Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km
8.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Accord se v USA prodával jako Acura TSX i s motorem Honda K24. Majitel ujel už více než 800 tkm, teď ji vzal test výkonu a komprese.
Řada lidí při koupi ojetého auta vyžaduje co nejnižší kilometrový proběh, na což trh samozřejmě reaguje a auta s nízkým číslem na tachometru nabízí. Jestli jsou kilometry na displeji pravdivé či nikoliv, je vždy otázka, a také proto se tomuto tématu často věnujeme - ukazujeme auta s až neuvěřitelným proběhem obvykle v podobně neuvěřitelném stavu.
Dnes tu máme něco trochu jiného. Nejde o auto na prodej a vlastně ani o mimořádně ojeté auto jako takové, jádro pudla je tentokrát jinde - ve stavu motoru. Základním předpokladem správného běhu spalovacího motoru je komprese ve válcích. Její pokles se projevuje sníženým výkonem, popř. úplným selháním motoru. Důležité také je, aby nebyly velké výkyvy v úrovni komprese mezi jednotlivými válci. Důsledkem nevyrovnanosti je nepravidelný chod, což vede ke zvýšenému mechanickému namáhání a prohlubování problémů. Řadu motorů ve starších autech se v takovém případě už nevyplatí zachraňovat.
Americký majitel Acury TSX z roku 2005, vozu prakticky shodného s Hondou Accord v Evropě, s ní najel 505 248 mil, tedy 813 117 kilometrů, a to údajně s původním motorem a převodovkou. V 800 tisících km ji vzal na měření komprese ve válcích a výkonu na brzdě, aby zjistil, v jaké kondici motor je. Své auto měl od novoty, což znamená 12 let konstantně kvalitní údržby a zhruba 68 tisíc najetých kilometrů ročně.
Podle servisního manuálu je minimální tlak ve válci při kompresi je 0,93 MPa a maximální dovolený rozdíl mezi válci je 0,2 MPa. Naměřeno bylo 1207 kPa na prvních dvou válcích a 1,24 MPa na druhých dvou, což je s velkou rezervou v pořádku.
Měření výkonu také dopadlo velmi dobře. 2,4l čtyřválec K24A2 má podle výrobce jako nový 153 kW (205 k) a 231 Nm, ovšem tenhle výkon platí před ztrátami v pohonném ústrojí, tedy na klice. Na kolech bylo nyní naměřeno 123 kW (164 k) a 170,3 Nm. To vypadá jako dost velká ztráta, ale ztráta v pohonném ústrojí kolem 20 % a naměřený výkon na kolech okolo 118 kW (160 k) pro tyhle motory běžný i za mnohem menšího kilometrového proběhu. Takže tenhle motor bude ve velmi dobré kondici i z tohoto pohledu.
Máte-li tedy Accord téhle generace s 2,4l čtyřválcem K24, je možné, že pokud se o něj budete starat, vydrží opravdu dlouho. Verze v evropském Accordu je navíc naladěná na nižší výkon, i když má kompresní poměr stejných 10,5:1, takže potenciál pro vysoký kilometrový proběh tu určitě je. Ale pochopitelně, dobrá údržba znamená opravdu hodně...
Vůz těsně před měřením tlaků a výkonu
Tlaky ve válcích jsou naprosto v pořádku, výkon na kolech zůstává na obvyklých úrovních
Tohle auto vozí svého majitele už opravdu dlouho
Stav vozu po 800 tisících km dokonalý není, ale... také s ním nebylo a není zacházeno jako s primadonou
Zdroj: TSX travels přes Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva