Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Audi představilo nový šestiválec 3,0 TDI, vyvine až 272 koní
9.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě vyššího výkonu má pohonná jednotka přinést také snížení spotřeby o 13 procent. Vyhovovat pochopitelně bude i emisní normě Euro 6.
Příchod nového turbodieselu bychom za normálních okolností jistě nevelebili, přece jen je nám příjemnější vůně benzinu. V době downsizingové je však třeba mít mysl otevřenější než dříve a být rád za každou pohonnou jednotku, která nešla cestou snižování objemu a počtu válců. I nadále tedy máme tu čest s třílitrovým šestiválcem, který mezi jednotlivými řadami válců svírá úhel 90 stupňů. Jak se přitom asi dá očekávat, chlubí se nejen vyšším výkonem, ale také nižší spotřebou resp. emisemi CO2.
Začneme výkonem, který se dočkal dvou úrovní naladění. Slabší provedení nabízí 218 koní, silnější pak 272. Točivý moment přitom u vrcholné verze narostl na 600 Nm, tedy o 50 Nm více, než kolik nabízí stávající potentnější šestiválec. Ten přitom produkoval 245 koní, jeho slabší kolega pak 204. Bohužel, momentálně není možné přesně určit, nakolik tato změna ovlivnila jízdní dynamiku - to bude odvislé od konkrétního modelu.
To samé pak můžeme říci také o spotřebě, v tomto případě ovšem máme alespoň jistý náznak věcí budoucích v avízu, že souhrnně by oproti předchozí pohonné jednotce měla ta nová přinést úsporu ve výši 13 procent. V případě emisí CO2 pak máme počítat s průměrným poklesem o 15 gramů na kilometr, přičemž po stránce legislativní je samozřejmostí splnění norem Euro 6.
Těchto změn přitom bylo dosaženo hlavně výměnou „vnitřností“ agregátu. Nové jsou tak pístní kroužky a čepy, jež mají snižovat tření. Kliková skříň a hlava válců pak dostaly separátní okruh chlazení, modernizován by systém termálního managementu a změnám se nevyhnulo ani samotné přeplňování. Mimo to lze zmínit ještě palivový filtr, katalyzátor NOx či vstřikování močoviny.
Podle Audi se tyto komponenty objevují v rámci jednoho motoru vůbec poprvé v automobilové historii, pročež značka novou pohonnou jednotku považuje za „čistý diesel“. Jen na něj se ovšem ve svých inovacích nezaměřila - pro vozy s pohonem předních kol a podélně uloženým motorem totiž značka nabízí i nové sedmistupňové DSG. To by přitom mělo přinést další redukci emisí CO2, a to o 10 g/km.
Nový třílitrový turbodiesel Audi přináší vyšší výkon a nižší spotřebu. Přitom odolal vábení downsizingu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 2 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 3 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 6 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1