Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Bosch ESP 9 Premium slibuje více rychlosti, komfortu i lehkosti
23.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bosch po dvou letech vylepšil poslední generaci svého ESP. Má být kultivovanější, reagovat rychleji a bude také o 800 gramů lehčí.
Pokud přijde řeč na kontrolu stabilizace, protiblokovací systém či jiné elektronické systémy mnohdy nahrazující ostražitost a umění řidiče, není na trhu většího hráče než společnosti založené před více než 120 léty Robertem Boschem. Její záběr je sice mnohem širší, stojí třeba i za řešením diesel-elektrického pohonného ústrojí pro Peugeot 3008 Hybrid4 nebo 508 RXH, vývojem nových motorů nebo systémy start and stop, většina znalejších automobilistů si ji ale spojuje spojuje právě hlavně s ESP a ABS, neboť stojí už za jejich samotným vznikem.
V souvislosti s těmito automobilovými řešeními však o Boschi v posledních letech zase tak moc slyšet nebylo. Předchozí generace ESP 8 se objevila již na začátku minulé dekády, další, devátá se začala vyrábět v roce 2010. Další inovace ale přichází o něco dříve - tento týden totiž Bosch představil vylepšenou devátou generaci stabilizačního systému nazvanou ESP 9 Premium. Jak již sám název napovídá, systém nezamíří do úplně všech modelů partnerských automobilek a důraz má klást hlavně na komfort provozu. Měl by tak nejen kultivovaněji odstřihávat dodávku výkonu od motoru, ale díky novým komponentům zároveň propouštět méně vibrací do brzdového pedálu při současném rychlejším fungování.
Ve srovnání s minulou generací také uspoří 800 g hmotnosti, což sice nevypadá důležitě, ale pokud by to samé učinil každý subdodavatel, mohli byste soudobé automobily pomalu na rukou nosit. Novinka mimo to umožní lepší integraci funkcí, které hlídají třeba nechtěné vyjetí z jízdního pruhu, adaptivní tempomat reagující na vpředu jedoucí vozidla, kontrolu nedotáčivosti či aktivní distribuci výkonu mezi jednotlivými koly či nápravami. Zkrátka lepší spojení všech elektronických systémů, kterými jsou dnes nová „prémiová” auta napěchována až k prasknutí.
Jak vše bude fungovat v praxi, by nám již velmi brzy měly ukázat nové modely Volkswagenu, Mercedesu nebo BMW, právě v nich má systém slavit svou premiéru. Zda mezi prvními vozy obdařenými ESP 9 bude i nový Golf 7 prozatím není jasné, předpokládáme ale, že spíše nikoli a VW si jej nechá pro některý z větších modelů. Ale pokud ano, budeme pro vás mít první informace o jeho fungování už velmi brzy.



Stabilizační systém ESP 9 Premium má již dle názvu zaručit mnohem kultivovanější zásah při odstřihnutí dodávky výkonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před hodinouBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiŠéf Porsche přiznal hořkou prohru, značka může s elektrickými auty úplně skončit na jejich největším světovém trhu
před 3 hodinamiNový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
včeraI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
včeraTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch