Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Poprvé jsme si osahali nový Opel Insignia kombi. Škoda Superb má o vrásku víc
26.9.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po střední sloupky je kombík identický s liftbackem. Pak to ale začne být pro lidi se zalíbením ve víkendech na chalupách docela vzrušující.
Opel právě dnes rozjíždí na českém trhu prodej druhé karosářské varianty svého největšího modelu Insignia, který nese přídomek Sports Tourer, a bezpochyby i ten méně chápavý čtenář bez zdlouhavého vysvětlování jistě pochopí, že se jedná o pětidveřový kombík vycházející ze standardního liftbacku, který jsme vám už několikrát představili do nejmenších podrobností.
Asi bych tady a teď mohl začít rozebírat čerstvě zveřejněný ceník odshora až dolů po jednotlivých výbavových variantách a motorizacích, ale myslím, že pro vás bude mnohem jednodušší, pokud si zapamatujete, že za Sports Tourer si ve srovnání s výchozím modelem připlatíte rovných 25 tisíc.
Tím zdlouhavé vysvětlování v zásadě končí, takže snad ještě drobnost. ST pořídíte od 594 900 Kč (1,5 Turbo Selection s výkonem 140 koní) do 904 900 Kč za 2,0 CDTI BiTurbo 4x4 Innovation s osmistupňovým automatem, i když díky příplatkovým položkám máte pochopitelně spoustu dalších příležitostí uvedené částky nemalou měrou navýšit.
Jak auto se stejným rozvorem, akorát karoserií prodlouženou o necelých devět centimetrů a zvýšenou o čtyři a půl centimetru jezdí a žije se s ním „dlouhodobě“, si řekneme někdy příště, když si vůz půjčíme na pořádný test a nebudeme vám zprostředkovávat dojmy z jízdy kolem bloku, i když na jejím základě se zdá, že rozdíl v jízdním projevu oproti liftbacku bude sotva znatelný. Na každý pád by asi byla škoda nepodělit se s vámi o první dojmy, když jsem si Insignii Sports Tourer mohl krátce osahat.
Jak ST působí? Stručně řečeno dobře. Pryč jsou doby, kdy jsem z praktických důvodů kombíky skutečně potřeboval, takže k nim žádné citové vazby nemám, tady se však designérům Opelu povedlo odvést skutečně slušnou práci. Snad za to může zužující se linie bočních oken směrem dozadu anebo možná chromovaná lišta ztrácející se přímo v zadních světlech, každopádně tohle auto nevypadá ze žádného úhlu těžkopádně a z některých vypadá vysloveně hezky.
Pokud jde o samotný zavazadelník o základním objemu (nijak rekordních, ale rozhodně ne nedostatečných) 560 litrů, přístup do něj zajišťuje elektricky ovládané víko kufru, které ale nedostanete jen tak. Opel si za něj nechá připlatit patnáct tisíc a jde to pouze u dvou nejvyšších výbav.
Co je naopak sympatické, je jednak možnost otevírat kufr pomocí nakopnutí prostoru pod nárazníkem, který v noci navíc osvětluje lampička promítající na zem piktogram auta, a opět lze pomocí otočného ovladače umístěného v řidičových dveřích nastavovat také výšku, do které se víko zvedne, což nepochybně oceníte ve stísněných prostorech s nízkým stropem.
Roletka zavazadelníku se ovládá manuálně. Jde trochu ztuha a mírně zadrhává, kromě odsunutí ji ale můžete přizvednout jen do určitého úhlu. Čekáte-li samostatně otevírané zadní okno, zrovna tohle Opel nenabízí.
Rozepisovat se zde nějak zvlášť podrobně o samotném zavazadlovém prostoru nehodlám, mnohem více vám nepochybně řeknou fotografie v přiložené galerii pod článkem, pár poznámek si ale neodpustím.
Sklápění zadních sedadel, respektive pouze opěradel dělených v poměru buď 60:40 anebo v dražších variantách 40:20:40, je dílem mžiku díky elektromechanickým ovladačům umístěným po stranách kufru. Zcela rovná podlaha vám sice nevznikne, schod ale také ne - pouze opěradla tvoří náběhovou hranu, která vám může znesnadnit nakládání delších věcí, ale naopak usnadní jejich vytahování.
Pak jsou zde nějaké ty praktické drobnosti jako odkládací háčky, posuvné hliníkové příčníky, osvětlení, 12voltová zásuvka a pár dalších drobností, které vám život s tímto autem můžou jen ulehčit, stejně tak zde ale není ani nic zásadního, co by z Insignie Sports Tourer udělalo nepřekonatelný štěhovák.
Co je dále sympatické, je dvojitá podlaha ukrývající různě velké přihrádky, celý panel je však vyroben z polystyrenu, takže jeho životnost je diskutabilní, navíc všechny schránky jsou poněkud plytké. Až pod touhle „deskou“ najdete rezervu, nicméně pouze dojezdovou a ještě k tomu za příplatek 1 500 korun.
Tím bych mohl první dojmy z Insignie kombi uzavřít, nemohu si ale odpustit ještě jednu poznámku. Pokud jste až dosud obdivovali obrovský interiér a kufr Superbu, ale z nějakých důvodů vám domácí mladoboleslavská značka nevoněla, Opel je odpovědí na otázku, co s tím.
Sports Tourer je uvnitř opravdu obrovský. I když jsem si se svými 195 centimetry nastavil sedadlo řidiče do pohodlnější pozice s více zakloněným opěradlem, pořád mi po usednutí „sama za sebe“ zůstalo před koleny i nad hlavou spoustu centimetrů, abych se mohl vzadu uvelebit pohodlně. Nemůžu vám říct, jak dlouho by se v této pozici dalo vydržet, nicméně tuhost čalounění se zdála být dost dobrá na to, aby zde na delších cestách netrpěla ani citlivější záda.
Pochopitelně nelze očekávat, že by se jen kvůli tomu začali do showroomů Opelu hrnout zákazníci Škody Superb, na většinu z nich Opel v České republice nikdy nedosáhne. Jeden vrásek na čele navíc ale vrcholná škodovka kvůli Insignii Sports Tourer mít bude...
Pokud jste nikde v odstavcích výše nenašli maximální objem zavazadlového prostoru po sklopení zadních sedadel, máte ho zde - činí 1 665 litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
včera - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1.12.2024 - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024
Nejnovější články
- Ceny náhradních baterií a motorů pro elektrické VW a Škody jsou takový průšvih, že se o nich v servisu bojí mluvit
před 3 hodinami - Youtuber popsal, jak dostal Cybertruck do Evropy. Na loď nesměl, s dopravou stál 4,5 milionu, přihlásil ho v Albánii a trápí se s nabíjením
před 5 hodinami - Končící manažer VW jasně ukazuje, jak odtržené od reality dnešní vedení automobilek je
před 6 hodinami - Jaguar ukázal svůj přelomový nový vůz. Říká mu 00 a přesně tam s ním míří, už teď počítá se ztrátou 90 procent kupců
před 8 hodinami - Nový přeborník ve ztrátě hodnoty překonal všechny a všechno, majitele přišel na 1,3 milionu Kč za 11 měsíců a 11 tisíc km
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva