Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Dacia blíže představila nový automat Easy-R, jeho cena bude prý rozumná
11.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novou pětistupňovou převodovkou bude možné osadit modely Logan, Logan MCV, Sandero a Sandero Stepway. Jezdit s ním mají už za 4,9 litru.
Frankfurtský autosalon je již prakticky na dohled, pročež se nemůžeme divit stále větší kadenci upoutávek a informací, jež se týkají novinek, které budou příští týden v úterý a středu oficiálně odhaleny. Aktuálně si přitom můžeme vzít na paškál rumunskou Dacii, která hodlá v hesenské metropoli odhalit zejména speciální verze modelu Duster. Mimo to ovšem představí také robotizovaný manuál Easy-R, který si do konce letošního roku najde cestu pod kapoty modelů Logan, Logan MCV, Sandero a Sandero Stepway.
Také o této převodovce jsme se v minulosti již zmiňovali, nově ovšem automobilka dala do placu více detailů. Naše předchozí informace tak můžeme rozvést a dodáme, že se jedná o pětistupňovou skříň, která bude dle prohlášení značky nabídnuta „za rozumnou cenu“. V rámci spotřeby lze přitom počítat s 4,9litrovým průměrem resp emisemi CO2 ve výši 109 g/km u modelů Logan, Logan MCV a Sandero, zatímco Sandero Stepway je spojeno se 115 gramy.
Stejné hodnoty jsou vyhrazeny také klasickému manuálu, zde ovšem roli řidiče přebírají počítačem ovládané elektromechanické regulátory, které de facto sešlápnou spojku, změní rychlostní stupeň a opětovně vyšlápnou spojku. Převodovka má přitom dva operační režimy Drive a Manual, kdy první z nich se prý snaží dosáhnout nejlepšího kompromisu mezi akcelerací a spotřebou.
V manuálním režimu pak má veškerou volbu rychlostí na starosti řidič, který ovšem nejprve madlo musí přesunout do pozice „M“. Tím ovšem dostupné informace končí, více se zřejmě dozvíme za pár dní přímo ve Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Robotizovaný manuál Easy-R je spojen se 4,9litrovou průměrnou spotřebou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 10 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 11 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis