Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Honda Civic Type R vs. Škoda Superb 2,0 TSI ve zrychlení: jasná věc. A jste si jisti?
16.6.2015 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(video) Výrazně lehčí a výkonnější hot hatch by měl usedlou českou limuzínu zničit. Jenže to nedělá.
Tip: Přečtěte si již kompletní podrobný test nové Hondy Civic Type R, který se zdaleka nezabývá jen jeho akcelerací.
Dynamiku nové Hondy Civic Type-R jsme vám ukázali na konci minulého týdne. A už z našeho článku jste ale mohli vytušit, že vysloveně nadšení jsme z její rychlosti nebyli. Je to v přímce bez pochyby velmi rychlý vůz, jenže pokud dostanete do rukou auto, které má pod kapotou turbo s 310 koňmi, hmotnost pod 1 400 kg s plnou nádrží, prakticky dokonalé zpřevodování a aerodynamiku, o níž výrobce tvrdí, že dalece překonává všechny konkurenty v segmentu, čekáte hodně. A těmto očekáváním nový „CTR” nedostál - subjektivně ani objektivně.
Tohle auto prostě mělo být rychlejší. Do 220-230 km/h lze jeho akceleraci označit ještě za uspokojivou, dále ale zrychluje jen neochotně, jako by jej brzdila dlouhá šestka. Ale ta na vině jednoznačně není. Vůz má být schopen dosáhnout rychlosti 270 km/h, což nedělá a i k dosažení nižších rychlostí potřebuje mnoho prostoru a času. Znovu musíme říci, že to není to hlavní, co od hot hatche očekáváte, přesto musíme konstatovat i to, že jsme měli dost důvodů očekávat více.
Při přípravách podrobnějšího testu jsme přemýšleli, s čím bychom vůz dynamiku vozu mohli srovnat, jaké zrcadlo bychom akceleraci nového CTR mohli nastavit. Už v původním článku jsme zmínili, že dynamika byla změřena na nestandardním místě a především za nestandardních okolností. Profil zvolené trati byl sice v pořádku, auta ale obvykle měříme pozdě v noci, kdy je vzduch chladný a vlahý a zejména s projevy turboaut to dělá divy.
Nová Honda Civic Type R by měla svou dynamikou jasně předčít všechny ostatní hot hatche s předním pohonem...
Zdálo se to být neřešitelné, jedno auto nás ale nakonec napadlo - nová Škoda Superb. Ne, neděláme si legraci, šlo o verzi 2,0 TSI 4x4 s výkonem 280 koní a změřena byla na velmi podobném místě za velmi podobných okolností - za hodně teplého dopoledne s teplotou okolo 30° C na trati s prakticky nulovou změnou nadmořské výšky. Abychom srovnání učinili věrohodným, přikládáme profily obou tratí, na kterých byly vozy měřeny, zaznamenaný GPS.
Profil trati při měření Hondy Civic Type R
Profil trati při měření Škody Superb 2,0 TSI 4x4
Jak můžete vidět, jde v obou případech o silnice rovné jako placka, navíc v prakticky totožné nadmořské výšce. Měření Civicu začalo ve 131 metrech nad mořem a skončilo ve 133 metrech, na dráze 4,9724 km. Měření Superbu začalo ve 128,5 mnm a skončilo ve 123 m, na dráze 4,5059 km. To jsou opravdu minimální rozdíly, navíc od nějakého druhého kilometru se nadmořská výška nemění prakticky vůbec.
Můžete namítnou, že Superb přece jen jistou výhodu má, ale to je opravdu ta poslední. V době měření měla Škoda na palubě dva lidi se zavazadly na dvoudenní cestu. Civic měl na palubě jen řidiče jen s příručními zavazadly. Ale to jsou pořád jen okolnosti, pak jsou tu především rozdíly v samotných autech: Honda Civic je až 310koňový hot hatch vážící 1 382 kg s plnou nádrží (metrika Hondy), s předním pohonem a velmi rychlým manuálem. Vedle toho je Škoda Superb 280koňová hyperkomfortní limuzína váží 1 615 kg (metrika EU, tedy se 75 kg za část nádrže, řidiče typu žokej Váňa a drobný náklad) s těžkým a v tomto případě nepříliš přínosným pohonem 4x4 a spíše komfortní než rychlo automatickou převodovkou.
Pro tento souboj jsou prostě všechny trumfy v rukou Civicu. Měl by dát Superbu ránu a odkráčet středem, jenže... podívejte se níže sami. Do 200 km/h má Civic menší náskok (tachometry obou vozů proměřují podobně okolo 10 km/h, GPS při měření Superbu zkraje reagovalo pomaleji), o který ale záhy přijde. A jak vše dopadne, už si prohlédněte.
...jenže potíže má i se slabším, těžším a velmi umírněně naladěným Superbem 2,0 TSI
Ne, nezbláznili jsme se, nechceme v žádném případě naznačit, že tohle jsou srovnatelná auta. Nejsou, ani trochu, v podstatě si nedokážeme představit dva rozdílnější vozy - jeden je dost nekompromisní hot hatch a druhý mimořádně komfortní limuzína. Překryv zákazníků těchto modelů? Absolutní nula. Ale o to tu nejde, tohle není srovnávací test, tohle není srovnání aut. Jde jen o srovnání dynamiky, ukázku toho, jak si proti sobě tyto dva tak jiné vozy dynamicky stojí. A pro Hondu to dobře nedopadá, ač by mělo.
Nevíme, jestli Japonci někde udělali chybu a nebo je 2,0 TSI tak povedený motor, že se mu ani Honda nedokáže přiblížit s výkonnějším agregátem v lehčí a menším voze. Můžete namítat, že Superb mohl být upravený - to pochopitelně nemůžeme popřít, ale motory TSI už překvapily nejednou a upravené nebyly. Výkon Octavie RS TSI jsme ověřili na brzdě a stejně jela neuvěřitelně. A s Rapidem TSI jsme udělali totéž, se stejným výsledkem. TSI prostě překvapily vždy, i proti jiným turbům, však vzpomeňte na srovnání Golfu 7 GTI a Opelu Astra OPC - 50 koní OPC navíc bylo proti GTI Opelu v podstatě k ničemu.
Nový Civic Type R prostě dynamikou v přímce zaostává za očekáváními, tím jsme si jisti. Ostatně jsme jich zkusili několik a žádný nejel lépe než tento, jehož akceleraci jsme zaznamenali. Ale znamená to, že jde o špatné auto, špatný hot hatch? To v žádném případě, je tu ještě spousta jiných věcí, čím tohle auto může a předem řekneme, že umí zaujmout. Řekneme vám o nich více už tento týden, v testu na Autoforum.cz
Přímé srovnání dynamiky Hondy Civic Type R a Škody Superb 2,0 TSI
Samostatná videa s kompletními záznamy dynamiky obou vozů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 11 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva