Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km
8.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Accord se v USA prodával jako Acura TSX i s motorem Honda K24. Majitel ujel už více než 800 tkm, teď ji vzal test výkonu a komprese.
Řada lidí při koupi ojetého auta vyžaduje co nejnižší kilometrový proběh, na což trh samozřejmě reaguje a auta s nízkým číslem na tachometru nabízí. Jestli jsou kilometry na displeji pravdivé či nikoliv, je vždy otázka, a také proto se tomuto tématu často věnujeme - ukazujeme auta s až neuvěřitelným proběhem obvykle v podobně neuvěřitelném stavu.
Dnes tu máme něco trochu jiného. Nejde o auto na prodej a vlastně ani o mimořádně ojeté auto jako takové, jádro pudla je tentokrát jinde - ve stavu motoru. Základním předpokladem správného běhu spalovacího motoru je komprese ve válcích. Její pokles se projevuje sníženým výkonem, popř. úplným selháním motoru. Důležité také je, aby nebyly velké výkyvy v úrovni komprese mezi jednotlivými válci. Důsledkem nevyrovnanosti je nepravidelný chod, což vede ke zvýšenému mechanickému namáhání a prohlubování problémů. Řadu motorů ve starších autech se v takovém případě už nevyplatí zachraňovat.
Americký majitel Acury TSX z roku 2005, vozu prakticky shodného s Hondou Accord v Evropě, s ní najel 505 248 mil, tedy 813 117 kilometrů, a to údajně s původním motorem a převodovkou. V 800 tisících km ji vzal na měření komprese ve válcích a výkonu na brzdě, aby zjistil, v jaké kondici motor je. Své auto měl od novoty, což znamená 12 let konstantně kvalitní údržby a zhruba 68 tisíc najetých kilometrů ročně.
Podle servisního manuálu je minimální tlak ve válci při kompresi je 0,93 MPa a maximální dovolený rozdíl mezi válci je 0,2 MPa. Naměřeno bylo 1207 kPa na prvních dvou válcích a 1,24 MPa na druhých dvou, což je s velkou rezervou v pořádku.
Měření výkonu také dopadlo velmi dobře. 2,4l čtyřválec K24A2 má podle výrobce jako nový 153 kW (205 k) a 231 Nm, ovšem tenhle výkon platí před ztrátami v pohonném ústrojí, tedy na klice. Na kolech bylo nyní naměřeno 123 kW (164 k) a 170,3 Nm. To vypadá jako dost velká ztráta, ale ztráta v pohonném ústrojí kolem 20 % a naměřený výkon na kolech okolo 118 kW (160 k) pro tyhle motory běžný i za mnohem menšího kilometrového proběhu. Takže tenhle motor bude ve velmi dobré kondici i z tohoto pohledu.
Máte-li tedy Accord téhle generace s 2,4l čtyřválcem K24, je možné, že pokud se o něj budete starat, vydrží opravdu dlouho. Verze v evropském Accordu je navíc naladěná na nižší výkon, i když má kompresní poměr stejných 10,5:1, takže potenciál pro vysoký kilometrový proběh tu určitě je. Ale pochopitelně, dobrá údržba znamená opravdu hodně...



Vůz těsně před měřením tlaků a výkonu
Tlaky ve válcích jsou naprosto v pořádku, výkon na kolech zůstává na obvyklých úrovních
Tohle auto vozí svého majitele už opravdu dlouho
Stav vozu po 800 tisících km dokonalý není, ale... také s ním nebylo a není zacházeno jako s primadonou
Zdroj: TSX travels přes Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejčtenější články
Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025Číňané naučili svého nového psa kouskům, které ten starý americký uměl už před několika dekádami
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva