Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ani „zrádci Tesly” nespí, řidič nafotil před odhalením hned dvě jejich novinky
19.8.2020 | Petr Prokopec
Dnes je Tesla na poli výrobců schopných elektrických sedanů a SUV prakticky osamocena, to se ale brzy změní. Již za měsíc má debutovat produkční soupeř od Lucidu, a to zjevně ne jen pro Model S.
V prosinci 2016 se světu poprvé ukázal elektrický sedan Lucid Air, první auto firmy založené lidmi, kteří odešli z Tesly a sama firma je označovala za zrádce. Už tehdy se jednalo o provedení blízké sériovému modelu, u kterého ale bylo třeba dotáhnout ještě řadu věcí. Nyní jsou ale veškeré práce zjevně u konce, neboť plně produkční vůz čeká 9. září oficiální debut. Automobilka proto aktuálně vyrazila do terénu, aby mohla odborné i laické veřejnosti naservírovat patřičně tučnou fotogalerii. Před objektiv se ovšem evidentně nepostavil pouze sedan Air, ale také SUV, které bez kamufláže neměl mimo zaměstnance nikdo vidět. Jeden z řidičů, který se k focení nachomýtl, pro nás ale oba vozy nafotil.
Než se nicméně vydáme dále, zabrousíme v krátkosti do minulosti. Firma Lucid Motors byla totiž založena v roce 2007 pod názvem Atieva, přičemž zpočátku veškerou svou pozornost věnovala pouze vývoji baterií a alternativních pohonných jednotek, jenž nabízela ostatním automobilkám. V tomto ohledu přitom společnost dosáhla nemalých úspěchů, i proto ostatně byla vybrána, aby svými akumulátory vyvinutými ve spolupráci s McLarenem a Sony zásobovala všechny týmy Formule E.
V té době nicméně již Atieva nesla nový název, k přejmenování došlo dva měsíce před debutem sedanu Air. Ten se přitom bude pyšnit dosud nevídaným dojezdem, dle metodiky americké agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) by měl na jedno nabití zvládnout až 517 mil. Tedy 832 kilometrů, což je takřka o 200 km více, než čeho je schopná vrcholná Tesla Model S. Sedan by tak mohl disponovat bateriemi o kapacitě 130 kWh, což by bylo též nejvíc mezi produkčními osobními auty.
Dojezd ovšem není to jediné, na čem firma Lucid staví. Automobilka se totiž spojila se společností Electrify America při budování sítě dobíjecích stanic, jenž budou podporovat dokonce 900voltový systém. Baterie tak bude možné při výkonu 350 kW dobít na 80procentní kapacitu v řádu nízkých desítek minut, což by elektromobilitu posunulo v tomto směru alespoň o trochu blíže konvenčním autům. Technický šéf Lucidu Peter Rawlinson k tomu dodává, že baterie firmy se od cizích liší právě zejména svou tolerancí k rychlodobíjení.
Rawlinson má s elektromobilitou nemalé zkušenosti, jak jsme již naznačili, ještě před příchodem do Lucidu působil jako technický viceprezident u Tesly. A právě bývalému chlebodárci hodlá svými produkty pořádně zatopit, neboť sedan Air má být v nabídce zakrátko doplněn již zmiňovaným SUV. To má používat stejnou platformu i hnací ústrojí, nicméně s ohledem na odlišnou karoserii se dovnitř nastěhují tři řady sedadel namísto dvou. Zda ale vůz nabídne 7 či 8 míst, není jisté.
Stejně tak můžeme spekulovat o názvu, datu premiéry či jízdní dynamice. To ostatně platí také v případě Lucidu Air, jakkoliv u sedanu již došlo na rychlostní testy, které jsou vlemi než působivé. Vůz totiž dosáhl maximálky 378 km/h a dle Rawlinsona by měl zvládat zrychlit na více než 300kilometrové tempo opakovaně. Stovku byste pak na tachometru měli mít za 2,5 sekundy, tedy za předpokladu, že sáhnete po vrcholné verzi, jejíž dva elektromotory produkují 1 000 koní.
S veškerými konkrétními daty firma vyrukuje za necelý měsíc, přičemž odhaleny mají být i jednotlivé úrovně výbavy a ceny. Je možné, že Rawlinson utrousí také pár slov o onom SUV, v jehož případě má zatím existovat pouze jeden jediný prototyp, který je pojízdný a jenž právě vidíte na fotkách.
Při pořizování oficiální fotogalerie Lucidu Air bylo nachytáno i spřízněné SUV. Kdy ale bude představeno, zatím není jisté. Foto: Coast Redwoods@Twitter
Zdroj: Coast Redwoods@Twitter poprvé a podruhé
Bleskovky
- Ani fandové „nedávají”, co Audi provedlo s virtuálním kokpitem nových modelů, civět musíte jen na animaci auta
včera - Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
2.12.2024 - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1.12.2024
Nejnovější články
- Fiat 500 s „normálním” motorem už dnes koupíte jen ojetý. Kůži nedává lacino, Němci vyzkoušeli, jestli za to stojí
před 11 hodinami - Číňané potichu zaplavují svět svými auty. Už mají šestou největší automobilku na Zemi, Ford musel kapitulovat
včera - Škoda začala prodávat své nové levné SUV, přesně takové auto ji může zachránit
včera - Ani fandové „nedávají”, co Audi provedlo s virtuálním kokpitem nových modelů, civět musíte jen na animaci auta
včera - Nejnovější Ford ukazuje jen prohlubující se zkázu značky. I za „zaváděcí cenu” je drahý, nabízí toho velmi málo
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva