Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Ford představil nový motor 3,5 V6 turbo a 10st. automat. Bohužel ne pro Evropu
4.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová převodovka poprvé neobsahuje žádné litinové díly, 3,5l V6 EcoBoost má lehčí vnitřnosti dmychadel a prý bude „benefitovat” ze start-stopu.
Současný Ford F-150 je na trhu jen chvíli, ve třinácté generaci na něj vstoupil jako vůz modelového roku 2015. Pro modelový rok 2017 si ale pro něj modrý ovál nachystal pár novinek. K těm největším patří vylepšený šestiválec EcoBoost a nová desetistupňová převodovka. F-150 s tímhle motorem tedy bude mít více síly, ale má jezdit s menší spotřebou.
3,5l V6 EcoBoost má dvě turbodmychadla, která mají nově lehčí vnitřnosti a dodávají o trochu víc plnicího tlaku, takže přibude 40 Nm na výsledných 450 Nm. Výkon zůstává na 370 koních. Motor byl vylepšen i na dalších místech, zejména se snahou snížit jeho hmotnost, takže vačkové hřídele jsou nyní duté. Celkem byli konstruktéři schopni stáhnout hmotnost motoru o 2 kg.
Desetistupňový automat není zas takovou novinkou, hovořili jsme o něm už v souvislosti s plánovaným Fordem F-150 Raptor, který by se měl ukázat někdy začátkem příštího roku, jsou-li původní informace stále pravdivé. Tahle, která bude ve standardním F-150 s V6 EcoBoost, bude mít tři nejvyšší stupně dorychla, tzv. overdrive, a má mít mnohem větší rozsah převodových poměrů než dosavadní šestikvalty. Pochopitelně, má-li k dispozici deset kvaltů.
Bude tak moci snáze zvolit optimální stupeň pro jakoukoliv situaci, ať už budete táhnout těžký přívěs do prudkého kopce, nebo pojedete v klidu rychlostí 65 mil v hodině po dálnici na placce někde uprostřed Států. Převodovka nemá žádné litinové díly, prý poprvé u Fordu.
Vůz dostane i systém start-stop, který je ale v USA k ničemu, tamní test spotřeby pro katalogy ho neocení. Dlužno dodat, že také americká čísla spotřeby v katalozích často odpovídají tomu, za kolik pak s auty jezdí zákazníci v reálném světě. Jestli ono by Evropě nestačilo převzít americké metody místo složitého vymýšlení nových, ale to odbíháme od tématu.
„Pohonné ústrojí je srdcem každé F-150 a náš nový 3,5l EcoBoost a desetistupňová převodovka dá zákazníkům víc síly, efektivity a jistoty,” komentuje novinky Raj Nair, technický šéf Fordu a vice-prezident pro produktový vývoj. Víme také, že tento motor s desetikvaltem bude k mání od letošního podzimu. Na přesná technická data, čísla spotřeby a ceny si ale ještě počkejme.



Upravený motor 3,5 V6 Ecoboost má o 40 Nm víc
Desetistupňový automat má tři nejvyšší kvalty do rychla
V F-150 se tyhle novinky objeví letos na podzim (ilustrační foto)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před hodinouBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
včeraI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
včeraTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
včeraČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch