Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy, Jízdní dojmy a další testy > Článek
Volkswagen Touareg II v akci: terénu se nebojí
31.5.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Druhá generace VW Touareg oficiálně vstoupila na český trh a my jsme si v praxi vyzkoušeli, že automobil oproti svému předchůdci neztratil nic ze svých schopností. Podívejte se, do jakých situací se nový Touareg dostal.
Na silnici podává vysoké jízdní výkony a své pasažéry zabalí do komfortu vzduchového odpružení, v terénu pak zvládne i opravdu drsný off-road. Záleží ovšem na tom, jakou verzi si vyberete. Nová generace má přibližně o 200 kg nižší hmotnost, aerodynamicky optimalizovanější karoserii, novou osmistupňovou samočinnou převodovku, motory využívající špičkových technologií (systém start-stop pro šestiválcové motory, rekuperace energie při brzdění) včetně hybridní verze. Nový Touareg vychází koncepčně stejně jako jeho předchůdce ze samonosné karoserie s nezávisle zavěšenými koly. Podvozek disponuje vpředu i vzadu dvojitými příčnými rameny a můžete si vybrat mezi odpružením konvenčními ocelovými vinutými pružinami nebo vzduchovými vaky, které jsou ovšem narozdíl od předchůdce plněny dusíkem a tudíž není třeba se o ně jakkoli starat. Vzduchové odpružení přispívá k lepšímu chování na silnici a zároveň umožňuje měnit světlou výšku v terénu až do extrémní hodnoty 300 mm.
Ještě předtím, než se rozhodnete pro pořízení tohoto automobilu, musíte si vybrat pro jaké účely bude sloužit. Volkswagen totiž u druhé generace nabízí dva odlišné druhy pohonu všech kol. V obou případech se jedná o stálý pohon všech kol, ale v případě silniční verze 4Motion dostane terénní volkswagen techniku od Audi v podobě mezinápravového diferenciálu Torsen, který ve standardních podmínkách rozděluje točivý moment na přední a zadní kola v poměru 40:60. Zde nečekejte závěry diferenciálů ani redukci, trakci mimo silnici podpoří elektronické závěry diferenciálu (EDS) a brzdový asistent při jízdě z kopce aktivovaný otočným ovladačem na středovém panelu.
Schopnosti pro off-road nabídne systém 4XMotion ve spojení se vzduchovým odpružením, který je součástí tzv. Paketu Terrain Tech, jehož součástí je navíc palivová nádrž o objemu 100 l (standardní modely mají pouze 85 l). Ve své podstatě se jedná o systém použitý již na předchozím modelu s klasickým planetovým uzavíratelným (prostřednictvím lamelové spojky) mezinápravovým diferenciálem s terénní redukcí (1:2,63) a závěrem zadního diferenciálu, který funguje opět na bázi lamelové spojky. I zde jsou samozřejmě k dispozici elektronické systémy regulace prokluzu a přibrzďování kol při jízdě z kopce, nicméně klasická technika v terénu zvládá mnohem více.
O tom jsme se přesvědčili v bývalém vojenském prostoru u Bělé pod Bezdězem. Ostrá stoupání (až 100 % čili 45 stupňů), klesání a zlomy, jízda v mazlavém bahně i hlubokém písku, boční náklony (do 70 procent, 35 stupňů) a hluboké brody (Touareg umí brodit až do hloubky 580 mm) zvládal terénní volkswagen zcela bravurně a bez zaváhání. Jediným omezením skvělé trakce na všech površích tak budou pneumatiky. Je prakticky nemožné najít takové, které by s přehledem zvládaly rychlosti přes 200 km/h na silnici a přitom se dokázaly poprat s těžkým terénem, což je ovšem problém všech takto vybavených luxusních SUV. Plně univerzální pneumatika prostě neexistuje.
Pro verzi 4XMotion bude k dispozici pouze vznětový šestiválec 3,0 litru (176 kW, 550 N.m) s přímým vstřikováním common-rail a technologií Blue Motion (systém start-stop a rekuperace energie při brzdění). Další motorizace, které představují zážehový šestiválec s přímým vstřikováním FSI 3,6 l (206 kW, 360 N.m), vznětový osmiválec 4,2 litru (250 kW, 800 N.m) stejně jako hybrid dostaly k dispozici pouze základní verzi 4Motion s Torsenem.
Svými rozměry je druhá generace stejná jako předchůdce, rozvor i celková délka narostly o 4 cm, u výšky a šířky je rozdíl minimální. Prostorové poměry se rozhodně zlepšily na zadních sedadlech, která jsou posuvná v rozpětí 160 mm, a zvýšil se i objem zavazadlového prostoru, jehož kapacita se při pětimístném uspořádání mění od 580 do 660 litrů, při dvoumístném je k dispozici dokonce 1642 l.
Již první generace Touaregu měla v nabídce některé supermoderní technologie, které se následně objevují i u jeho nástupce. Jedná se především o adaptivní tempomat a funkci Front Assist, která řidiče varuje při nebezpečném přiblížení k možné překážce, systém sledování mrtvého úhlu (Side assist) nebo systém signalizace při opuštění jízdního pruhu (Lane assist). Novinkou je navigační systém s velmi kvalitní dotykovou osmipalcovou obrazovkou a kamerový systém Area view umožňující sledovat dění vpředu, vzadu i vedle vozidla. Poprvé jsou v Touaregu použity také bi-xenonové světlomety s funkcí Dynamic Light Assist, která sleduje provoz a mění výšku světelného paprsku tak, aby nedocházelo k nežádoucímu oslnění řidičů v protijedoucích vozidlech, takže odpadá při jízdě po dálnici tlumení dálkových světel.
Nový Touareg má co nabídnout a přitom zájemci o něj nemusí mít tak tučná konta. Základní verzi 3.0 V6 TDI Blue Motion pořídíte za 1 227 900 korun, 3,6 V6 FSI za 1 237 600 korun, model poháněný osmiválcem 4,2 TDI stojí 1 843 900 a hybrid přijde na 1 887 200 korun.






















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
před 4 hodinamiKia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
před 10 hodinamiDrzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Čínský hit, který je větší než Octavie, ale stojí míň než Fabie, se ukázal v novém. Teď vypadá jako Audi a stojí ještě míň
před 3 hodinamiNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
před 4 hodinamiMajitel zveřejnil ceny servisu a náhradních dílů na silniční F1 Mercedesu, už roční prohlídka zruinuje i bohatého člověka
před 5 hodinamiDobíjecí Volva hoří i v Evropě. Automobilka vyzve k okamžitému zastavení dobíjení řadově větší počet majitelů
před 6 hodinamiVW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva