Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
BMW M6 2012: karbon-keramické brzdy pod lupou
13.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
BMW o víkendu představilo novou M6. Svou technikou nepřekvapila, v zásadě jde o dvoudveřovou M5. Jednu, pro BMW revoluční novinku ale přináší.
Měly hlasy upozorňující BMW na nedostatečně dimenzované brzdy jejich modelů divize M pravdu? No, pár lidí si na vadnutí účinku skutečně stěžovalo a pravdou také je, že u Audi a Mercedesu tento problém nepodceňovali a už dávno vyřešili karbon-keramickými brzdami. V Mnichově tuto technologii léta bojkotovali. Až doteď.
Nové BMW M6, které jsme podrobně představili už včera, dostalo ve standardu odvrtávané ocelové kotouče s hliníkovými náboji a vnitřním chlazením. Přední mají průměr 400 milimetrů, šířku 36 mm a jsou svírány šestipístkovými třmeny. Zadní kotouče mají průměr 396 mm, jsou široké 24 mm a mnohem jednodušší brzdiče jsou jednopístkové.
Zatím není známo, na kolik vyjdou, ale za příplatek bude vůbec poprvé k mání také karbon-keramika. Pravděpodobně i proto, že vůz je o plných 140 kilogramů těžší než jeho dosavadní provedení a ubrzdit 1 850 kilogramů „suché” pohotovostní hmotnosti (s běžnou posádkou a pár zavazadly to bude bezpečně přes 2 tuny) hnaných bezmála šesti stovkami koní už může být při opravdu náročné jízdě pro konvenční brzdy neřešitelný úkol.
Rozměry zadních kotoučů se až na použitý materiál v takovém případě nezmění, vpředu ale naroste průměr kotoučů na 410 milimetrů. Neméně důležité je kromě odolnosti vůči vadnutí také snížení neodpružené hmoty - objednávkou položky vedené v katalogu pod kódem 2NK ji zredukujete o nezanedbatelných 19,4 kilogramu.
Třmeny, respektive počet pístků na brzdiče se při použití karbon-keramických kotoučů nemění, jejich aplikaci ale snadno poznáte i zdálky. Sériové brzdy mají třmeny lakované tradiční modrou barvou, pokročilejší technika je zvýrazněná zlatou barvou. Jestli se příplatkové brzdy nějakým způsobem projeví také na schopnosti M6 zastavit na kratší dráze, BMW zatím neuvádí, od toho jsou ale praktické testy, aby to potvrdily nebo vyvrátily.
A ještě jedna dobrá zpráva - od července by měly být nové brzdy na přání také pro nové BMW M5 (F10).
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Vše, co bude mít zlaté brzdiče, bude doplněné karbon-keramickými kotouči...
...modrá bude vyhrazena pro standardní ocelové
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 2 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 5 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1