před 3 hodinami | Petr Prokopec
Britové jsou historicky proslulí svou technickou výjimečností a ve stejném duchu by zjevně rádi pokračovali i v čínském područí. Původně chtěli být do...
21.11.2024 | Petr Miler
Dokážete si představit výmluvnější faktické naplnění spojení „kapitulace německého automobilového průmyslu”? My ne. Němci už sami nejsou schopni ani e...
19.11.2024 | Petr Prokopec
Máte pocit, že hybridní pohony aut jsou dílem evoluce, výsledkem přirozené snahy o nalezení co nejefektivnějšího řešení? Kdepak, i ty jsou úlitbou nor...
16.11.2024 | Petr Prokopec
Vývoj nových spalovacích motorů neustal, někteří se dál snaží dostat z moderně postavených jednotek jinak známých koncepcí co nejvíc. Italská firma Gi...
6.11.2024 | Petr Prokopec
Mercedes otevřel první továrnu na recyklaci vzácných kovů z baterií elektrických aut, což někteří považují za pomyslné uzavření kruhu a zásadní ekolog...
3.11.2024 | Petr Prokopec
Pokud už máte dost všech litrových, hybridních či elektrických motorů, na tomto stroji konečně spočine vaše okolo se zalíbením. A to přesto, že předem...
30.10.2024 | Petr Prokopec
Někteří mají pocit, že když okamžitě nenacpeme všechny zdroje do elektrických aut, ujede nám vlak elektromobility, čehož využijí Číňané. Je to úplně j...
27.10.2024 | Petr Prokopec
Nemáme pocit, že by britská novinka byla tím přelomovým autem, kterým se snaží být, to ale neznamená, že je tuctová. Neobvyklé ztvárnění podvozku přec...
25.10.2024 | Petr Prokopec
Zázraky na počkání a nemožné do dvou, maximálně do tří let. To si současně malují Číňané i Američané, ačkoli všechny dosavadní sliby vyletěly komínem ...
14.10.2024 | Petr Prokopec
Automobilky i výrobci maziv si mohou říkat, co chtějí, ale jezdit na jeden olej několik let desítky tisíc km je prostě zvěrstvo. A může to mít své nás...
1.10.2024 | Petr Prokopec
Nejsou zase tak dávno doby, kdy 600 kg znamenalo hmotnost téměř celého auta, dnes je to pouhý mezigenerační rozdíl mezi vytouženou vrcholnou verzí M5 ...
28.9.2024 | Petr Prokopec
Zatímco konkurence po léta házela spalovací motory přes palubu, Toyota jim zůstala věrná a potichu pracovala na jejich další evoluci. Nyní chce dostat...
26.9.2024 | Petr Prokopec
Když u Chevy začali pracovat na motoru pro novou Corvette ZR1, chtěli jí nadělit 850 koní. Jenže ty odevzdával předprodukční prototyp tak snadno, že t...
21.9.2024 | Petr Prokopec
Uvážíme-li, jakou pověst tato auta u mnohých mají, je výsledek fascinující. Stačilo osadit letitý dieselový hatchback novou řídicí jednotkou a vstřiko...
20.9.2024 | Petr Prokopec
Neříká něco o vývoji automobilového světa, když za nejodolnější moderní motor celého koncernu platí VW ten, který padl za oběť tlakům na snížení papír...
18.9.2024 | Petr Prokopec
Tohle je pozoruhodný vývoj, který jen připomíná, že spalovací motory pořád mají spoustu potenciálu pro další vývoj. Místo jejich zabíjení bychom se mě...
16.9.2024 | Petr Prokopec
Některé motory mají pověst nezničitelných strojů. A obvykle k ní nepřišly náhodou. Skoro 600 tisíc ujetých km už je na jeden motor bez jakýchkoli větš...
15.9.2024 | Petr Prokopec
Pro Němce to měl být další z nástrojů, který jim pomůže ovládnout automobilový svět, něco se ale zvrtlo. V Evropě mu ještě fandí místní emisní regulac...
12.9.2024 | Petr Prokopec
Mnozí na ně hledí jako na spásu, zase takový pokrok ale nepředstavují. I kdyby ale jejich lepší parametry někdo takto vnímal, v autech se stejně nemaj...
6.9.2024 | Petr Prokopec
Potíže s brzdami nikdy nejsou banální, ovšem po oznámení svolávací akce jsme považovali tento problém za vyřešený. Není tomu tak, náhradu vadných dílů...