Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Toyota Avensis 2012: první kilometry s diesely po faceliftu
17.12.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
S inovovaným Avensisem se Toyota zase hlásí o slovo v nabité střední třídě. Krom rozličných novinek vyjíždí i s neobyčejně atraktivními cenami.
Sebevědomější pohled inovovaného „vydání” Toyoty Avensis tak bude mít alespoň do konce března 2012 (na kdy je plánovaný konec zaváděcích cen) své opodstatnění. Plošně totiž tento bezmála pětimetrový japonský sedan či kombi koupíte opravdu za velmi slušné peníze. V prodeji i nadále zůstávají zákazníkům japonské značky dobře známé výbavy Terra, Luna, Sol a Premium, které jsou samozřejmě bohatší. Český dovozce počítá, že nejprodávanějším provedením avensisu nadále zůstane kombi ve výbavě Sol. Na něj můžete v rámci zmíněné akce získat bez ohledu na motorizaci jednorázovou slevu 120 000 Kč. Ceny jsou vzhledem k velikosti, třídě a konec konců i kvalitám vozu velmi lákavé, když začínají na hodnotě 419 900 Kč za vůz v základní výbavě Terra s benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 132 koní. Není to ale jediná atraktivní nabídka, další najdete v kompletním ceníku vozu, který si můžete stáhnout zde (PDF, 851 kB).
Ale abychom nezůstali u marketingových lákadel zdejšího zastoupení, pojďme se na novinku krátce podívat. Avensis po „plastice“ využívá více hran, rozmáchlejší křivky a podle nepsaných pravidel kosmetických zákroků prováděných na autech v polovině modelového cyklu dostal nové nárazníky, poupravenou masku chladiče a jiný tvar předních světel obsahujících nyní LED pro denní svícení. V zadních světlech pro změnu přibyly horizontální lamely, chromový dekor nad SPZ je standardem a vybrat si můžete z nových designů litých kol (17 a 18 palců) nebo nový červený lak.
Podobně decentní evoluce proběhla v kabině. Vedle obvyklých a notoricky známých vylepšení kvality, použití nového čalounění a přepracovaných dveřních madel, tu máme ještě utlumenější interiér, tři nové barvy kůže, revidované tvary výdechů, cenově dostupný dotykový displej navigace Touch & Go a pozměněný vzhled centrální konzoly. Tudíž nic zásadního. Z praktického hlediska jsem při testovacích jízdách v okolí francouzského Nice ocenil lepší boční vedení předních sedadel, co se mi ale vůbec nelíbilo, byly zrcadlící se rámečky bočních výdechů ventilace s chromovým dekorem.
Klikaté horské silničky poblíž pobřežního města prověřily hlavně podvozek, využívající vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. Avensis je při jízdě za každé situace stále především komfortní společník, díky nově naladěným předním tlumičům a většímu průměru zadních stabilizátorů se ale faceliftovaný model lépe ovládá. V žádném případě jej ale nemůžete nutit do vyloženě sportovní jízdy, to charakter avensisu dost dobře nedovolí. Souvisí to i s nabízenou řadou pohonných jednotek, kde kromě trojice zážehových čtyřválců s objemy 1,6, 1,8 a 2,0 l nabízí Toyota trojici turbodieselů. Vyloženě výkonné provedení v nabídce zkrátka chybí a tomu odpovídá i charakter zbytku vozu.
My jsme byli nejvíce zvědavi na nejslabší vznětový dvoulitr, který je mimochodem s karoserií sedan aktuálně k mání od 469 900 Kč. Toyota totiž ve snaze snížit spotřebu paliva a jí opovídající emise oxidu uhličitého pod hodnotu 130 g/km zašla ještě o něco níž, aby využila daňové zvýhodňování vozů produkujících 120 g/km, které platí v některých státech EU. Dosáhla toho redukcí hmotnosti motoru a převodovky, snížením vnitřního tření a zvýšením účinnosti spalování. Výsledek je takový, že Avensis 2,0 D-4D se dostal s kombinovanou spotřebou na hodnotu 4,6 litru nafty na 100 km (to odpovídá snížení emisí CO2 ze 139 na 119 g/km pro sedan i kombi), takže fleetoví manažeři budou mít o čem snít. Po své krátké zkušenosti s tímto motorem jen uvedu, že pro 1,6 tuny těžké kombi je přeplňovaný agregát s výkonem 124 koní ve spojení se šestistupňovou, ručně řazenou převodovkou z hlediska dynamiky dostačující. Velkou zásluhu na tom má optimalizovaný průběh výkonové křivky, když maximum točivého momentu (310 Nm) je k dispozici od 1 500 otáček. Spotřebu tohoto provedení není problém držet v rozmezí 5-6 litry nafty na každých sto kilometrů jízdy. Šedesátilitrová palivová nádrž tak zajišťuje této verzi dostatečný dojezd.
V nabídce nového avensisu zůstávají další dva vznětové čtyřválce 2,2 D-4D s výkony 150 a 177 koní. A právě prvně jmenovaný stopadesátikoňový turbodiesel jsme v kombinaci s klasickým šestistupňovým automatem a systémem Pre-Crash Safety (obsahuje milimetrový radar a senzory skenující silnici) zkoušeli jako druhý vůz. Po příjemné zkušenosti se základním agregátem spalujícím naftu jsme popravdě čekali více dynamiky. Samočinná převodovka ale byla zásadně proti a hodnota spotřeby se v kopcovitém terénu pohybovala i pod lehkou nohou kolem devítilitrové hranice. Tuto verzi tak doporučuji velmi umírněným povahám, které preferují pohodlnou a plynulou jízdu, nebo zkrátka musejí mít automat.
Faceliftovaný Avensis se velmi pravděpodobně nestane novou štikou v segmentu, na udržení pozic však jeho nová podoba, společně s bohatší výbavou a atraktivnější cenou začínající na čtyřech stovkách tisíců, bude chvíli stačit.
Technické parametry Avensisu 2012 2,0 D-4D kombi
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 91 kW (124 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 310 Nm při 1 500 - 2 400 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,6 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 4,6 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 780 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 480 mm
Rozvor náprav: 2 700 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 595 - 1 660 kg
Užitečná hmotnost: 440 - 535 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 543 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Technické parametry Avensisu 2012 2,2 D-4D 150 kombi
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 231 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 2 000 - 2 800 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 205 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,0 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 780 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 480 mm
Rozvor náprav: 2 700 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 675 kg
Užitečná hmotnost: 465 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 543 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Snímky faceliftovaného Avensisu z okolí Nice a dřívější oficiální foto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva