Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší
7.6.2009 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Provedení RS a Scout oslovují v modelové řadě Octavia specifickou klientelu. Po loňské modernizaci Octavie muselo logicky dojít i na tyto výjimečné verze a my jsme se s nimi krátce projeli v okolí Budapešti.
Přehled kapitol
Tip: Specifikace a ceny modelu Octavia RS
Octavia RS
V pořadí již třetí generace výrazně sportovně laděné verze Škody Octavie. Vyvážené vlastnosti modelu Octavia RS podpořila modernizace, mezi jejíž hlavní znaky patří výraznější design přední části s novými prvky světelné techniky, upravená nabídka kol z lehké slitiny a exteriérových barev karoserie. K novinkám uvnitř vozu patří dekor RS, čalounění nazvané RS Supreme a vylepšení klimatizace Climatronic. V neposlední řadě došlo také k posílení dynamických parametrů díky snížení hmotnosti. Octavia RS si od svého uvedení na trh v roce 2000 našla na 60 tisíc majitelů, z nichž 70 % zvolilo karosářskou verzi kombi.
Při pohledu zepředu upoutá nově tvarovaná maska chladiče s logem RS, na niž navazují větší, výraznější světlomety. Ty mohou být ve verzi RS nově osazeny xenonovými výbojkami s natáčecím modulem. V nově tvarovaném nárazníku s širším a výraznějším nasávacím otvorem nabízí Octavia RS další dvě novinky z oblasti světelné techniky. Vedle mlhových světlometů s Corner funkcí jsou poprvé u vozu značky Škoda k dispozici i LED světla pro denní svícení s celkovou spotřebou pouze 50 W. Inovovány byly také sdružené kryty zadních svítilen, vedle nichž je nově provedený štítek s názvem modelu. Škoda Octavia RS má světlou výšku nižší o 13 mm oproti běžné verzi, Combi RS pak o 12 mm. Jako alternativa k základním 17“ kolům Zenith z lehké slitiny jsou nově v nabídce na přání dodávaná kola Neptune 7,5J×18“.
Pohon předních kol se podle nás nejlépe hodí zážehový motor 2,0 TSI o výkonu rovných 200 koní (147 kW) při 5100-6000 1/min. Jeho „naftový“ sourozenec 2,0 TDI se vstřikovacím systémem common-rail a filtrem pevných částic poskytuje sice nižší výkon 170 koní (125 kW), ale největší točivý moment, velmi slušných 350 N.m dosahuje v rozmezí 1750-2500 otáček za minutu. Kombinovanou spotřebou nafty 5,7 l/100 km pak dovede tento agregát překvapit zejména vaší kapsu.
Výkonnostním a ekologickým parametrům napomáhá i snížení pohotovostní hmotnosti o 20 kg u zážehového provedení, respektive 15 kg u turbodieselu, dosažené mimo jiné nahrazením rezervního kola sadou na opravu pneumatik. Mírně zlepšené hodnoty koeficientu součinitele odporu vzduchu se rovněž příznivě projevily zvýšením maximální rychlosti, ale také pružnosti a zrychlení. A tak zatímco „maximálka“ je u obou verzí nad dvousetkilometrovou hranicí, zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje během 7,2 s , resp. 8,3 s (TDI). Základní cena liftbacku s motorem 2,0 TSI je 704 900 Kč, praktičtější kombi je se stejnou motorizací o čtyřicet tisíc dražší.






Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Levný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 2 minutamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před hodinouNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 3 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 4 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 06:28 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie