Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power

Nové dvouválcové turbo Fiatu je podle nás pěkný průšvih, Italové si to ale zjevně nemyslí. Jeho nabídku dále rozšíří o dvě nové verze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power

3.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové dvouválcové turbo Fiatu je podle nás pěkný průšvih, Italové si to ale zjevně nemyslí. Jeho nabídku dále rozšíří o dvě nové verze.

Když jsme se loni dozvěděli, že se Fiat Twinair jednoznačně stal motorem roku, žasli jsme poprvé. A když jsme si ho letos mohli konečně vyzkoušet, žasli jsme podruhé. Dnes pro vítězství v jakékoli dříve respektované anketě očividně stačí stvořit něco s minimálními papírovou spotřebou a tedy i emisemi CO2, všechno ostatní jde stranou. Ať je realita jaká chce.

Na místě Fiatu bychom tento agregát raději drželi v ústraní nabídky a chlubili se s ním jen tam, kde funguje (na papíře), ale Italové to s ním i přes jeho očividné praktické nedostatky myslí smrtelně vážně. A tak jeho nabídku nejenže rozšiřují do dalších a dalších modelů, ale přicházejí i s dalšími variantami samotného motoru. A právě o těch bude řeč dnes.

Již během následujících měsíců se v prodejních katalozích turínské automobilky objeví provedení TwinAir Natural Power. Jde o stejný motor, který akorát krom benzinu může spalovat také stlačený zemní plyn (CNG). Dynamickému projevu to zřejmě nepomůže, o čemž svědčí už nižší maximální výkon (na plyn bude mít TwinAir v zásobě maximálně 80 koní, na benzin 85) provozní náklady to ale dále sníží a dá se počítat i s nižší produkcí CO2 při použití CNG.

Přesné parametry pro žádný z modelů zatím neznáme, jisté ale je, že jako první se TwinAir Natural Power objeví v nové generaci Pandy a k mání bude od letošního října.

Druhou dvouválcovou novinkou je tentokrát ryze benzinový TwinAir s maximem výkonu vyšponovaným na 105 koní, tedy o 20 více než dosud dostupné verze. Primárně tato varianta zamíří pod kapotu modelu 500L, ve kterém by měly být k mání od třetího čtvrtletí letošního roku. Ani zde přesné parametry neznáme, předběžně ale Fiat hovoří o kombinované spotřebě verze 500L TwinAir 105 ve výši 4,7 litru benzinu na 100 km.

Začátkem roku se pak silnější TwinAir motor objeví i v modelech 500, Punto a Panda, u ní možná jen ve verzi 4x4.

Aby toho nebylo málo, kolegové z italského Omniauto aktuálně informují o tom, že do výroby se dostane i model 500 TwinAir Hybrid, který k dvouválcovému spalovacímu motoru přidá ještě druhý, elektrický. Kombinovaná spotřeba pak prý klesne pod 4 litry benzinu a emise CO2 až k hodnotě 69 g/km. Motorová budoucnost je u Fiatu očividně malována jedinou barvou...


Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 1 - Fiat-500-TwinAir-09Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 2 - Fiat-500-TwinAir-10Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 3 - Fiat-500-TwinAir-11
Motor Fiat Twinair se dočká i slabšího provedení na zemní plyn a silnějšího na benzin

Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 4 - Fiat Panda 2012 nove 001Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 5 - Fiat Panda 2012 nove 002Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 6 - Fiat Panda 2012 nove 101Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 7 - Fiat Panda 2012 nove 121Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 8 - Fiat Panda 2012 nove 131Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 9 - Fiat Panda 2012 nove 006Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 10 - Fiat Panda 2012 nove 004Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 11 - Fiat Panda 2012 nove 008Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 12 - Fiat Panda 2012 nove 011Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 13 - Fiat Panda 2012 nove 014Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 14 - Fiat Panda 2012 nove 102Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 15 - Fiat Panda 2012 nove 105Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 16 - Fiat Panda 2012 nove 109Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 17 - Fiat Panda 2012 nove 108Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 18 - Fiat Panda 2012 nove 140
Plynové verze by se jako první měla dočkat nová Panda

Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 19 - Fiat 500L nove interier 11Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 20 - Fiat 500L nove interier 13Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 21 - Fiat 500L nove interier 14Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 22 - Fiat 500L nove interier 15Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 23 - Fiat 500L nove interier 02Fiat TwinAir nově až se 105 koňmi nebo s 80 plynovými hřebci jako Natural Power - 24 - Fiat 500L nove interier 05
Varianta se 105 koňmi by si pak měla ze všeho nejdříve najít místo pod kapotou nové 500L

Zdroje: Fiat, Omniauto

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.