Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní
4.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná pohonná jednotka už je také v péč techniků z Affalterbachu. Zformovat může i základy příštího dvanáctiválce třícípé hvězdy.
Není již žádným tajemstvím, že Mercedes opouští koncepci vidlicových šestiválců ve prospěch těch řadových. Řadové šestky mají oproti těm vidlicovým své výhody i nevýhody, pro Mercedes ale zjevně převážil první aspekt spolu se snazším snížením nákladů prostřednictvím úspor z rozsahu. Nový motor můžeme nejprve čekat pod kapotou faceliftované třídy S v podobě dieselu, následovat má ovšem i třílitrový benzinová jednotka. Ta se již nyní dostala do rukou techniků z Affalterbachu, kteří ji vyladí k obrazu svému.
O novém motoru AMG se prozatím příliš neví, šéf divize Tobias Moers totiž uvedl pouze tolik, že „na ní pracujeme“. Nicméně rozhodně nepůjde o vrchol nabídky. „Stále věříme v motor V8. Objevili jsme totiž různé způsoby, jak s ním dále pracovat,“ dodal šéf AMG, čímž nepřímo naznačil možnou elektrifikaci, ať již ve formě elektromotoru či elektrického přeplňování.
Zpět ale k šestiválci, který by s ohledem na současný výkon dvoulitru (381 k) měl být naladěn až na 480 koní. Tím se od čtyřválcové jednotky dostatečně vzdálí, zároveň však ponechá dostatek prostoru k rozletu osmiválci. Jeho aktuálně nejvyšší výkon 585 koní totiž není konečnou, kupříkladu v novém E 63 S by totiž měl produkovat až 612 koní.
Kromě samotného pohonu by navíc třílitrová jednotka mohla posloužit i jako základ pro budoucí dvanáctiválec, který bude stejně jako osmiválec profitovat z elektrifikace. Také v jeho případě není jisté, jakou formu Mercedes zvolí, zde je ale reálnější příchod elektromotoru než elektricky roztáčených kompresorů či turb. Ani ty ale nelze vyloučit.
Dvanáctiválcovou pohonnou jednotku přitom nadmíru favorizuje Lewis Hamilton, který během debutu Mercedesu-AMG GT R uvedl, že „jednoho dne bych rád pomohl vyvinout vůz s motorem V12“. Zatím ovšem není jasné, zda půjde o vůz z Affalterbachu, nebo jestli úřadující mistr F1 dá hlavy dohromady s Horaciem Paganim.
Po dvoulitrovém čtyřválci chystá Mercedes-AMG i třílitrový šestiválec, opět řadový. Produkovat by mohl až 480 koní
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva