Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní
4.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná pohonná jednotka už je také v péč techniků z Affalterbachu. Zformovat může i základy příštího dvanáctiválce třícípé hvězdy.
Není již žádným tajemstvím, že Mercedes opouští koncepci vidlicových šestiválců ve prospěch těch řadových. Řadové šestky mají oproti těm vidlicovým své výhody i nevýhody, pro Mercedes ale zjevně převážil první aspekt spolu se snazším snížením nákladů prostřednictvím úspor z rozsahu. Nový motor můžeme nejprve čekat pod kapotou faceliftované třídy S v podobě dieselu, následovat má ovšem i třílitrový benzinová jednotka. Ta se již nyní dostala do rukou techniků z Affalterbachu, kteří ji vyladí k obrazu svému.
O novém motoru AMG se prozatím příliš neví, šéf divize Tobias Moers totiž uvedl pouze tolik, že „na ní pracujeme“. Nicméně rozhodně nepůjde o vrchol nabídky. „Stále věříme v motor V8. Objevili jsme totiž různé způsoby, jak s ním dále pracovat,“ dodal šéf AMG, čímž nepřímo naznačil možnou elektrifikaci, ať již ve formě elektromotoru či elektrického přeplňování.
Zpět ale k šestiválci, který by s ohledem na současný výkon dvoulitru (381 k) měl být naladěn až na 480 koní. Tím se od čtyřválcové jednotky dostatečně vzdálí, zároveň však ponechá dostatek prostoru k rozletu osmiválci. Jeho aktuálně nejvyšší výkon 585 koní totiž není konečnou, kupříkladu v novém E 63 S by totiž měl produkovat až 612 koní.
Kromě samotného pohonu by navíc třílitrová jednotka mohla posloužit i jako základ pro budoucí dvanáctiválec, který bude stejně jako osmiválec profitovat z elektrifikace. Také v jeho případě není jisté, jakou formu Mercedes zvolí, zde je ale reálnější příchod elektromotoru než elektricky roztáčených kompresorů či turb. Ani ty ale nelze vyloučit.
Dvanáctiválcovou pohonnou jednotku přitom nadmíru favorizuje Lewis Hamilton, který během debutu Mercedesu-AMG GT R uvedl, že „jednoho dne bych rád pomohl vyvinout vůz s motorem V12“. Zatím ovšem není jasné, zda půjde o vůz z Affalterbachu, nebo jestli úřadující mistr F1 dá hlavy dohromady s Horaciem Paganim.
Po dvoulitrovém čtyřválci chystá Mercedes-AMG i třílitrový šestiválec, opět řadový. Produkovat by mohl až 480 koní
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis