Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zvláštní embargo padlo, první recenze zázračně levného supersportu jsou venku
16.10.2019 | Petr Prokopec
Už měsíce ohromuje tím, co všechno za svou cenu nabízí, ale to je jen dojem z oficiálních parametrů. Jaká je americká legenda po přesunu motoru doprostřed ve skutečnosti? Přesně o tom vypovídají první recenze nové Corvette .
Odhalení nové generace Chevroletu Corvette patří mezi největší vrcholy letošního automobilového dění. Američanům se zjevně povedl malý zázrak. Přesunuli motor zepředu doprostřed, pohonná jednotka se navíc dočkala vyššího výkonu, přestože setrvala u atmosférického plnění. Současně přišlo do hry větší množství exotických materiálů a spousta vychytávek. Ovšem třešinkou na dortu je cena, která startuje na 1,4 milionu Kč. To je za pětisetkoňový supersport zázračná láce.
Až dosud jsme ale mohli vycházet pouze z teorie, respektive ze suchých továrních faktů. Chevrolet sice média za volant pozval, na publikování výsledku nezávislých zkoumání ale uvalil embargo. Až do poloviny října tedy veškeré závěry testů musely zůstat pod pokličkou. Jak se ale můžete přesvědčit pohledem do kalendáře, veškerá omezení jsou minulostí. Na světě jsou tak první testy, díky kterým si o nové generaci můžeme udělat ještě ucelenější obrázek.
Můžeme začít otázkou, proč Chevrolet zmíněné embargo vůbec zavedl. Evidentně chtěl posílit pozici novinky, protože její hodnocení není tak jednoznačně kladné, jak by asi člověk po veškerém mediálním humbuku z poslední doby očekával. Paradoxem je, že za hlavním negativem stojí často zmiňované pozitivum. Tedy přesun motoru zpod přední kapoty za hlavy cestujících. To sice vylepšilo rozložení hmotnosti a přineslo neutrálnější chování, tradiční fanoušci však tleskat budou stěží.
Magazín Road & Track zmiňuje především větší nedotáčivost, než jaká byla očekávána. „Je tedy třeba rázně vyšlápnout plyn nebo jej naopak prudce sešlápnout, abyste vyprovokovali přetáčivost.“ Kromě toho nepadají zrovna slova chvály na automatickou převodovku, která je jedinou volbou. Corvette C8 zároveň ani neredefinovala segment v oblasti ovladatelnosti či brzdění. Na druhou stranu je vyzdvihováno řízení, které je velmi přesné a připomíná charakter vozu z doby, kdy motor byl ještě vpředu.
Prakticky tentýž názor zastává Motor Trend. Magazín říká: „zjednodušeně řečeno C8 není žádným driftovacím vozem. Pokud se pokusíte nedotáčivost korigovat lehkým sešlápnutím plynu, dostanete větší nedotáčivost. A pokud to zkusíte prudším zašlápnutím pedálu při vypnutém ESC, pravděpodobně skončíte v hodinách.“ S plynem je proto třeba pracovat velmi opatrně, neboť hranice mezi povedeným a nepovedeným průjezdem zatáčky je momentálně tenčí než dříve.
Tak je tomu ovšem při ostřejší jízdě, ve chvílích, kdy vůz používáte v podstatě pouze k transportu svého pozadí z jednoho místa na druhé, dočkáte se mnohem působivější jízdy než v minulosti. Magnetické tlumiče dovedou odfiltrovat naprosto vše, do kabiny tak nejsou přenášeny ani ty největší nárazy. Diskomfort pak dokonce není spojen ani s jízdními režimy Sport a Track, kdy dochází na ztuhnutí podvozku. Z vozu tak budete mít pocit „nejprémiovější Corvette, jaká kdy byla vyrobena“.
Chválou na kabinu a podvozek srší také Car and Driver. Nicméně ani tento magazín nezůstává pouze u pozitiv, ale zmiňuje i jisté nedostatky. Řízení podle něj prospělo odlehčení, které má na kontě přesunutí motoru vzad, odezva a pocity z něj stále nejsou na úrovni Porsche 911 či McLarenu 720S. Neznamená to ovšem, že byste se nedočkali břitkosti. Zatáčky má Corvette krájet jako rozteklé máslo, zatímco osmiválcový motor hřmí jako pohonná jednotka z NASCAR.
Působivý zvukový doprovod zaujal také magazín CNET Roadshow, stejně jako akcelerace. Bleskurychlé sprinty jsou však hodnoceny stejnou měrou kladně i negativně. Zpochybnit nelze, že Corvette C8 je na stovce dříve, než řeknete švec. Problémem však je absence jakékoliv dramatičnosti. Není tu žádná náhlá exploze výkonu, a to ani při aktivované funkci Launch Control, místo toho prostě jen nenuceně uháníte vstříc enormně vysokým rychlostem.
Poměrně rezervovaný je v první recenzi magazín Motor Authority, který uvádí, že k opravdu důkladné prověrce jízdních vlastností dojde až na okruhu. Prozatím tedy platí hlavně tolik, že velký kus cesty oproti sedmé generaci urazil interiér. Novinka je také tišší, je z ní lepší výhled, a v neposlední řadě vůči svému předchůdci značně zrychlila. Očekává se přitom, že vylepšena byla rovněž ovladatelnost, na jízdu na limitu a následný detailnější verdikt ale musíme vyčkat.
Dodat tak už jen lze recenze médií The Detroit News a Detroit Free Press, jež stejně jako ostatní zmiňují hlavně vyšší luxus a větší ticho v kabině. Chvála míří rovněž na podvozek pohlcující ideálně veškeré rány i vibrace, stejně jako na přímější řízení. Opomenuta nebyla samozřejmě ani rychlost, stejně jako došlo na zmínku o nízké ceně, za kterou si kupujete techniku vrcholné sportovní ligy, tedy hlavně onen motor usazený uprostřed.
Jak je tedy patrné, osmá generace Corvette nedokázala pohnout absolutními měřítky ve své třídě, to se ale při její ceně ani nedalo čekat. Zvládá se ovšem v mnohém vyrovnat těm nejlepším, jako jsou Porsche či McLaren, oproti těmto značkám vám ale Američané svůj vůz prodají výrazně levněji. Jakkoliv tedy tradiční fanoušky absence hravé zádě nepotěší, všeobecně lze novinku považovat za trefu do černého.












Nová Corvette sice nestanovila nová měřítka stran ovladatelnosti či rychlosti, nicméně srovnávána je s tou nejlepší evropskou ligou. Vůči ní je však výrazně levnější, považovat ji tedy můžeme za úspěch
Zdroje: Road and Track, Motor Trend, Car and Driver, CNET, Motor Authority, The Detroit News a Detroit Free Press
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva