před 2 hodinami | Petr Prokopec
Inovace milujeme, ale musí dávat smysl. K čemu je volant, na kterém si jiní vylámali zuby, ve spojení s technickým řešením, na kterém si je vylámali t...
před 9 hodinami | Petr Miler
Když někdo v Evropě horuje za opuštění spalovacích motorů, tím spíš pak těch větších, nezřídka argumentuje tím, že takovým směrem míří vývoj pod takto...
22.4.2025 | Petr Prokopec
Jestli je to ta pravá revoluční věc, která dovolí automobilkám naplno uznat své předchozí omyly a udělat nezbytný krok zpátky, ukáže teprve čas. Nedá ...
18.4.2025 | Petr Miler
Nevíme, jestli je to to správné „konečné řešení”, nepochybně ale ukazuje jednu z cest, kterou se automobilky mohou zkusit vydat. To až nevyhnutelně uz...
15.4.2025 | Petr Miler
Vedení Evropské unie si dávno neumí představit svět, ve kterém by se množství zákonných omezení každým rokem nezvyšovalo aspoň exponenciálně. A tak ne...
2.4.2025 | Petr Prokopec
Dávat tyhle dvě veličiny na misky jedné váhy svědčí jen o naprosté nekompetentnosti lidí, kteří tak činí. Je to jako říkat, že je někde holínek než ho...
28.3.2025 | Petr Prokopec
My si na rozdíl od jiných nehrajeme na proroky a budoucnost neznáme. Pokud ale cílem má být „vynulování” emisí CO2 s minimálními negativními dopady, p...
25.3.2025 | Petr Prokopec
Teslu původní test Marka Robera, který instaloval na silnici zeď působící jako její pokračování, nestavěl zrovna do dobrého světla, auto jí prostě pro...
23.3.2025 | Petr Prokopec
Japonci na něm pracovali dvacet let a zdálo se být schůdnou cestou k podstatně vyšší efektivitě. Nakonec se ale zdá, že s ním automobilka zamířil spíš...
21.3.2025 | Petr Prokopec
Zeď je zeď, ale nemusí tak vypadat. Co když na ni namalujete obraz vytvářející dojem, že jde o pokračující silnici? Systémy Tesly spoléhající na kamer...
20.3.2025 | Petr Prokopec
Je to nepochybně posun, byť na řadu nepříjemných otázek od reálné použitelnosti v praxi po vliv na životnost baterií neodpovídá. Ale i kdyby všechno f...
17.3.2025 | Petr Miler
Voliče automatů jsou dnes téměř bez výjimky elektronické, takže ani toto „přepínátko” u „mrtvého” Ferrari pochopitelně nefunguje, navíc neutrální polo...
6.3.2025 | Petr Prokopec
Působí jako pohon pro lokomotivu nebo nákladní auto, určen je ale pro osobní vozy. Pravda, ne silniční, přesto na něj dostanete záruku až do ujetí 39 ...
2.3.2025 | Petr Prokopec
Někteří by v určitých soubojích rádi předem určili vítěze, toho ale ve výsledku beztak vybere až přirozený technický vývoj. Motory aut nejsou výjimkou...
26.2.2025 | Petr Prokopec
Je jasné, že principiálně jiné baterie jsou alfou a omegou další existence elektrických aut, jsou tou stříbrnou kulkou, na kterou se čeká. Problém je ...
24.2.2025 | Petr Prokopec
Není poslední den v roce ani první duben, Stellantis vážně pracuje na výfuku pro elektrická auta. A jeho smyslem není tvorba falešného zvuku, pomoci m...
22.2.2025 | Petr Prokopec
BMW po technické stránce nikdy neztratily úroveň, přesto je tohle velká změna. S novou technikou se mj. zbaví pohonu předních kol, zadokolkami budou ú...
21.2.2025 | Petr Prokopec
Především je třeba říci, že jejich označování za revoluční je přehnané, neboť by zase takovou změnu nepřinesly. Ale budiž, posun vpřed by to byl. Zatí...
18.2.2025 | Petr Prokopec
Žijete v tom, že paliva jako E10 jsou zlem pouze pro starší auta, kterým je holt nutné dopřávat drahé víceoktanové benziny, ve kterých není tolik bilo...
13.2.2025 | Petr Prokopec
Elektrická auta skutečně nejsou žádné novum, začátkem 20. století tento pohon dominoval i díky pohodlnosti, s jakou šlo tyto vozy uvést do chodu. Tent...