Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia 1,0 TSI, takhle tříválec zrychlí z 0 na 200 km/h
8.6.2016 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(video) Příchod pouze litrového motoru se třemi válci pod kapotu Octavie budí obavy. Vyzkoušeli jsme ji a můžeme vám ukázat zvuk i dynamiku vozu.
Tip: Přečtěte si už vydaný první test nové Octavie 1,0 TSI, který vám toho o novince Škody prozradí podstatně více.
Škoda před pár týdny představila záplavu novinek pro modelový rok 2017. Něco takového dělá touto dobou každý rok, letošní představení bylo ale přece jen výjimečné. Její klíčový model se totiž právě s novým modelovým rokem dočkal poměrně drastického downsizingu, když ve své už tak skromné verzi 1,2 TSI pozbyl jednoho válce a 0,2 litru objemu motoru. Realitou se tak stala Škoda Octavia 1,0 TSI a mnozí z vás se - vcelku pochopitelně - ptali, jestli už to není příliš.
Odpověď je složitější a necháme si ji na podrobnější první test všech novinek Octavie pro modelový rok 2017, který pro vás chystáme. Bez ohledu na ni je ale třeba říci, že se Škoda vydala velmi odvážnou cestou, když tento motor dopřála jako první právě Octavii. Je to už docela velké auto a ze všech modelů, ve kterých se 1,0 TSI má výhledově objevit, se do „oktávky” hodí spolu s SUV Yeti ze všeho nejméně.
Kdyby jej automobilka nechala nejprve vyniknout ve Fabii či Rapidu, které jsou citelně menší a lehčí, možná by jej poté veřejnost v Octavii přijala snáze. Takto si automobilka buď v přílišném optimismu zadělala na zbytečnou kontroverzi a nebo se prostě vědomě rozhodla pro „léčbu šokem” - když bude 1,0 TSI fungovat v Octavii, bude fungovat i ve všem ostatním.






Takto vypadá litrový motor pod kapotou Octavie i samostatně v detailu
Ale funguje skutečně? To zatím můžete posoudit sami. Níže přiložené video vám ukáže projev motoru zvenčí i zevnitř kabiny a také akceleraci vozu na tachometrových 204 km/h. Pochopitelně, není to žádný „fičák”, sedíme ale v autě na pomezí nižší střední a střední třídy, které žene vpřed 115 koní. Automobilka slibuje akceleraci na stovku kolem 10 sekund a maximální rychlost přes 200 km/h - a těmto parametrům vůz bez problémů dostává.
Jeho 115 koní je prostě skutečných, ač tříválcových. Pokud by vás zajímala odchylka tachometru, je vcelku drobná, asi čtyřprocentní - reálně naměřená maximální rychlost pomocí GPS je 197,06 km/h. A jestli vás zajímá výškový profil trati, i ten naleznete níže odečtený z logu GPS. Zkusit vůz na více či méně dokonalé rovině nebylo v rámci první zkušenosti, která se počítala na desítky minut, reálně možné, zvolená trať je ale vcelku reprezentativní. Změna nadmořské výšky o maximálně 35 metrů na tříkilometrové trati je relativně drobná a dynamice vozu příliš nepomáhá ani neškodí.
Kolik si vůz při takové jízdě vezme paliva? Jaký je charakter motoru? Jak se projevuje jindy než při snaze o maximální akceleraci, jak se jeho svérázný zvuk jeví posádce, jak se s ním chová celé auto jízdně či jak se do dynamiky otiskne puštěná klimatizace nebo dodatečná zátěž? To všechno jsme alespoň částečně zkusili.
Povíme vám o tom brzy, než se to stane, podívejte se, jak si nový motor v Octavii vede po zvukové stránce a jakou vozu dopřává dynamiku.
Výškový profil testovací trati dle GPS
Pro připomenutí technické parametry Octavie 1,0 TSI liftback i kombi a graf výkonu motoru ve srovnání s čtyřválcem 1,2 TSI, který nahrazuje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
před 9 hodinamiStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
před 2 hodinamiExperti vybrali auta, která jsou největšími „držáky” za peníze, vzhledem k ceně prostě vydrží nejvíc
před 3 hodinamiBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
před 5 hodinamiKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
před 6 hodinamiNeslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva