Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Ferrari F70: obyčejný hybrid místo KERS pro nástupce Enza? Ale kdepak
17.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Dohadů spojených s blížící se premiérou nástupce Enza je tolik, že bychom si měli udělat menší rekapitulaci. Ne vše je tak, jak se píše.
Minulý měsíc potvrdil nejvyšší šéf Ferrari Amedeo Felisa připravenost jeho stáje k nasazení hybridní technologie pro modely vybavené dvanáctiválcem. Neoficiálně se mluví o tom, že vůbec prvním takto navrženým strojem bude nástupce Enza, pracovně nazývaný F70. Jeho V12 má mít objem až 7,3 litru a výkon 800 koní, přičemž dalších 120 koní nabídne elektromotor poháněný lithium-iontovými akumulátory. Parametry ovšem berte s rezervou. Velkou rezervou.
Média je na internetu přebírají z jednoho zdroje - tím je americký magazín Automobile, který šéfovi Ferrari stihl položit jen pár otázek. Autor článku píše, že nástupce Enza dostane ten samý motor, který pracuje rovněž v „novém 599“, který také nazývá „top modelem GT s motorem vpředu a koncepcí transaxle“.
Evidentně se přitom odvolává na novou F12, přičemž ani jednou nepoužije její jméno. Proč? Protože v době vzniku tohoto materiálu byla Berlinetta tajemstvím. A tady je asi zakopán onen proslulý pes. Ačkoli autor o nové F12 zjevně mnoho nevěděl, napsal, že jde o dvanáctiválec s objemem 7,3 litru, přičemž ten skutečný je o rovný litr menší.
Háček je v tom, že informaci následně přebral uznávaný Inside Line a také GT Spirit a od té doby žije vlastním životem. To ale není všechno. Dalšího faux pas spojeného s nástupcem Enza se před pár dny dopustil v návaznosti na potvrzení hybridu také americký magazín Car and Driver.
Ten tvrdí, že nové Ferrari s motorem V12 nedostane technologii KERS z dva roky starého konceptu 599 HY-KERS. Podle něj půjde o konvenční hybrid. V čem je potíž? Autor je přesvědčen, že ona ženevská studie disponovala technologií pracující s kinetickým akumulátorem energie (jinak řečeno setrvačníkem), protože podle něj přesně takto monoposty F1 fungují. Že několik značek s mechanickým setrvačníkem experimentovalo, je známo, ale nevzpomínám si, že by do závodu F1 nastoupil byť jen jeden takto vybavený stroj. Všechny dosud nasazené technologie byly postaveny na akumulátorech, respektive kondenzátorech.
Kromě toho Ferrari techniku pod kabátem konceptu 599 HY-KERS ve skutečnosti popsalo - firma uváděla, že s motorem V12 spolupracuje elektromotor o výkonu 100 koní a točivém momentu 137 newtonmetrů (podle fotek je umístěný oproti převodovce, u diferenciálu). Ne proto, aby jeho lithium-iontové akumulátory pouze krátkodobě zvýšily výkon. Naopak, měl se postarat o možnost jezdit výlučně na elektřinu, snížil spotřebu a samozřejmě také občas vypomáhal při akceleraci. Tudíž jedovatě zelené Ferrari 599 bylo tím samým „obyčejným hybridem“ a ne že ne.
Proto když se vrátíme na začátek a připomeneme si slova nejvyššího šéfa stáje, pak je zřejmé, že nástupce Enza určitě nebude obyčejným supersportem. Každopádně jeho hybridní technika podle všeho nemá být nijak zvlášť revoluční a už vůbec byste v ní neměli hledat setrvačník. Zvěsti o tom, že Ferrari změnilo směr a místo původního konceptu HY-KERS zamířilo někam úplně jinam se zkrátka nezakládají na pravdě. A konec konců, KERS (Kinetic Energy Recovery System), ať už využije jako úložiště energie cokoli, je beztak pořád docela obyčejný hybrid, akorát jsme si toto označení zvykli používat pro systém sloužící ve vozech F1, tedy jako něco „sportovního” místo „ekologického”. Nic takového ale označení KERS ani samotná podstata systému neskýtají, jde maximálně o jiné využití stejné techniky.
Nebuďte ovšem překvapeni, když vám některá média budou tvrdit opak. Známé internetové stránky Autoblog i Motorauthority to Car and Driveru spolkly i s navijákem.









Že by klasický mechanický setrvačník potřeboval vysokonapěťové kabely?
Zdroje: blog.caranddriver.com, autoblog.com, motorauthority.com, automobilemag.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 32 minutamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejčtenější články
Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025Číňané naučili svého nového psa kouskům, které ten starý americký uměl už před několika dekádami
23.1.2025Šéf BMW Oliver Zipse skončí, jeho kontrakt už nebude obnoven
24.1.2025Lewis Hamilton se poprvé ukázal v rudo-žlutých barvách Ferrari a „zlomil internet”, reakce ukazuje hlavní důvod jeho přestupu
24.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva