osobní auta

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.